Autor |
Wiadomość |
marcinjunak
|
Tytuł: Re: jajecznica Zamieszczono: 26 października 2023, 21:45 |
|
Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58 Posty: 3373 Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
|
Bo takie będą jeśli wszystko dobrze działa i nie ma nic modzonego z mapą. Jak staniesz to świeci sie kontrolka od przegrzania silnika? Jakie masz wskazanie na wyświetlaczu? Co do wysprzęglika to nie wiem o czym mowa, 70tys km mi wytrzymywał zawsze.
_________________ Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz WSK jest nadal
|
|
Na górę |
|
|
zly
|
Tytuł: Re: jajecznica Zamieszczono: 26 października 2023, 22:07 |
|
Rejestracja: 09 listopada 2021, 08:26 Posty: 190
|
Mapa jest seryjna. Udalo sie sprawdzic koledze Szynszylowi. Wysprzeglik zaczynal wlasnie lac. Przebieg 40k.
Nie chce z temp demonizowac tematu bo jak pisalem moze to byl korek a moze babel powietrza bo zmienialismy plyn ale nie odpowietrzalismy ukladu z kolem w gorze. Teraz sie to zrobi.
Jeśli pytasz o wskazania. Zdarzylo mi sie w tym roku ze stojac w dlugim korku wybilo max, skala zaczela migac. Nie wiem, moze to normalne. Mega goraco nie bylo. Przy jeździe zadupiami mieszcze sie w 3/4 skali. Jesli jade szybciej to ok polowy wskazuje.
|
|
Na górę |
|
|
lukasz_vip
|
Tytuł: Re: jajecznica Zamieszczono: 02 listopada 2023, 15:11 |
|
Rejestracja: 05 października 2015, 17:04 Posty: 440 Lokalizacja: Lubliniec
|
Co do wydechów to sam KTM zalecał ich wymianę na przelotowe. Te seryjne mega dławią te moto, mocno się grzeją.
|
|
Na górę |
|
|
marcinjunak
|
Tytuł: Re: jajecznica Zamieszczono: 02 listopada 2023, 17:57 |
|
Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58 Posty: 3373 Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
|
No ale dzieki temu grzaniu nie śmierdzi wachą jak się jedzie z tyłu Inaczej to smród starej motoryzacji non stop a na gaźniku tym bardziej
_________________ Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz WSK jest nadal
|
|
Na górę |
|
|
zly
|
Tytuł: Re: jajecznica Zamieszczono: 04 listopada 2023, 21:39 |
|
Rejestracja: 09 listopada 2021, 08:26 Posty: 190
|
No tak Lukasz. Widze ze mamy to przegadane Ciezko mi sie trochę przekonac do wrzucena 3k w wyp.. Oryginalnych puszek. Zobaczymy. Trzeba troche pojezdzic. Instalowal ktoś z Was ten wiekszy wirnik pompy wody?
|
|
Na górę |
|
|
marcinjunak
|
Tytuł: Re: jajecznica Zamieszczono: 05 listopada 2023, 10:42 |
|
Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58 Posty: 3373 Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
|
Montowałem to w kilku silnikach na życzenie właścicieli oczywiście, pomaga ale moim zdaniem szału nie ma. W smt jak jeździsz trasy to bezsens, na miasto jak jeździsz do pracy może się przydać. Ale trzeba uważać bo są różne dekle i w niektórych wirnik trzeba było przycinać bo obcierał o dekiel. W adv prościej zamontować drugi wentylator. Ale jeszcze raz zaznaczę, jak nie świeci się kontrolka czerwona od przegrzania to nie ma sensu, ten silnik po prostu jest chłodzony wentylatorami w cieplejsze dni i to że chodzi wiatrak nie znaczy że silnik się grzeje.
_________________ Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz WSK jest nadal
|
|
Na górę |
|
|
zly
|
Tytuł: Re: jajecznica Zamieszczono: 05 listopada 2023, 11:56 |
|
Rejestracja: 09 listopada 2021, 08:26 Posty: 190
|
Marcin a co Ty myslisz o wywalaniu Sasa i wsadzeniu jakichś tłumików typu Leo czy akrap? np. LEOTrzeźwo patrzac to jestem amatorem (tylko nie piszcie ze sprzedaj smt i kup sobie transalpa bo bede szukał po ip i spotkacie mnie kiedys pod drzwiami ) i nie bardzo widze sens wymiany na siłe wydechu. No ale jeśli seryjne rozwiazanie moze z czasem spowodowac uszkodzenie glowicy/silnika to wezme pod uwage wywalenie tego sasa i wstawienie jakichś kominów. Poza tematem te seryjne nie najgorzej brzmią
|
|
Na górę |
|
|
marcinjunak
|
Tytuł: Re: jajecznica Zamieszczono: 05 listopada 2023, 12:20 |
|
Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58 Posty: 3373 Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
|
Co wy z tym sas ostatnio. Nie wiem gdzie wy to czytacie ale jeszcze raz napiszę. SAS tylko i wyłącznie dopuszcza powietrze do wydechu, nie powoduje spadku mocy czy większego grzania silnika. Jeśli mowa o wydechach to co innego, przez to że dostaje katalizator więcej powietrza szybciej się rozgrzewa, potem czyli przy nagrzanym silniku SAS nie działa na maxa, tylko przy dużych ruchach podciśnienia się włącza, tzn przy strzale z manety jak skacze podciśnienie to zawór się uchyla bardziej. Wywalenie tego jest najprostrze, wystarczy wyłączyć go w mapie. Jeśli już ktoś chce wywalać węże spoko, więcej miejsca się robi żeby rozbierać do regulacji zaworów. Żadnego dongla nie trzeba wsadzać, wystarczy zostawić zawór SAS bez węży. Podciśnienia tylko trzeba zakryć i wyloty z głowic.
W nowszych lc8 po 2013r obowiązkowo to trzeba wywalić całkowicie.
Wydechy, to temat rzeka, aczkolwiek po zmianie z ori na leo czy akrapa i wyjęciu db kilerów od razu widać że silnik inaczej oddycha. Niebo a ziemia. Nie ma efektu dławienia przy 4 tys obrotów. Leo w porównaniu do brzmienia akrapa to g..wno wielkie. Jedyną zaletą leo jest nierdzewny kolektor łączący tłumiki, oryginalne już przeważnie dogorywają i nie ma do czego spawać. Leo jeszcze powoduje wzmocnienie średnich i góry obrotów, akrap ma lepszy dół. Czy jest sens zmieniać wydechy? Ja uważam że tak, ale tylko na dedykowane i markowe, te dominatory, huzary czy inne wynalazki chińskie to tylko więcej problemów i przede wszystkim brak homologacji. Zapytajcie celofana, nigdy nie czuł potrzeby zmiany wydechów, jeździ po Iranach i Albaniach na ori motocyklu bez przeróbek, nigdy nie miał problemów. Jeśli układ chłodzenia jest sprawny wszystko dobrze działa. A że jest goręcej niż w trampku to inna sprawa.
_________________ Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz WSK jest nadal
|
|
Na górę |
|
|
|
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|