Dzisiaj jest 17 maja 2024, 21:26


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Adaptacja KTM 690 Supermoto R jako motocykl ADV.
Nieprzeczytany postZamieszczono: 28 grudnia 2014, 22:21 

Rejestracja: 07 listopada 2014, 09:02
Posty: 26
Dlaczego Ktm 690 Supermoto jako baza motocykla enduro ADV?


- bo jest nawet 50% tańszy od wersji enduro,
- klasyczne rozwiązanie zbiornika paliwa i tylnej ramy, większy zbiornik,
- klasyczne rozwiązanie wahacza i mocowanie podnóżków,
-szersza niż w enduro i wygodniejsza kanapa,
- bo i tak planowałem użytkowanie motocykla na co dzień z kołami supermoto.
Oczywiście supermoto ma również cały szereg wad względem wersji enduro: zawieszenie o skoku 200 mm, układ wydechowy idący dołem, przednia lampa z błotnikiem i tylna część pojazdu są „piękne alternatywnie”.
Motocykl nie ma być typowym hard enduro, lecz motocyklem do codziennej jazdy do pracy zamiast skutera , raz- dwa razy w roku po zmianie kół służący do turystyki ADV. Typowo w teren zostawiam CRF.


Baza:
Obrazek

Obrazek


Motocykl ma prawdopodobny przebieg 15 tys km, oprócz oryginalnych w cenie dostałem do niego komplet akrapów, które spieniężyłem - docelowo motocykl będzie miał pojedyńczy wydech.



Zakupiłem wahacz z kiwaczkami oraz amor z enduro r . Wahacze z supermoto oraz enduro mają taką samą długość oraz szerokość w miejscu mocowania (to zmierzyłem wcześniej). Niestety zbiornik gazu od amortyzatora z enduro koliduje z ramą oraz airboxem w supermoto :(
Wahacz enduro ma przesunięty 3 cm punkt mocowania kiwaczki względem wahacza supermoto - tak więc również nie da się go założyć do supermoto. Finał : wahacz enduro wraz z amorem idą na sprzedaż.


Obrazek
Obrazek


Wsadziłem do motocykla tylne koło 18 cali. Opona -już nie nowa w skrajnym położeniu naciągu ma do wahacza 3mm, względem wahacza enduro jest tam 1,5 cm mniej miejsca. Na szczęście zakres regulacji jest duży. Ciekawostką jest to że opona 130/90/18 ma praktycznie identyczną wysokość co zastosowana w oryginale 17 calowa.

Obrazek


Na razie brak funduszy i czasu na dalsze prace. Proszę nie krytykować zbyt intensywnie bo mam słabą psychikę i popadnę w deprechę....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Adaptacja KTM 690 Supermoto R jako motocykl ADV.
Nieprzeczytany postZamieszczono: 28 grudnia 2014, 22:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lipca 2013, 13:13
Posty: 485
Lokalizacja: Świdnica
Fajnie fajnie, mysle ze jesli pafktycznie tylko lagodne ADV wchodzi w gre to SM da rade na dobrej oponie ;)
Tylko prosze zmien ten lampo-blotnik :P jak bocian wyglada :P

_________________
READY TO RACE


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Adaptacja KTM 690 Supermoto R jako motocykl ADV.
Nieprzeczytany postZamieszczono: 29 grudnia 2014, 09:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 grudnia 2011, 13:55
Posty: 56
Lokalizacja: Zabrze
Czekałem aż się do tego dobierzesz :mrgreen: Spisuj dokładnie koszty przeróbek. Czy zawiasu nie da rady przystosować pod off-adv bez zmiany amora itd? Jest twardy jak beton, czy w czym problem? Przedni zawias też zmieniasz, czy tylko przeplot/zmiana obręczy?

_________________
XT600Z Tenere


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Adaptacja KTM 690 Supermoto R jako motocykl ADV.
Nieprzeczytany postZamieszczono: 29 grudnia 2014, 09:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 listopada 2011, 14:11
Posty: 3703
Lokalizacja: Szczecin
też kibicuję... i bardzo czekam na efekty..

świetnie zaczynająca się lektura... i szybko się skończyło... w najciekawszym momencie.. dawaj więcej chcę zobaczyć co z tego wyjdzie :D jeżeli by Ci się udało przebrnać tę drogę, myślę że znalazłbyś spor naśladowców :)

_________________
www.21brothers.eu - Wytwórnia ROGALI oraz innych wypieków
www.ADVD.PL - Łowcy Niewygód
https://www.facebook.com/pages/21brothe ... 21?fref=ts
https://www.youtube.com/user/21brothers ... _as=public - Oficjalny kanał wyprawowy!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Adaptacja KTM 690 Supermoto R jako motocykl ADV.
Nieprzeczytany postZamieszczono: 29 grudnia 2014, 12:59 

Rejestracja: 07 listopada 2014, 09:02
Posty: 26
Artur pisze:
Czy zawiasu nie da rady przystosować pod off-adv bez zmiany amora itd? Jest twardy jak beton, czy w czym problem? Przedni zawias też zmieniasz, czy tylko przeplot/zmiana obręczy?

Chciałem "iśc po bandzie" dlatego jak trafił się zawias od enduro R to kupiłem. Wahacz ma taką samą długość , szerokość, przypuszczam że i wytrzymałość i nie trzeba się wg mnie o niego martwić. Chciałem wymienić ze względu na większa średnice koła 18 cali i kiwaczke w komplecie.
Org zawias w SM ma skok 200 lub 210 w zalezności od danych i jak próbowałem go w terenie to nie było tak źle po odkręceniu tłumienia.
przedni zawias już jest - będzie zmieniany jak zrobię mu serwis. Przedni zawias w SM wydaje się b. twardy i nie widzę go w enduro.
Żadnych przeplotów itd. Mają być dwa komplety kółek tak żeby na co dzień śmigać do roboty po Warszawie na SM i tylko czasem na kołach enduro. Do wekendowego upalania zostawiam CRF :)

" i szybko się skończyło..."
EX1 - daj mi chwilę. Nie opisuję rzeczy po fakcie, ale na bieżąco.
Przeróbka tego KTM-a jest moją chyba 10 zmotą, więc wyjdzie mi na pewno, pytanie tylko czy zabawa warta będzie zainwestowanych w nią funduszy i czasu i jak będzie jeździć względem zwykłej wersji enduro :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Adaptacja KTM 690 Supermoto R jako motocykl ADV.
Nieprzeczytany postZamieszczono: 29 grudnia 2014, 22:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 listopada 2011, 14:11
Posty: 3703
Lokalizacja: Szczecin
trzymam kciuki.. i szczerze kibicuję :)

_________________
www.21brothers.eu - Wytwórnia ROGALI oraz innych wypieków
www.ADVD.PL - Łowcy Niewygód
https://www.facebook.com/pages/21brothe ... 21?fref=ts
https://www.youtube.com/user/21brothers ... _as=public - Oficjalny kanał wyprawowy!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Adaptacja KTM 690 Supermoto R jako motocykl ADV.
Nieprzeczytany postZamieszczono: 30 grudnia 2014, 15:22 

Rejestracja: 07 listopada 2014, 09:02
Posty: 26
idę dalej;
Nowe lagi WP48 z SX-a są sporo dłuższe od oryginalnych.
Obrazek
Przymierzyłem lagi do motocykla. Pólki pozostawiłem oryginalne od Supermoto - są szersze i umożliwiają większy skręt kierownicy niż w enduro, na dodatek odpada konieczność mocowania stacyjki i można zostawić oryginalna blokadę kierownicy.
Obrazek
Dziobolampy już się pozbyłem i nie wróci, tak samo jak oryginalny awaryjny licznik...
Obrazek
Kupiłem sobie podstawkę pod choinkę... Żona się dziwiła że troszkę drogawa, ale wytłumaczyłem jej że środek musi być złoty i frezowany z alu, bo solidne rzeczy służą dłużej Fajne takie nowe gadźety ...czyste i świecące..
Obrazek

teraz to już naprawdę przerwa - najbliższy czas żeby podłubać będzie za 3 tygodnie...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Adaptacja KTM 690 Supermoto R jako motocykl ADV.
Nieprzeczytany postZamieszczono: 31 grudnia 2014, 02:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 listopada 2011, 14:11
Posty: 3703
Lokalizacja: Szczecin
miodzio :)

_________________
www.21brothers.eu - Wytwórnia ROGALI oraz innych wypieków
www.ADVD.PL - Łowcy Niewygód
https://www.facebook.com/pages/21brothe ... 21?fref=ts
https://www.youtube.com/user/21brothers ... _as=public - Oficjalny kanał wyprawowy!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Adaptacja KTM 690 Supermoto R jako motocykl ADV.
Nieprzeczytany postZamieszczono: 31 grudnia 2014, 08:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 października 2014, 10:50
Posty: 174
Lokalizacja: SWD
Ale ja lubię takie wydumki :)

_________________
XF650 -> LC4 -> Z1000 -> EXC400


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Adaptacja KTM 690 Supermoto R jako motocykl ADV.
Nieprzeczytany postZamieszczono: 09 stycznia 2015, 20:58 

Rejestracja: 07 listopada 2014, 09:02
Posty: 26
Zarzuciłem nowe koło przednie + nową gruba dętkę i motoza deserta - bo do turystyki ADV wydaje mi się najlepsza
Niestety motek zrobił się dość wysoki.
Zamiast kaczego dzioba będzie polisport sx/exc- 2008-2012.
Obrazek
Oryginalne liczniki w supermoto miały wadę fabryczną i była na nie akcja naprawcza. Mój pewnie był z tej wadliwej serii bo się jebał. Nowy chiński licznik jest mniejszy i nie ma obrotomierza - ale obrotomierz jest mi zbędny - jak odcina znaczy trzeba zmienić bieg na wyższy. Zobaczymy ile wytrzyma, nie jest to część wpływająca na przyjemność czy bezpieczeństwo jazdy więc zaryzykowałem.
Obrazek

Po założeniu kół enduro i dłuższego przodku stopka boczna okazała się decydowanie za krótka, tym bardziej że ktoś ją chyba już skracał. Jako że mam zamiar latać tez na kołach SM przecięłem nużkę i w jedną część wspawałem śrubę 12 a w drugą długą nakrętkę. Teraz mam regulację. Żebym jeszcze umiał spawać........

Obrazek

na deser wsadziłem nowy napęd - z przełożeniami enduro.
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net