Dzisiaj jest 25 kwietnia 2024, 12:45


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: KTM 990 SMT TPS ustawienia
Nieprzeczytany postZamieszczono: 12 kwietnia 2017, 16:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 stycznia 2017, 14:59
Posty: 36
Lokalizacja: Worcester/Pabianice
Witam ostatnio ustawiałem TPS w ktm 990 smt, podłączyłem się się pod sensor miernikiem i ustawiłem 0.63v na zamkniętym i 3.60 na w pełni otwartym.
Teraz kiedy odpaliłem TuneECU na zamkniętym pokazuje mi 0.48V i 3.60V na otwartym tylko mi pokazuje 0.63V kiedy uruchomię opcję Idle speed control w TuneECU.
Może źle resetuje TPS? napisze jak to zrobiłem.

Po wyborze
Adjust Throttle Cable przekręcam kluczyk na off (10s) następnie na (ON)
powoli dodaje gazu do końca i potem zamykam tez do końca
znów kluczyk na (OFF) 10s uruchamiam i odpalam na 15 min.

Teraz pytanie czy jak dam Idle speed control tez muszę dać reset 15 min?

Kiedy dam idle speed control i się zmienia na 0.63V zawsze wraca do 0.48V po ponownym uruchomieniu, czy to tak ma być?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: KTM 990 SMT TPS ustawienia
Nieprzeczytany postZamieszczono: 15 kwietnia 2017, 11:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 listopada 2011, 14:11
Posty: 3703
Lokalizacja: Szczecin
kurcze pewnie nikt nie odpowie.. :) bo chyba mało kto wie.. :)

_________________
www.21brothers.eu - Wytwórnia ROGALI oraz innych wypieków
www.ADVD.PL - Łowcy Niewygód
https://www.facebook.com/pages/21brothe ... 21?fref=ts
https://www.youtube.com/user/21brothers ... _as=public - Oficjalny kanał wyprawowy!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: KTM 990 SMT TPS ustawienia
Nieprzeczytany postZamieszczono: 21 kwietnia 2017, 08:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 stycznia 2017, 14:59
Posty: 36
Lokalizacja: Worcester/Pabianice
Dobra poradziłem sobie :)
Gdy już połączymy się z TuneECU dajemy:
Adjust Throttle Cable przekręcam kluczyk na off (10s) następnie na (ON)
powoli dodaje gazu do końca i potem zamykam tez do końca
znów kluczyk na (OFF) 10s ponownie na (ON) i czekam aż połączy się z TuneECU i wtedy dajemy Idle speed control (w tuneecu tam gdzie Adjust Throttle Cable ) i na koniec dajemy Disconnect kluczyk na (OFF) odłączamy kabelek i odpalamy silnik na 15 min nie mniej i nie więcej jak na 16 min, w tym czasie nic nie dotykamy ma tak chodzić.

Gdy ustawiłem napięcie na TPS i dałem tylko Adjust Throttle Cable motocykl sam mi się rozpędzał dlatego dajemy Idle speed control.

Tyle udało mi się zrozumieć gdy przekopałem zagraniczne fora.

Nie wiem czy dla wszystkich będzie jasne ale mam nadzieję że się przyda.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: KTM 990 SMT TPS ustawienia
Nieprzeczytany postZamieszczono: 01 czerwca 2018, 18:34 

Rejestracja: 29 maja 2018, 20:47
Posty: 2
A co to daje ? :geek:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: KTM 990 SMT TPS ustawienia
Nieprzeczytany postZamieszczono: 23 maja 2019, 09:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 maja 2015, 21:56
Posty: 160
Lokalizacja: Waw
xedysx1986 pisze:
Dobra poradziłem sobie :)
Gdy już połączymy się z TuneECU dajemy:
Adjust Throttle Cable przekręcam kluczyk na off (10s) następnie na (ON)
powoli dodaje gazu do końca i potem zamykam tez do końca
znów kluczyk na (OFF) 10s ponownie na (ON) i czekam aż połączy się z TuneECU i wtedy dajemy Idle speed control (w tuneecu tam gdzie Adjust Throttle Cable ) i na koniec dajemy Disconnect kluczyk na (OFF) odłączamy kabelek i odpalamy silnik na 15 min nie mniej i nie więcej jak na 16 min, w tym czasie nic nie dotykamy ma tak chodzić.

Gdy ustawiłem napięcie na TPS i dałem tylko Adjust Throttle Cable motocykl sam mi się rozpędzał dlatego dajemy Idle speed control.

Tyle udało mi się zrozumieć gdy przekopałem zagraniczne fora.

Nie wiem czy dla wszystkich będzie jasne ale mam nadzieję że się przyda.


Hej, też walczę z tematem od paru tygodni (wymieniłem tps, ale mam jeszcze przepustnice od Twojego modelu z 2012 roku mój to ADV z 2007). Wydaje sie, że temat opanowany ale nadal mam czasem zawieszkę na chwilę przy obrotach około 2000 poza tym nie ma problemów. Mam prośbę do Ciebie. Czy możesz podać więcej szczegółów do tej procedury ? Tzn. czy przed tymi działaniami robiłeś reset adaptacji ? czy silnik był ciepły/zimny ? jaki luz ustawiłeś na linkach gazu. Tzn ile tak na czuja masz luzu na manetce w mm. ? Czy tps ustawiałeś na silniku zimnym czy ciepłym. Czy ustawiałeś tps zgodnie z tym co pokazuje tune ecu czy wpiąłeś się miernikiem bezpośrednio w przewód czy miałeś w związku z tym jakieś różnice wskazań ? Napisz po prostu jak możesz w punktach po kolei co tam zrobiłeś i jakie były warunki startowe....mam wrażenie że nawet puszczenie bąka obok motocykla ma znaczenie :)

Dzięki

_________________
Lubię kateemem jeździć, a jeszcze bardziej go rozbierać :) i mam frajdę. I lubię tego gościa z avatara i jestem spoko.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: KTM 990 SMT TPS ustawienia
Nieprzeczytany postZamieszczono: 31 maja 2019, 21:16 

Rejestracja: 31 maja 2019, 21:11
Posty: 7
Hej,

Też natrafiłem ostatnio na ten wątek i w sumie się podłączę. Mam ostatnio problem z losowym gaśnięciem i rozpędzaniem silnika na zmianę.

Odpowiadając na pytania z ostatniego posta:
- Regulację robiłem bazując na danych z TuneECU, nie wpinałem się w czujnik
- Regulację robiłem na zimnym
- Napięcie referencyjne dla zamkniętej przepustnicy to 0.6V
- Napięcie to można ustawić dopiero po wybraniu Adjustments->Set throttle cable. Wtedy silnik krokowy biegu jałowego cofa się do zera. Można wtedy ustawić luz na linkach, jak również poprawnie pozycję TPS.
- Po włączeniu silnika napięcie na TPS wzrośnie o ok. 0.15V i tak już zostanie - chodzi o to, że silnik krokowy nigdy nie pozwala przepustnicy zamknąć się do końca.
- Po ustawieniu TPS robimy 15-minutową adaptację.

U mnie cały problem w tym, że tak zrobiłem, na przebiegu adaptacyjnym ładnie znalazł wolne obroty, a po restarcie wpadł na 800rpm i zaczął gasnąć. Albo coś robię źle, albo mój TPS jest do wymiany. Ja osobiście nie kręciłem manetką do końca, bo nie rozumiem, skąd ta procedura.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: KTM 990 SMT TPS ustawienia
Nieprzeczytany postZamieszczono: 01 czerwca 2019, 10:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 maja 2015, 21:56
Posty: 160
Lokalizacja: Waw
bananu7 pisze:
Hej,

Też natrafiłem ostatnio na ten wątek i w sumie się podłączę. Mam ostatnio problem z losowym gaśnięciem i rozpędzaniem silnika na zmianę.

Odpowiadając na pytania z ostatniego posta:
- Regulację robiłem bazując na danych z TuneECU, nie wpinałem się w czujnik
- Regulację robiłem na zimnym
- Napięcie referencyjne dla zamkniętej przepustnicy to 0.6V
- Napięcie to można ustawić dopiero po wybraniu Adjustments->Set throttle cable. Wtedy silnik krokowy biegu jałowego cofa się do zera. Można wtedy ustawić luz na linkach, jak również poprawnie pozycję TPS.
- Po włączeniu silnika napięcie na TPS wzrośnie o ok. 0.15V i tak już zostanie - chodzi o to, że silnik krokowy nigdy nie pozwala przepustnicy zamknąć się do końca.
- Po ustawieniu TPS robimy 15-minutową adaptację.

U mnie cały problem w tym, że tak zrobiłem, na przebiegu adaptacyjnym ładnie znalazł wolne obroty, a po restarcie wpadł na 800rpm i zaczął gasnąć. Albo coś robię źle, albo mój TPS jest do wymiany. Ja osobiście nie kręciłem manetką do końca, bo nie rozumiem, skąd ta procedura.


Przeklejam z fejsbuka mój nieuporządkowany kometarz po tam już się pojawił temat TPS:

Masakra temat. Przerabiałem to i poległem. Mam wrażenie że nawet pierdnięcie przy motocyklu ma znaczenie. Najpierw musisz w tune ecu zamknąć przepustnice. Czyli wybierasz opcję Adjust Cable Throttle i dopiero ustawiasz TPS w zakresie od 0,56 v - 0.65 V. Zacznij od 0,62-0,63 V, ale zrób to używając miernika(ja ma zrobioną pod to przelotkę z terminalami do pomiaru na wierzchu) bo Tune Ecu pokazuje nieco inne wartości nieznacznie inne. Pokazuje de facto to co widzi komputer. Potem zrób korektę na ciepłym silniku (takie porady też w necie znalazłem). Temperatura zmieni rezystancję TPS na pewnie. Ja finalnie założyłem przepustnice z smt 990 z 2012 roku bo już miałem dosyć ale to się da zrobić tylko trzeba cierpliwości i czasu. Jak już dobrze ustawisz zrób adaptację i znów skontroluj zachowanie. Podczas 15 minutowej adaptacji nie ruszaj niczego i miej włączony komputer z Tune Ecu - jak się TPS zresetuje w tym czasie to może zapalić się na zielono kontrolka tps w Tune Ecu, ale nie musi z tego co czytałem na Tune Ecu. Do adaptacji załóż obudowę filtra, filtr i podłącz czujniki i ten gruby wężyk. Ma być jak podczas użytkowania. Z tego co opisujesz to TPS możesz mieć uszkodzony. Zobacz na mierniku wskazania i czy przy poruszaniu delikatnie w całym zakresie manetką są jakieś widocczne przeskoki napięcia. Jeżeli wskazanie nie zmienia się wyraźnie płynnie to może być uszkodzony. Mi się udało ustawić nowy czujnik na tyle że trzymał obroty elegancko ale od czasu do czasu zawieszał się na ok. 2500 rpm i za chwilę znów wracał do prawidłowych 1600 rpm. Tutaj już się poddałem jako, że miałem już nietknięte przepustnice wspomniane. Mam w razie czego sprawne TPS'y i moje stare przepustnice. Dodatkowo ja zmieniłem jeszcze wiązkę przewodów. Po zbadaniu rezystacji kilka przewodów u mnie miało podejrzanie wyższą rezystację - zamiast okolic zera było nieco ponad 10 ohm co wskazywało na jakieś uszkodzenie. Przy tak małych sygnałach jakie tam krążą to mogło mieć znaczenie i odczyt komputera był przekłamany. Dla wygody zrób sobie otwór w obudowie filtra powietrza na regulację tps i potem zaślepisz sobie gumową zaślepką. Inaczej się zajebiesz wyjmując co chwilę przepustnice.

_________________
Lubię kateemem jeździć, a jeszcze bardziej go rozbierać :) i mam frajdę. I lubię tego gościa z avatara i jestem spoko.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: KTM 990 SMT TPS ustawienia
Nieprzeczytany postZamieszczono: 18 czerwca 2019, 09:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 maja 2015, 21:56
Posty: 160
Lokalizacja: Waw
bananu7 napisz jak udało Ci się wyregulować przepustnice bo na fb ta wiedza zginie

_________________
Lubię kateemem jeździć, a jeszcze bardziej go rozbierać :) i mam frajdę. I lubię tego gościa z avatara i jestem spoko.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: KTM 990 SMT TPS ustawienia
Nieprzeczytany postZamieszczono: 31 lipca 2019, 12:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 marca 2012, 21:24
Posty: 474
Lokalizacja: Lubuskie, Sulechów
Nie chce być złym prorokiem ale przechodziłem temat Tune ECU wzdłuż i wszerz bo miałem problem nierówną pracą na wolnych obrotach, z przyśpieszaniem mimo ujętego gazu itd. I z moim obserwacji wynika że ani to TPS, ani to 15 minutowy idle reset ani to wgrywanie map, nie walnięte wtryski, nie zawilogocona szara wielka złączka z tryliardem styków, to poprostu pier***ny silniczek krokowy sterujący przepustnicą za kierowce w penych zakresach :/ Silniczka nie da się kupić oddzielnie, trza kupić całe throttle body , no chyba że z jakiegoś rozbitka cos sztukować, podobno ten sam (poza złączkami i kabelkami) jest w jakimś triumphie.

Powiem tak, gażniki to gażniki :)

_________________
LC8 950 Adv 04 S


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: KTM 990 SMT TPS ustawienia
Nieprzeczytany postZamieszczono: 31 lipca 2019, 17:49 

Rejestracja: 12 września 2017, 08:48
Posty: 227
Lokalizacja: Podkarpacie
Triumph 1050 Speed Triple / 1050 ST ----- numer części T1241182
Cena 100 dolców na ebayu, o ile będzie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net