Autor |
Wiadomość |
marcinjunak
|
Tytuł: Re: 625 SXC Zamieszczono: 26 października 2014, 12:19 |
|
Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58 Posty: 3373 Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
|
Fabian pisze: Pytanie więc brzmi czym się różnią silniki 625 od 660? Może da się przerobić 625 na 660 jakoś łatwo tak jak RFSa 450 na 525 ? Tłok inny bo 102 więc i cylinder inny, korba ma inny numer i wał ale nie wiem czy coś było zmieniane,głowica ta sama bo HF, kartery inne bo ma suchy zapłon tzn sucho po prawej stronie, zapłon regulowany ręcznie jak kiedyś w 620 sc, inny alternator, brak aku w serii i rozrusznika elektrycznego, tylko kopniak ale wersje rally miały rozruch i inaczej umiejscowioną pompę cieczy chłodzenia oraz chłodnicę oleju, inny moduł i inne sterowanie tps'em. Jak by się wgłębić bardziej inne przełożenia skrzyni, standard to stalowy kosz sprzęgłowy oraz łożysko rolkowe na wałku sprzęgłowym. Najważniejsze, wymiana oleju co 1 tys km Fabian mam nadzieje że nie zapomniałeś o dystansowaniu wału podczas składania karterów?
_________________ Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz WSK jest nadal
|
|
Na górę |
|
|
Piothrus
|
Tytuł: Re: 625 SXC Zamieszczono: 26 października 2014, 13:59 |
|
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 19:54 Posty: 1317 Lokalizacja: WARSZAWA
|
Zima nie będzie trwać aż tak długo Fabian chyba rzucił się z hałdy nie , na pewno nie zapomniał
|
|
Na górę |
|
|
enduro72
|
Tytuł: Re: 625 SXC Zamieszczono: 26 października 2014, 18:01 |
|
Rejestracja: 09 listopada 2013, 18:57 Posty: 40 Lokalizacja: Kraków
|
Piothrus pisze: Raczej 625 idzie lepiej niż 450 , na nią przesiadłem się z nadzieją , przez dwa lata miałem niedosyt , i zamieniłem na 530 ... a lc4 był stary i "wyłechtany " a exc nówki z salonu ... Teraz mając 300 i 990 , jak sobie regulowałem gaźnik , jak już doszedłem z nim do ładu ... było bardzo miło , mój kolega kupił sobie 640 na Mikuni w świetnym stanie ... ona nie jedzie Właśnie jak to jest z tą 450- ką. Zastanawiam się czy nie zamienić swojego sxc 540 na EXC 530 lub właśnie 450 (jest ich zdecydowanie więcej) ale tutaj mam dylemat czy będzie to zamiana w dobrą stronę.W moim 540 mocy nie brakuje ale jednak gabaryty i waga LC4 robi swoje i często przeszkadza. Pytanie czy międu 450 a 530 jest az tak duża różnica w mocy, że niektórzy twierdzą (nawet można poczytać na forach czy w testach, że dla doświadczonych zawodników jest ona (530) zbyt mocna i wolą 450. Ja na pewno az takim ogierem nie jestem i z racji wieku nie zamierzam ścigac się na torze ale lubię uczucie, że ma się pewien zapas mocy no i zdecydowanie wole jeździć dołem niż kręcić na wyższych obrotach (nawet nie mam takich umiejętności, żeby jeździć na wyższych obrotach). Tak się zastanawiam czy 450 czy jednak 530 byłaby lepsza?
_________________ LC4 SXC 540 -> Husaberg FE570
|
|
Na górę |
|
|
Piothrus
|
Tytuł: Re: 625 SXC Zamieszczono: 26 października 2014, 22:02 |
|
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 19:54 Posty: 1317 Lokalizacja: WARSZAWA
|
Jeździłem nią 6 sezonów od nowości , po naszych górach , Bieszczadach , Beskidzie , Rumunii , moi koledzy na 450 , nie była za mocna była w sam raz , kochałem ten motorek za dół i zapas mocy , na kołach supermoto bajka w mieście ... gdyby nie pech z olejem i to że przesiadłem się na 300 w 2t , bo zacząłem jeździć w innej paczce ludków , nic by mi nie brakowało ... to raczej tęsknota za mocą spowodowała zakup 625 Jeżeli kiedyś wrócę do Enduro takiego spokojnego to będzie to 500 -ta nigdy żadne 250-350-450 . To co teraz jeżdżę 2t jest nie przejezdne 4t , albo może przejezdne , tylko następnego dnia kontuzje i zakwasy powodują że nie ma chęci do jazdy ale nic nie zastąpi mocy na wyjściu z winkla ...
|
|
Na górę |
|
|
Fabian
|
Tytuł: Re: 625 SXC Zamieszczono: 27 października 2014, 06:31 |
|
Rejestracja: 04 kwietnia 2012, 06:29 Posty: 136 Lokalizacja: Gostyń - Górny Śląsk
|
marcinjunak pisze: Fabian pisze: Pytanie więc brzmi czym się różnią silniki 625 od 660? Może da się przerobić 625 na 660 jakoś łatwo tak jak RFSa 450 na 525 ? Tłok inny bo 102 więc i cylinder inny, korba ma inny numer i wał ale nie wiem czy coś było zmieniane,głowica ta sama bo HF, kartery inne bo ma suchy zapłon tzn sucho po prawej stronie, zapłon regulowany ręcznie jak kiedyś w 620 sc, inny alternator, brak aku w serii i rozrusznika elektrycznego, tylko kopniak ale wersje rally miały rozruch i inaczej umiejscowioną pompę cieczy chłodzenia oraz chłodnicę oleju, inny moduł i inne sterowanie tps'em. Jak by się wgłębić bardziej inne przełożenia skrzyni, standard to stalowy kosz sprzęgłowy oraz łożysko rolkowe na wałku sprzęgłowym. Najważniejsze, wymiana oleju co 1 tys km Fabian mam nadzieje że nie zapomniałeś o dystansowaniu wału podczas składania karterów? Spoko spoko - łożysk na wale nie tykałem ale pomimo to mierzyłem i tą odległość + uszczelka i lekki luz taki jak w manualu już nie pamiętam.
_________________ http://hf-tech.pl
|
|
Na górę |
|
|
enduro72
|
Tytuł: Re: 625 SXC Zamieszczono: 27 października 2014, 20:28 |
|
Rejestracja: 09 listopada 2013, 18:57 Posty: 40 Lokalizacja: Kraków
|
ale nic nie zastąpi mocy na wyjściu z winkla ...[/quote] ehh , właśnie to jest to. Można sobie cykać spokojnie ale najważniejsza jest świadomość , że "śmoc jest z nami" i jak się chce to jaja urywa i o to właśnie chodzi
_________________ LC4 SXC 540 -> Husaberg FE570
|
|
Na górę |
|
|
Piothrus
|
Tytuł: Re: 625 SXC Zamieszczono: 23 listopada 2014, 22:05 |
|
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 19:54 Posty: 1317 Lokalizacja: WARSZAWA
|
Od pewnego czasu przerabiam trochę kupionego 625 , nie będę pisał jaki jest cel przeróbki , bo sam już nie wiem ... ale napotkałem opór więc dobrze się bawię . Opiszę kilka patentów , bo może ktoś skorzysta . Odkąd spróbowałem jazdy ze stering damperem , strasznie mi się spodobało , więc jasne było że 625 musi go mieć , ale żeby móc przekładać go pomiędzy motorkami musiałem zrobić swój mostek tzn. Enduro-Tech musiało wyszło takie coś Do EXC pasuje idealnie , do 625 też ... ale chcę mieć w nim większy zbiornik 18 litrów z ebay kosztowało tylko 70 Euro i wtedy się zaczęło ... kanapa od SXC nie robi z tym zbiornikiem ... Dobry człowiek Fabian rozkminił "temat" i wyszło że potrzeba inną kanapę ... ale też zauważył że sterig damper nie wejdzie Zbiornik jest za długi i nie ma szans ramie nie wejdzie i trzeba ciąć , na dodatek korek wlewu jest za blisko regulacji ... zaczęły padać słowa na 11 literę alfabetu , chciałem sprzedać zbiornik i kupić Safari za 600 USD . Wtedy inny dobry człowiek podarował mi kanapę ( dzięki Adagiio jeszcze taz ) prawie nie miałem wyjścia ... ze zdziwieniem odkryłem też fakt , że w czasie któregoś rejsu nocno-alkoholowego zalicytowałem zbiornik 30 litrów na niemieckim ebay ... i wszedłem za 55 jurków w posiadanie kolejnej cysterny ... trzeba było podjąć walkę ... Kanapa przyszła ... i nie pasowała , była za krótka , brakowało kilka cm , Fabian miał ten sam problem , chciał łączyć dwie , mnie żal było niszczyć sxc i pozbawiać się opcji jazdy z małym zbiornikiem . Wpadłem na pomysł by ją przedłużyć Tak łatwo przerobić kanapę Skoro to już grało przyszedł czas na zbiornik 18 l , paradoksalnie 30 pasuje ... i nie wymaga modu Sprawa jest prosta , trzeba go obciąć i zbliżyć korek do kanapy , jak ktoś ma ochotę można zrobić wlew asymetrycznie Najpierw wyciąłem korek , teraz można go zamienić miejscem Sprytne nie ? Nadal jest za długi ... Tnę dalej ... Jutro wszystko pospawam i zawiozę do malarza ... bo przecież nie będę sam malował ... słabo mi to idzie ... a przy okazji zrobiłem sobie klucz , dzięki któremu mogę wykręcić rurę WP z dolnego mocowania koła , bardzo dobrze te elementy daje się anodować Fabian teraz Twoja kolej
|
|
Na górę |
|
|
maro71
|
Tytuł: Re: 625 SXC Zamieszczono: 24 listopada 2014, 12:12 |
|
Rejestracja: 06 stycznia 2012, 10:10 Posty: 102
|
widzę będą 2 l lc4 do podpatrzenia, tez mam jakieś plany ale u mnie bardzo dużo roboty, ale od czegoś trzeba zacząc
|
|
Na górę |
|
|
Piothrus
|
Tytuł: Re: 625 SXC Zamieszczono: 08 grudnia 2014, 22:50 |
|
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 19:54 Posty: 1317 Lokalizacja: WARSZAWA
|
Odebrałem po spawaniu , jest " si " idzie do lakieru , a kanapa do przeróbki . Miejsce na "sterig" już jest , teraz powinno pójść już szybciej ... niebawem foty ze składania , zaraz wszystko wraca z proszku i anody .
|
|
Na górę |
|
|
ex1
|
Tytuł: Re: 625 SXC Zamieszczono: 09 grudnia 2014, 16:31 |
|
Rejestracja: 25 listopada 2011, 14:11 Posty: 3703 Lokalizacja: Szczecin
|
Piotr.. Twoja Kreatywność jest Mega! przyznam że spoglądam na Twoje produkcje z dużą zazdrością... jak byś kiedyś szukał Menagera.... to wiesz ja chętnie
|
|
Na górę |
|
|
|
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|