Dzisiaj jest 17 maja 2024, 12:46


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Synchronizacja gaźników w LC8
Nieprzeczytany postZamieszczono: 04 stycznia 2014, 11:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 stycznia 2012, 22:51
Posty: 241
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
No to ja mam te z ręczną regulacja, a zastanawiałem się nad glicerynowymi, Dobrze że nie wziąłem.

_________________
KTM 950 Super Enduro R
http://www.bikepics.com/members/luckylukepl/
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Synchronizacja gaźników w LC8
Nieprzeczytany postZamieszczono: 04 stycznia 2014, 20:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 stycznia 2012, 22:51
Posty: 241
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Dzisiaj zrobiłem synchronizacje. Trochę to trwało, najpierw nie mogłem odpalić silnika, moto nie było odpalane od października. Zajechałem aku potem kręciłem podłączony do samochodu, jakimś cudem odpalił, a byłem już totalnie zrezygnowany.
Potem trochę się namęczyłem żeby wkręcić króciec do wężyka na tylnym cylindrze, nim to zrobiłem silnik, który wcześniej rozgrzałem zdążył ostygnąć.
Sama regulacja tzn kręcenie śrubokrętem musi być bardzo delikatna, lekkie wciśnięcie śrubokręta za mocno powoduje za duży nacisk na połączenia gaźników i lekkie otwarcie przepustnic. Do tego zauważyłem że reakcja na przekręcenie śruby jest trochę opóźniona i dlatego często kręciłem za dużo. Filmik jest trochę mało profesjonalny hehe

_________________
KTM 950 Super Enduro R
http://www.bikepics.com/members/luckylukepl/
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Synchronizacja gaźników w LC8
Nieprzeczytany postZamieszczono: 06 stycznia 2014, 09:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 marca 2012, 21:24
Posty: 474
Lokalizacja: Lubuskie, Sulechów
ekstra

_________________
LC8 950 Adv 04 S


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Synchronizacja gaźników w LC8
Nieprzeczytany postZamieszczono: 07 stycznia 2014, 08:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 marca 2012, 14:49
Posty: 441
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Jak robicie synchro to zwróćcie szczególna uwagę na luzy na dźwigniach łączących gaźniki, tam są wymienne tulejki. Nawet minimalne luzy prowadzą do rozjeżdżania się synchronizacji.

_________________
Pozdrawiam

Michał
KTM LC8 1190 ADV R '15, HUSABERG 570FE '09, WFM M06 '56, MB R107 '86, i inne


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Synchronizacja gaźników w LC8
Nieprzeczytany postZamieszczono: 20 lutego 2014, 21:24 

Rejestracja: 21 sierpnia 2013, 23:21
Posty: 72
Napisze w tym temacie zeby nie zakladac nowego watku, w pewnym sensie dotyczy to synchronizacji.

Panowie gdzie macie podlaczone przewody od podciśnienia? Są poprostu zaślepione? Czy polaczone razem?

Koncze montowanie nowego silnika, poprzedni demontowalem w tamtym roku
.. I prawde mówiąc zapomnialem gdzie je ulokować :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Synchronizacja gaźników w LC8
Nieprzeczytany postZamieszczono: 20 lutego 2014, 21:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 stycznia 2012, 22:51
Posty: 241
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Ja mam z prawej strony wyprowadzone wężyki i zaślepione. Ten od przedniego cylindra jest wetknięty w taki plastikowy bolec pod prawym tylnym rogiem airboxa, to jest fabryczna robota, w to miejsce się go wtyka po zsynchronizowaniu gaźników, a tylny mam zaślepiony śruba, to już mój patent :)

_________________
KTM 950 Super Enduro R
http://www.bikepics.com/members/luckylukepl/
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Synchronizacja gaźników w LC8
Nieprzeczytany postZamieszczono: 04 grudnia 2023, 11:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 października 2015, 17:04
Posty: 440
Lokalizacja: Lubliniec
Michal pisze:
Jak robicie synchro to zwróćcie szczególna uwagę na luzy na dźwigniach łączących gaźniki, tam są wymienne tulejki. Nawet minimalne luzy prowadzą do rozjeżdżania się synchronizacji.


Jako, że moje LC8 rozpoczęło walenie marchewami tylko z lewego wydechu to rozpocząłem proces analizy dlaczego... Gaźniki miałem po pełnych regulacjach i wszystko poza strzałami z wydechu po odpuszczeniu manetki pracowało dobrze. Wolne, obroty, reakcja na gaz wszystko pięknie. Ale jadąc na biegu wystarczyło zamknąć manetkę i z lewego wydechu regularne głośne strzały. Wciśnięcie sprzęgła i strzał znikają.

Po wytarganiu gaźników na stół stwierdziłem zbyt duży luz na tylnej przepustnicy. Cięgno się wyrobiło przy nalocie 32tys. km. W poprzednim miałem mniejszy luz przy nalocie 76tys.km ale srebny też jeździł mniej w terenie. Oczywiście KTM zaprzestał produkowania zestawu naprawczego. Trzeba kombinować.

Aktualnie zamówiłem:
https://allegro.pl/oferta/przegub-kulow ... 0731222817

Cdn...


Ostatnio zmieniony 07 grudnia 2023, 08:22 przez lukasz_vip, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Synchronizacja gaźników w LC8
Nieprzeczytany postZamieszczono: 06 grudnia 2023, 13:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58
Posty: 3372
Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
Czyli co to bo nic nie widać w linku.

_________________
Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz Obrazek
WSK jest nadal :)
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Synchronizacja gaźników w LC8
Nieprzeczytany postZamieszczono: 07 grudnia 2023, 08:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 października 2015, 17:04
Posty: 440
Lokalizacja: Lubliniec
Link do allegro poprawiłem a tak wygląda końcowy efekt:
https://photos.app.goo.gl/B1xe38VKVmAoVxpF6

Wszystko ładnie działa, zero luzu na synchronizacji przepustnic. Do tego mieści się w obudowę filtra i nic nie haczy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Synchronizacja gaźników w LC8
Nieprzeczytany postZamieszczono: 21 grudnia 2023, 11:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 października 2015, 17:04
Posty: 440
Lokalizacja: Lubliniec
Po testach mogę na 99% potwierdzić, że regularne walenie marchewami z tylnego lewego tłumika po odpuszczeniu manetki może być spowodowane luzem na cięgnie łączącym przepustnice. Po zmianie cięgna, synchronizacji gaźników jest teraz tylko bulgotanie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+1godz.


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net