Dlaczego Ktm 690 Supermoto jako baza motocykla enduro ADV?
- bo jest nawet 50% tańszy od wersji enduro,
- klasyczne rozwiązanie zbiornika paliwa i tylnej ramy, większy zbiornik,
- klasyczne rozwiązanie wahacza i mocowanie podnóżków,
-szersza niż w enduro i wygodniejsza kanapa,
- bo i tak planowałem użytkowanie motocykla na co dzień z kołami supermoto.
Oczywiście supermoto ma również cały szereg wad względem wersji enduro: zawieszenie o skoku 200 mm, układ wydechowy idący dołem, przednia lampa z błotnikiem i tylna część pojazdu są „piękne alternatywnie”.
Motocykl nie ma być typowym hard enduro, lecz motocyklem do codziennej jazdy do pracy zamiast skutera , raz- dwa razy w roku po zmianie kół służący do turystyki ADV. Typowo w teren zostawiam CRF.
Baza:
Motocykl ma prawdopodobny przebieg 15 tys km, oprócz oryginalnych w cenie dostałem do niego komplet akrapów, które spieniężyłem - docelowo motocykl będzie miał pojedyńczy wydech.
Zakupiłem wahacz z kiwaczkami oraz amor z enduro r . Wahacze z supermoto oraz enduro mają taką samą długość oraz szerokość w miejscu mocowania (to zmierzyłem wcześniej). Niestety zbiornik gazu od amortyzatora z enduro koliduje z ramą oraz airboxem w supermoto
Wahacz enduro ma przesunięty 3 cm punkt mocowania kiwaczki względem wahacza supermoto - tak więc również nie da się go założyć do supermoto. Finał : wahacz enduro wraz z amorem idą na sprzedaż.
Wsadziłem do motocykla tylne koło 18 cali. Opona -już nie nowa w skrajnym położeniu naciągu ma do wahacza 3mm, względem wahacza enduro jest tam 1,5 cm mniej miejsca. Na szczęście zakres regulacji jest duży. Ciekawostką jest to że opona 130/90/18 ma praktycznie identyczną wysokość co zastosowana w oryginale 17 calowa.
Na razie brak funduszy i czasu na dalsze prace. Proszę nie krytykować zbyt intensywnie bo mam słabą psychikę i popadnę w deprechę....