Autor |
Wiadomość |
Szandor
|
Tytuł: Re: KTM 990 SMT TPS ustawienia Zamieszczono: 25 października 2020, 10:34 |
|
Rejestracja: 16 maja 2015, 21:56 Posty: 160 Lokalizacja: Waw
|
Jeżeli chodzi o napięcia to jest oficjalny dokument dotyczący zakresów napięcia na TPS dla poszczególnych modeli. oraz diagnostyka wg. serwisówki KTM kody błędów dla powyższych z serwisówki: Diagnostyka silnika krokowego: W serwisówce jest też sekcja zakresów prac dla poszczególnych elementów: Specyfikacje zakresow napiec tutajTo chyba wszystko co trzeba do poradzenia sobie z tematem plus nasze doświadczenia. elementy łatwo zdiagnozować przy użyciu miernika, dodatkowo jak jest opisane wyżej dodatkowo TPS można sprawdzić obserwując jak zmienia się napięcie w miarę poruszania manetką. jeżeli napięcie przeskakuje w którymś momencie to znaczy że TPS jest uszkodzony. Trochę jak przy kręceniu gałką w starych systemach audio. Czasami trzeszczały
_________________ Lubię kateemem jeździć, a jeszcze bardziej go rozbierać i mam frajdę. I lubię tego gościa z avatara i jestem spoko.
|
|
Na górę |
|
|
Szandor
|
Tytuł: Re: KTM 990 SMT TPS ustawienia Zamieszczono: 25 października 2020, 11:36 |
|
Rejestracja: 16 maja 2015, 21:56 Posty: 160 Lokalizacja: Waw
|
bananu7 pisze: Hej, jakoś przegapiłem odpowiedzi Super że przekleiłeś mój post z FB, po to go pisałem... TPS który założyłem ostatnio (właśnie używka z zestawu przepustnic który dorwałem cały za 400zł) znowu padł, więc teraz trafił nowy. Odpowiadając na parę pytań wcześniej - faktycznie te przepustnice były totalnie z dupy, więc samo zgrubne ustawienie zrobiłem na zewnątrz (i zdejmowałem je z 5 razy), ale potem balans robi się na chodzącym silniku. Teraz też jak zmieniłem TPS to dla pewności sprawdziłem ciśnienia raportowane przez TuneECU i wszystko było równo. Nie sprawdzałem tego wakuometrami, ale w sumie nie mam podstaw nie wierzyć w wartości czujników. A, no i jest masa różnych (błędnych) informacji w sieci, więc napięcie ustawiamy na (jak najbliżej) 0.6V na wyzerowanych przepustnicach (po wykonaniu w TuneECU "adjustmentu" tak jak do luzu linek). Nie ma większego znaczenia czy silnik jest ciepły czy nie, grunt żeby tego nie robić w momencie kiedy silnik krokowy jest w pozycji "idle" bo wtedy będzie losowa wartość. Silniczek krokowy z Triumpha faktycznie pasuje i jest tańszy. Co do dopasowania TPSa z Huski - nie wpadłem na to. Teraz KTMSklep.pl za tps liczy ponad 600zł, co jest już trochę kpiną. To jest rzeczywiście tylko potencjometr (120 stopni, 5k Ohm), no oprócz tego ma sprężynę domykającą... Teraz na tapecie mam zrobienie własnego TPSa opartego na czujniku halla, jeśli się to uda zrobić to zrobię ich od razu 20 sztuk Chyba na tej zasadzie(efekt halla) działa czujnik stopki bocznej w ktm. Jesteś pewien ? Żart
_________________ Lubię kateemem jeździć, a jeszcze bardziej go rozbierać i mam frajdę. I lubię tego gościa z avatara i jestem spoko.
|
|
Na górę |
|
|
markus2884
|
Tytuł: Re: KTM 990 SMT TPS ustawienia Zamieszczono: 24 grudnia 2020, 06:55 |
|
Rejestracja: 24 grudnia 2020, 05:36 Posty: 8 Lokalizacja: Tuż obok Koszalina
|
Witam, Kupiłem KTM 990 ADV, 2006 Sprzedawca mi przekazał, że jest wgrana mapa: - pod wydechy Akrapy, - bez SAS, - i wywalony krokowy. Jest możliwe w sofcie "wyłączyć" krokowy? Jak? Na zimnym po puszczeniu manetki gaśnie, chwilę pracuje na 2000RPM, złapie 2 kreski temperatury i już wtedy pracuje na jałowym. Chcę naprawić ten problem.
Potrzebuje diagnoze, więc TuneECU, a do niego wystarczy: - komp, - interfejs VAG-COM??? + stery - TuneECU 2.5.8 - adapter OBD-II <-> 6pin KTM Nie wiem co ten program może i w jaki sposób został u mnie "wyłączony" krokowy. Czy to mapa biegu jałowego została zmodyfikowana, czy w inny sposób zostało to zrobione? Może macie wiedzę na ten temat? Proszę o poprawienie mnie jeśli się gdzieś mylę. Może macie jakiś pomysł, w którym kierunku iść. Muszę jeszcze sprawdzić, czy krokowy został zdemontowany i wisi tylko wtyczka, czy jednak jest wszystko na miejscu. Uważam, że wszystko jest na miejscu.
_________________ Nowy kierunek -->>> . . : : KTM 990 ADV '06 : : . .
|
|
Na górę |
|
|
marcinjunak
|
Tytuł: Re: KTM 990 SMT TPS ustawienia Zamieszczono: 24 grudnia 2020, 12:30 |
|
Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58 Posty: 3368 Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
|
Rozbierzesz to będziesz widział, silnik nie odpali bez podłączenia silniczka od wolnych obrotów, może rozpięte jest cięgno łączące silniczek z wałkiem od przepustnic i ręcznie ustawione położenie obrotów jałowych. Jak się podłączysz to sprawdzisz co jest w mapie nadłubane.
_________________ Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz WSK jest nadal
|
|
Na górę |
|
|
markus2884
|
Tytuł: Re: KTM 990 SMT TPS ustawienia Zamieszczono: 27 grudnia 2020, 23:03 |
|
Rejestracja: 24 grudnia 2020, 05:36 Posty: 8 Lokalizacja: Tuż obok Koszalina
|
Silniczek krokowy jest zamontowany. Podłączyłem TuneECU. Jak mogę sprawdzić, że w sterowniku jest wyłączony krokowy? Czytałem w innym wątku o włączeniu i wyłączeniu sondy. Czy tak samo włącza się obsługę krokowego? Nie wiem, czy wystarczy jakieś pole wyboru odznaczyć, czy zmienić trzeba którąś mapę?
MarcinJunak możesz mi podrzucić jakieś info w tej materii?
_________________ Nowy kierunek -->>> . . : : KTM 990 ADV '06 : : . .
|
|
Na górę |
|
|
marcinjunak
|
Tytuł: Re: KTM 990 SMT TPS ustawienia Zamieszczono: 28 grudnia 2020, 08:22 |
|
Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58 Posty: 3368 Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
|
W TuneEcu jest pole idle speed, jeśli to wyłączysz to moto nie odpali bo nie będzie sterowania wolnymi obrotami. Po drugie jak zdejmiesz pokrywę i filtr powietrza to będziesz widział jak przepustnice się ustawiają po włączeniu zapłonu, wtedy będziesz wiedział czy silnik działa czy nie.
_________________ Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz WSK jest nadal
|
|
Na górę |
|
|
markus2884
|
Tytuł: Re: KTM 990 SMT TPS ustawienia Zamieszczono: 02 stycznia 2021, 09:48 |
|
Rejestracja: 24 grudnia 2020, 05:36 Posty: 8 Lokalizacja: Tuż obok Koszalina
|
Już rozkminiłem marcinjunak. Niestety foto i filmy straciłem wraz z telefonem. Tak jak piszesz marcinjunak tj.: - było odznaczone pole Idle speed, - nie odpalał na jałowym, - przy odpalaniu trzeba było odkręcić trochę manetkę, - po odpaleniu trzymać obroty koło 2000RPM, aż temperatura wstawała na dwie kreski i wtedy chodził, - podczas jazdy ciągle gasł. Co do mojego pytania do TuneECU. Odpowiedzią dla mnie było: - ECU -> Connect - ... -> Read Map (oczywiście pierwszy odczyt zapisać), - zaznaczyć Idle speed - ECU -> Download. Teraz po włączeniu Idle speed: - po przełączeniu KillSwitch-a przepustnice się otwierają i zamykają, - pali i cyka na jałowym, - podczas jazdy niestety nadal gaśnie. To co jest u mnie: - wydechy -> akrapy, - SAS -> wywalony i wyłączony, - EPC -> z info od sprzedającego zaślepione, wyłączone - krokowy -> z info od sprzedajacego był wyłączony, bo ponoć jest w słabej kondycji???? 1) Jak wyglądają wasze mapy na wolnych? Chcę trochę podnieść RPM przy wyższych temp. na około 1600. Nie pamiętam dokładnie, ale mam teraz coś koło 1200RPM (tak odczytałem z ECU). 2) Muszę zrobić adaptacje, nastawy podstawowe. Tylko muszę to rozkminić co i jak. Chyba, że ktoś podrzuci. Czytałem coś o pracy silnika na jałowym przez 15 minut (dokładnie 15 minut, nie mniej, nie więcej) bez dotykania gazu? Jakieś sugestie praktyków?? marcinjunak Dziękuję za podpowiedzi i odpowiedzi.
_________________ Nowy kierunek -->>> . . : : KTM 990 ADV '06 : : . .
|
|
Na górę |
|
|
marcinjunak
|
Tytuł: Re: KTM 990 SMT TPS ustawienia Zamieszczono: 02 stycznia 2021, 10:17 |
|
Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58 Posty: 3368 Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
|
No to już obsługa TuneEcu Masz jeszcze O2 sensor czyli lambdy, włącz je. Po wgraniu mapy zrób reset adaptation i wtedy zrób test 15min. Jałowe obroty są na 1450, nic nie da jak je zmienisz, bo najważniejszy jest punkt sterowania, jak tps oraz krokowy nie będzie dobrze działał to nic nie poradzisz. Jak krokowy szwankuje to i tak wszystko psu w dupę nawet po resecie. Możesz kombinować z tpsem oraz lambdami czy tam wszystkim co jest, ale z praktyki wiem że najtaniej wychodzi zakup używanych przepustnic.
_________________ Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz WSK jest nadal
|
|
Na górę |
|
|
markus2884
|
Tytuł: Re: KTM 990 SMT TPS ustawienia Zamieszczono: 02 stycznia 2021, 10:21 |
|
Rejestracja: 24 grudnia 2020, 05:36 Posty: 8 Lokalizacja: Tuż obok Koszalina
|
Tak dokładnie marcinjunak, lambdy mam wyłączone (tak było). Zmykam po cichu z chaty do garażyku ogarniać.
- Po włączeniu O2 mam błąd grzałek, więc są pewnie zdemontowane. - Wyłączyłem O2 i został tylko krokowy włączony, niestety "Reset Adaptatnion" nie mogłem uruchomić bo jest to na liście ECU szare. - odpaliłem moto i obroty rosły, aż do 4800RPM i tak zostało, - wgrałem mapę jaką sobie zapisałem - pierwszą jaką ściągnąłem z mojego sterownika. - odpaliłem i mimo wyłączonego krokowego obroty się trzymają na poziomie ok 1200RPM - przy takiej temperaturze jaką mam (około 0 - 3*C) chodzi na jałowym, ale przy ruszaniu gaśnie. Przy wyższych obrotach podczas ruszania idzie, ale podczas jazdy gaśnie jak odpuści się gaz dopóki temperatura nie wskoczy na 3 kreski. Jak się rozgrzeje to chodzi, nie gaśnie.
Wniosek mam taki, trzeba szukać przepustnic, albo zacząć od wymiany krokowego, chyba że ktoś dysponuje jakimś krokowy i jest ktoś w okolicy Koszalina, chętnie bym podmienił zanim zacznę dokonywać zakupów.
Ale jeszcze zgłębię wiedzę na temat testów i sprawdzenia krokowego i potencjometrów przepustnic, żeby wszystko pomierzyć i zweryfikować na ile się da przed wymianą.
Na razie dziękuję za pomoc.
PS Będę informował o postępach, może się komuś coś kiedyś przyda.
_________________ Nowy kierunek -->>> . . : : KTM 990 ADV '06 : : . .
|
|
Na górę |
|
|
Szandor
|
Tytuł: Re: KTM 990 SMT TPS ustawienia Zamieszczono: 23 stycznia 2021, 12:15 |
|
Rejestracja: 16 maja 2015, 21:56 Posty: 160 Lokalizacja: Waw
|
marcinjunak pisze: No to już obsługa TuneEcu Masz jeszcze O2 sensor czyli lambdy, włącz je. Po wgraniu mapy zrób reset adaptation i wtedy zrób test 15min. Jałowe obroty są na 1450, nic nie da jak je zmienisz, bo najważniejszy jest punkt sterowania, jak tps oraz krokowy nie będzie dobrze działał to nic nie poradzisz. Jak krokowy szwankuje to i tak wszystko psu w dupę nawet po resecie. Możesz kombinować z tpsem oraz lambdami czy tam wszystkim co jest, ale z praktyki wiem że najtaniej wychodzi zakup używanych przepustnic. Tak jak Marcin wspomniał. Nowy TPS kosztuje 480 pln. Przepustnice jak dobrze i cierpliwie poszukasz można za 800 - 1500 pln kupić, Coraz więcej części jest na rynku z tych motocykli. Ja tak zrobiłem bo też miałem problem przez kilka miesięcy z tym tematem. Generalnie jest tak że jak już coś ruszysz w tych przepustnicach to jest potem wiecznie problem. To jest zdanie moje, doświadczonego mechanika i innego kolegi który walczy już od dwóch lat z przepustnicami. W razie czego mam jedne kompletne przepustnice ale są złamane na pół po jakimś wypadku. Jest tam cały osprzęt ale czy sprawny na 100 % nie wiem. Ja założyłem do swojego motka przepustnice od smt z 2012 roku. Działają do tej pory bez zarzutu. Po prostu je wsadziłem, adaptacja i gotowe. Już miałem dosyć i Tobie też polecam. W razie czego mogę telefonicznie pomóc pisz na prv. bo tu można elaborat zrobić. Najgorzej że nie wiesz co tam było grzebane, a najwyraźniej ktoś się chyba nie znał na tym skoro silnik krokowy wyłączył od obrotów jałowych.
_________________ Lubię kateemem jeździć, a jeszcze bardziej go rozbierać i mam frajdę. I lubię tego gościa z avatara i jestem spoko.
|
|
Na górę |
|
|
|
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|