http://orangepower.pl/

Sx520 ogólnie i na temat tego egzemplarza. Potrzebuje porad
http://orangepower.pl/viewtopic.php?f=37&t=2833
Strona 1 z 1

Autor:  Dominosx520 [ 06 lutego 2019, 12:39 ]
Tytuł:  Sx520 ogólnie i na temat tego egzemplarza. Potrzebuje porad

Siemano,czy któryś z was byłby w stanie się wypowiedzieć na temat tego modelu? Mam multum pytań gdyż takiego zakupiłem można powiedzieć w ciemno..

Autor:  marcinjunak [ 06 lutego 2019, 14:27 ]
Tytuł:  Re: Sx520 ogólnie i na temat tego egzemplarza. Potrzebuje po

A co chcesz wiedzieć?

Autor:  Dominosx520 [ 06 lutego 2019, 22:48 ]
Tytuł:  Re: Sx520 ogólnie i na temat tego egzemplarza. Potrzebuje po

Kupiłem egzemplarz w ciemno,pali od strzała i brzmi pięknie ale u mnie tutaj(norwegia) zima w pełni i nie mam opcji się przejechać. Sprawdziłem czy nie kopci i jak sprzęgło i skrzynia bo to wydawało mi się najważniejsze no i to jest, ale na co zwrócić uwagę? Czemu się przyjrzeć? Rzekomy rocznik to 07,były produkowane jeszcze w tym roku ? .. jakieś dane techniczne bo ciężko znaleźć,. Potrzebuje ogólnej opinii na temat tego motocykla,co do użytkowania etc.. Mam nadzieję że pomożesz nieco;)

Autor:  marcinjunak [ 07 lutego 2019, 07:20 ]
Tytuł:  Re: Sx520 ogólnie i na temat tego egzemplarza. Potrzebuje po

Musisz być świadomy że to już wiekowy sprzęt, jeśli ktoś o niego dbał i robił serwis jak bozia nakazuje to będzie latał, spokojnie na jednym tłoku zrobi 100mth, potem trzeba rozebrać i zmierzyć wszystko, przeważnie można zrobić 150 mth i byś spokojnym ale to zależy jak ktoś jeździ. W skrzyni nic się nie dzieje, jeśli biegi nie wyskakują to pojeździsz. Zawias to w porównaniu do starych konstrukcji o wiele bardziej skomplikowana sprawa dlatego trzeba dbać o olej, maks co sezon zmieniać go i ewentualnie uszczelniacze, kontrolując zużycie panewek. Tył amor tak samo, maks co dwa sezony serwis.
Olej w silniku co 10 zbiorników, zawory sprawdzać co 20, oczywiście chodzi mi o wyjeżdżone zbiorniki paliwa. Bo niestety kilometry podjazdów nie równają się kilometrom przejechanym po płaskim.

Przede wszystkim ściągnij sobie user manual i zapoznaj się z nim dobrze,
bardzo dużo rzeczy będziesz mógł zrobić sam bo to prosty silnik.

A ile on ma przelotu?

Autor:  Dominosx520 [ 07 lutego 2019, 08:33 ]
Tytuł:  Re: Sx520 ogólnie i na temat tego egzemplarza. Potrzebuje po

Sprzedawca nic nie mówił,krótko mówiąc to w norwegi to kupiłem, okazynieje je bo za 10.000kr (4300zl) A chodzi ładnie, biegi są odpala ślicznie ale jazdy testowej nie było właśnie bo śniegu metry .. opony Nowe, zawiasy suchy.. rozumiem że sprawdzić zawory to ściągnąć obudowę głowicy i sprawdzić ich luz tak? Jakie wartości powinny być na którym z zaworów? Masz link do manuala ? No A co do wymiany oleju czy ogólnie serwisowania to trzeba założyć że dawno nowego oleju nie widział,więc jaki kupić? I jedno zasadnicze pytanie.. twierdzisz że ja jako typowy amator mam na myśli jazdę po mniejszych górkach,pola,lasy, żadnych torów.. na jednym tłoku przejeżdże 100 ? Przecież to dobre ok 10 weekendów.. Co dwa miesiące przy takiej jeździe mam zmieniać tłok za 1000zl ? XD rozumiem że to nie byle chinczyk ale przy amatorskiej jeździe to aż nie chce e mi się wierzyć.. No ale ok, widzę że miałeś ten silnik to wiesz. A powiedz mi po czym poznać że tłok do wymiany? Zacznie brać olej? Spadnie móc?



P.s kumpel ma rm250 z 2000r ..jeździ dobre pół roku co prawda średnio co drugi weekend ale nie robił nic w silniku. Wszystko działa jak należy. Sprzedawca wspomniał że ten KTM to 07r więc nie jest aż taki stary mk się wydaje ;) poza tym znając norweska mentalność połowę tego czasu to to stało.. więc skoro amatorsko jezdzone 250 2t nie wymaga wymiany tłoka to amatorsko ujezdzane pół litra w 4t potrzeba zmiany? Ja nie neguje twojej opinii tylko jestem lekko zdziwiony..

Autor:  Dominosx520 [ 07 lutego 2019, 17:04 ]
Tytuł:  Re: Sx520 ogólnie i na temat tego egzemplarza. Potrzebuje po

????

Autor:  marcinjunak [ 08 lutego 2019, 13:55 ]
Tytuł:  Re: Sx520 ogólnie i na temat tego egzemplarza. Potrzebuje po

Wejdź sobie na temat serwisowki. Tam znajdziesz repair manual do silnika rfs.
Wymieniać tloka nie musisz ale sprawdzić trzeba czy trzyma wymiary. Oczywiscie mozesz jezdzic i nic nie dotykać tez mozesz tylko wlasnie z takich jazd potem robia sie tematy kupie silnik bo stary wybuchł. Wiesz jaki przelot ma ten silnik? Można i przez 2 lata zrobić 50mth a można to wyjezdzic przez dwa miesiące. Dlatego trzeba wiedzieć co sie ma i albo wierzy sie sprzedawcy albo samemu rozbiera i sprawdza.
To ze silnik chodzi i nie bierze oleju nie oznacza ze jest dobry.
Wiec wracając do pytania. Wiesz jaki przelot ma Twój silnik?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/