Dzisiaj jest 15 maja 2024, 19:38


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Demontaż wahacza w ktm 950 adventure
Nieprzeczytany postZamieszczono: 13 stycznia 2024, 14:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 czerwca 2015, 22:02
Posty: 178
Lokalizacja: Wrocław, PL
Czesć,
Macie jakiś patent na wybicie śruby mocującej wahacz do ramy (ta długa przez całą szerokość) ?
Przy okazji remontu tylnego amora postanowiłem przyjrzeć się łożyskom wahacza, ale ta sruba ani drgnie, jak zaspawana. Przyznaje nigdy tam nie zaglądałem :oops: ...

Są tam jakieś tajne śruby kontrujące których nie znalazłem? Zrobiłem sobie wybijak który pasuje i nie niszczy gwintu, próbowałem od 2 strony udarem... nic..


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Demontaż wahacza w ktm 950 adventure
Nieprzeczytany postZamieszczono: 18 stycznia 2024, 14:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58
Posty: 3372
Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
Tylko młot, jeśli już druga strona wyjdzie że można jakiś ściągacz założyć to będzie 1/3 sukcesu, kup sobie od razu nową ośkę bo ta nie będzie się nadawać.

_________________
Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz Obrazek
WSK jest nadal :)
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Demontaż wahacza w ktm 950 adventure
Nieprzeczytany postZamieszczono: 28 stycznia 2024, 13:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 czerwca 2015, 22:02
Posty: 178
Lokalizacja: Wrocław, PL
Jakoś się udało. Na przyszłość moja rada jest taka, żeby zaprzeć drugą stronę ramy o np ścianę żeby uderzenia nie miały możliwości sprężynowania.

Poza tym dorobiłem sobie (ze starej śruby od koła samochodowego) wybijak który ciasno pasuje do środka tej śruby (rurki) którą wybijamy i ma kant równy lub nieco mniejszy średnicy zenętrznej tej śruby/rurki. Dzięki temu udało mi się nie rozklepać gwintu i nadal będzie działać. Uderzenia szły bardziej do środka rurki niz na zewnątrz.
Obrazek
Witać tam też podkładkę miedzianą (lepsza mosiężna bo twardsza) która wg mnie pomogła nie zniszczyć gwintu.

Mam nadzieję że komuś się przyda.

Mam jednak jedno pytanie:
Dwie podkładki nr 6 sa pokazane tylko z 1 strony (strona łańcucha napędu). U mnie ktos kiedyś je zamontował po jednej ze stron po losowej stronie łożyska.
Obrazek

Dlaczego podkładki są po 1 stronie?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net