Autor |
Wiadomość |
marcinjunak
|
Tytuł: Re: KTM 990 SMT TPS ustawienia Zamieszczono: 23 stycznia 2021, 19:23 |
|
Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58 Posty: 3372 Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
|
Wiecie, to że ktoś odłączył sinik od jałowych obrotów to nic nie szkodzi, po prostu jest to możliwe i problem z gaśnięciem rozwiązany, potem i tak tylko linka steruje ale jak tps jest walnięty to mogą pojawiać się błędy w sterowaniu składem i zapłonem.
_________________ Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz WSK jest nadal
|
|
Na górę |
|
|
markus2884
|
Tytuł: Re: KTM 990 SMT TPS ustawienia Zamieszczono: 28 stycznia 2021, 20:18 |
|
Rejestracja: 24 grudnia 2020, 05:36 Posty: 8 Lokalizacja: Tuż obok Koszalina
|
No jedyny problem jaki teraz widzę, to jak jest bardzo zimno (około 0, -2) to po odpaleniu muszę trzymać chwilę na obrotach. Jak się chwilę zagrzeje to już trzyma obroty. Ale i tak będę się rozglądał za przepustnicami. Chcę żeby wszystko hulało a nie KULAŁO
_________________ Nowy kierunek -->>> . . : : KTM 990 ADV '06 : : . .
|
|
Na górę |
|
|
bananu7
|
Tytuł: Re: KTM 990 SMT TPS ustawienia Zamieszczono: 19 lutego 2021, 10:07 |
|
Rejestracja: 31 maja 2019, 21:11 Posty: 7
|
Jakbym miał zgadywać, to ktoś miał problem z obrotami jałowymi, i zamiast zdiagnozować i poprawnie naprawić, fizycznie przesunął punkt oparcia przepustnic do góry (gdzie normalnie powinny się zamknąć praktycznie do zera, jeśli silnik krokowy jest wyzerowany). W tym momencie ECU nie ma możliwości kontroli wolnych obrotów, i albo będzie gasł, albo wchodził sam na obroty. Pozycja silnika krokowego i to co ECU ma w mapie zależy m.in. od temperatury, więc nic dziwnego, że w pewnym momencie jakoś się to stabilizuje. Po to jest ten silniczek, żeby działało w każdej temperaturze podczas rozgrzewania; potem w zasadzie za dużo się z nim nie dzieje. Kojarzę, że widziałem kogoś w necie robiącego diagnostykę tego silniczka z pominięciem ECU. To jest stosunkowo nietrywialna zabawa, bo to serwomotor i trzeba go odpowiednio wysterować. Jak coś znajdę to podeślę, teraz nie mam się jak zabrać za ten kawałek bo pracuję nad zamiennikiem TPSu (tak jak tu kolega wyśmiał, opartego na czujniku efektu Halla ) - postępy i wszystkie materiały tutaj: https://github.com/bananu7/ktmtps
|
|
Na górę |
|
|
marcinjunak
|
Tytuł: Re: KTM 990 SMT TPS ustawienia Zamieszczono: 05 listopada 2022, 21:51 |
|
Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58 Posty: 3372 Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
|
Odkopałem temat, może ktoś miał taką przypadłość że w TuneEcu na windows nie ma możliwości wybrania ustawienia linek gazu?
_________________ Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz WSK jest nadal
|
|
Na górę |
|
|
Conorian
|
Tytuł: Re: KTM 990 SMT TPS ustawienia Zamieszczono: 20 listopada 2022, 14:08 |
|
Rejestracja: 20 kwietnia 2022, 09:47 Posty: 96
|
Piszę tutaj bo chyba najtrafniejsze miejsce. Wczoraj wywaliłem silniczek krokowy na rzecz manualnej dźwigni regulacji obrotów na zimnym silniku. Filmik z działania: https://youtube.com/shorts/o6CuKee_Yh0Działa jak bardzo dobrze. TPS ustawiony na 0,606V, założone owalne przepustnice. Teraz na seryjnej mapie śmiga jak na mapie akrapa Niestety mapy akrapa nie zdążyłem przetestować a raczej nie dałem rady bo wczoraj śnieg i -2 na termometrze. Ponadto wpadł nowy olej i filtry, zębatka zdawcza i rurka do spuszczania oleju bez zdejmowania zbiornika oraz włącznik wentylatora chłodnicy przy ~82°C. Dodatkowo gdzieś w środku sezonu zauważyłem delikatne pocenie między cylindrami, i przy zdjętym airboxie okazało się, że to przez czujnik ciśnienia oleju. Założyłem od Skody Roomster i działa Zdjęcia poniżej: Niestety w trakcie składania zaistniała inna usterka mianowicie motocykl czasami nie reaguje na przycisk rozrusznika. Naciskam i nic się nie dzieje. Udało mi się jednak znaleźć usterkę (tak mi się wydaje): Gdy do tego przewodu (pomarańczowo zielony) podłączę masę motocykl odpala bez problemu. Na razie tak zostawiłem. Wiecie o co chodzi? Wczoraj ka to kończyłem było już późno i nie chciało mi się bawić już z pajęczyną kabli...
|
|
Na górę |
|
|
marcinjunak
|
Tytuł: Re: KTM 990 SMT TPS ustawienia Zamieszczono: 20 listopada 2022, 17:43 |
|
Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58 Posty: 3372 Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
|
Nie wiem dlaczego bo też się nad tym zastanawiałem ale nie mogłem znaleźć na schemacie, jak po przekręceniu kluczyka ruszysz gazem tak żeby ecu widziało napięcie z tps to pali normalnie, po zgaszeniu awaryjnym już pali normlanie, jedynie po resecie stacyjką trzeba znów ruszyć manetką gazu żeby tps się ruszył. Działa to w przypadku jak masz wyłączony silniczek wolnych obrotów w mapie a także jak odłączysz jego dźwignię od korpusu a wtyczkę zostawisz z silniczkiem działającym. Takie zabezpieczenie na wypadek jak by ktoś chciał się przejechać a nie umie odpalić moto
_________________ Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz WSK jest nadal
|
|
Na górę |
|
|
Conorian
|
Tytuł: Re: KTM 990 SMT TPS ustawienia Zamieszczono: 20 listopada 2022, 18:19 |
|
Rejestracja: 20 kwietnia 2022, 09:47 Posty: 96
|
marcinjunak pisze: Nie wiem dlaczego bo też się nad tym zastanawiałem ale nie mogłem znaleźć na schemacie, jak po przekręceniu kluczyka ruszysz gazem tak żeby ecu widziało napięcie z tps to pali normalnie, po zgaszeniu awaryjnym już pali normlanie, jedynie po resecie stacyjką trzeba znów ruszyć manetką gazu żeby tps się ruszył. Działa to w przypadku jak masz wyłączony silniczek wolnych obrotów w mapie a także jak odłączysz jego dźwignię od korpusu a wtyczkę zostawisz z silniczkiem działającym. Takie zabezpieczenie na wypadek jak by ktoś chciał się przejechać a nie umie odpalić moto To mi z kolei wydawało się, że jak ruszałem wiązką w czaszy to zaczynał odpalać. W sensie trzymałem guzik od rozrusznika jedną dłonią a drugą ruszałem kablami to rozrusznik zaczynał gadać. Nie wpadł bym nigdy na to żeby ruszyć manetką Może po prostu po prosytu u mnie na zamkniętej przepustnicy zakres otwarcie przepustnicy zmienia się w zakresie 0-1% i dlatego ECU myśli, że ktoś manetkąruszył. Jak by nie było, do tego zielono-pomarańczowego podpiąłem kabelek z masą i działa wszystko jak trzeba
|
|
Na górę |
|
|
marcinjunak
|
Tytuł: Re: KTM 990 SMT TPS ustawienia Zamieszczono: 20 listopada 2022, 19:26 |
|
Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58 Posty: 3372 Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
|
A gdzie on jest i od czego prowadzi?
_________________ Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz WSK jest nadal
|
|
Na górę |
|
|
Conorian
|
Tytuł: Re: KTM 990 SMT TPS ustawienia Zamieszczono: 20 listopada 2022, 20:12 |
|
Rejestracja: 20 kwietnia 2022, 09:47 Posty: 96
|
marcinjunak pisze: A gdzie on jest i od czego prowadzi? Kabel zielono-pomarańczowy wychodzi z przekaźnika w owiewce po lewej stronie. Do tego przekaźnika wchodzi również + z przycisku startera. Nie wiem gdzie ten zielono-pomarańczowy idzie dalej bo już za ciasno przewodów tam było. Wchodzi do wiązki głównej z tego co mi się wydaje.
|
|
Na górę |
|
|
starsky
|
Tytuł: Re: KTM 990 SMT TPS ustawienia Zamieszczono: 21 listopada 2022, 14:46 |
|
Rejestracja: 16 lipca 2021, 10:03 Posty: 16
|
|
Na górę |
|
|
|
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|