Autor |
Wiadomość |
RR
|
Tytuł: Re: EXC350/450 a może Six Days Zamieszczono: 25 marca 2016, 07:23 |
|
Rejestracja: 30 października 2014, 10:50 Posty: 174 Lokalizacja: SWD
|
Klemens, straszą Cię ale do serwisu da się przywyknąć, czasem przyjemnie w garażu posiedzieć, jedynie dalsze wycieczki przeplatane asfaltem Ci mogą zbrzydnąć. A jako ciekawostka: kumpel w 530 zmieniał tłok po 120mth (wossner albo vertex, nie pamiętam już), jeździ bardzo dużo konkretnych podjazdów pełnym ogniem i pomiary nie wykazały zużycia czy to cylindra czy tłoka. Jedynie teflon się starł. Więc w dużych pojemnościach 120mth robisz na luzie. Inna sprawa, że on to nakręcił w kilka miesięcy Z drugiej strony jeśli serwis jest problemem może pomyśl nad jakimś freeride czy czymś w tym guście, nie miałem styczności ale na papierze wygląda całkiem ciekawie, może znajdą się tu jacyś użyszkodnicy którzy podpowiedzą
_________________ XF650 -> LC4 -> Z1000 -> EXC400
|
|
Na górę |
|
|
Wo
|
Tytuł: Re: EXC350/450 a może Six Days Zamieszczono: 25 marca 2016, 09:59 |
|
Rejestracja: 24 lutego 2014, 18:20 Posty: 26
|
Jeśli korzystasz z 690 zgodnie z przeznaczeniem, dostawiłbym jakąś trialkę albo 2T do dirtu czy technicznych rzeczy...
|
|
Na górę |
|
|
Spidi
|
Tytuł: Re: EXC350/450 a może Six Days Zamieszczono: 25 marca 2016, 10:29 |
|
Rejestracja: 17 czerwca 2014, 17:01 Posty: 152 Lokalizacja: Białystok
|
Absolutnie nikt nie straszy i nie zniechęca. Warto jednak wiedzieć z czym wiąże się eksploatacja wyczynowego enduro.
Jesli chodzi o Twojego kolegę, u którego po 120h cylinder nie wykazywał żadnych śladów zużycia to właśnie o to mi chodziło - znacznie lepiej i taniej zmienić wcześniej tłok niż przeciągać wymianę i ryzykować, że zużyty tłok będzie rozbijał cylinder, który jak by nie liczyć jest kilka razy droższy...
_________________ Spidi Husaberg FE450 & KTM SMC-R 690
|
|
Na górę |
|
|
RR
|
Tytuł: Re: EXC350/450 a może Six Days Zamieszczono: 25 marca 2016, 11:21 |
|
Rejestracja: 30 października 2014, 10:50 Posty: 174 Lokalizacja: SWD
|
To fakt, do tego przy zakupie używki trzeba jeszcze trafić nie złachaną sztukę co takie proste nie jest.. oprócz silnika trzeba też pamiętać o zawiasie, heblach itp, tu się wszystko zużywa szybciej. Z drugiej strony dużo zależy ile się jeździ, 120mth to dla hobbysty z ograniczonym czasem wolnym sporo (jeśli spędzasz ten czas raczej czas w trudnym terenie niż na szutrówkach). Cieszyłbym się robiąc rocznie połowę z tego ale są i tacy co potrafią dobić prawie do 200. I koszty utrzymania moto rozkładają się proporcjonalnie. Mając nowe moto odpada Ci trochę wymian profilaktycznych, wszystko możesz rozplanować wg godzin, nie płacisz za zaniedbania poprzedników a mając fundusze na nówkę odżałować na nowy tłok po roku-dwóch to chyba nie tragedia. Jest jeszcze opcja 2t, odpada Ci cały układ rozrządu do serwisowania, "podobno" wychodzi trochę taniej (nie miałem, kumple raczej też 4t).
_________________ XF650 -> LC4 -> Z1000 -> EXC400
|
|
Na górę |
|
|
klemens
|
Tytuł: Re: EXC350/450 a może Six Days Zamieszczono: 25 marca 2016, 15:29 |
|
Rejestracja: 19 czerwca 2014, 04:42 Posty: 82
|
No właśnie już wcześniej rozważałem też trochę EXC250/300 2T (jako drugie moto). Nigdy nie jeździłem 2T (poza ETZ250 ) Chętnie się czegoś dowiem z 1 ręki.
|
|
Na górę |
|
|
sowizdrzal
|
Tytuł: Re: EXC350/450 a może Six Days Zamieszczono: 25 marca 2016, 21:41 |
|
Rejestracja: 04 lutego 2013, 10:39 Posty: 318 Lokalizacja: Chorzów
|
RR dobrze gada Jeśli chcesz wymienić aktualny motek na coś lżejszego, to 450 będzie ok, ale za mniejszą masę zapłacisz częstszymi przeglądami. Pomysł z drugim sprzętem jest niegłupi (na miarę możliwości $$$); warto wybrać tak, żeby się wyraźnie różnił od tego co już masz. Ja w zeszłym sezonie jeździłem trochę 400, trochę 690. Szybko się nudziło, bo różnica niewielka. Teraz jest 950+400 - od razu lepiej
_________________ Sowizdrzał KTM 1200 6T Nie wierz, nie bój się, nie proś! Не верь, не бойся, не проси!
|
|
Na górę |
|
|
Pirania
|
Tytuł: Re: EXC350/450 a może Six Days Zamieszczono: 27 lutego 2017, 13:56 |
|
Rejestracja: 12 listopada 2015, 21:22 Posty: 28 Lokalizacja: Nowy Targ
|
Mam miałem podobny dylemat.. mam 690tkę i WR 250F z sercem YZ ( wałki, dysze, wydech) i korci mnie 450tka six days'a tylko kurcze czy różnica w sprzętach 690 vs 450 nie będzie zbyt mała...??? 690tka raczej na dalsze wyprawy, 450 byłaby lokanie + UA.. Wcześniej latałem na 990R więc teraz 690tka fruwa.. Nie wiem czy zamiana WRki na 450tkę ma sens.. ma ?
_________________ Życie trzeba przeżyć tak, aby wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać...
|
|
Na górę |
|
|
sowizdrzal
|
Tytuł: Re: EXC350/450 a może Six Days Zamieszczono: 27 lutego 2017, 16:11 |
|
Rejestracja: 04 lutego 2013, 10:39 Posty: 318 Lokalizacja: Chorzów
|
Moim zdaniem (opartym na duecie 690+400) beda to bardzo podobne motocykle.
_________________ Sowizdrzał KTM 1200 6T Nie wierz, nie bój się, nie proś! Не верь, не бойся, не проси!
|
|
Na górę |
|
|
RR
|
Tytuł: Re: EXC350/450 a może Six Days Zamieszczono: 28 lutego 2017, 07:28 |
|
Rejestracja: 30 października 2014, 10:50 Posty: 174 Lokalizacja: SWD
|
Też tak myślę, a od siebie dodam, że kiedyś miałem okazję śmignąć się wr250f ('08-09 chyba?) po torze i przez chwilę zacząłem się zastanawiać czy 400 nie zamienić
_________________ XF650 -> LC4 -> Z1000 -> EXC400
|
|
Na górę |
|
|
rumpel
|
Tytuł: Re: EXC350/450 a może Six Days Zamieszczono: 28 lutego 2017, 16:09 |
|
Rejestracja: 17 grudnia 2011, 10:08 Posty: 595 Lokalizacja: S-ec
|
sprzedaj 690 i Wr'ke i kup LC8 i 450. Problem rozwiazany
_________________ 690 R
|
|
Na górę |
|
|
|
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|