Autor |
Wiadomość |
ex1
|
Tytuł: Re: Zawieszenie postawowe regulacje Zamieszczono: 14 października 2012, 23:38 |
|
Rejestracja: 25 listopada 2011, 14:11 Posty: 3703 Lokalizacja: Szczecin
|
toja już nie czaje, co chciałeś mi przekazać tym postem, kręcę rebound-em bo jest wlaśnie u góry, najłatwiej dostepny, tak samo jak i u Ciebie, na dole nie kręcę za każdym razem bo było by to wielce upierdliwe, nie dobija mi mimo masy mej i motocykla, nawet jak trafiam przodem w hopę zamiast na hopę a Ty czym tam u góry kręcisz?
|
|
Na górę |
|
|
Piothrus
|
Tytuł: Re: Zawieszenie postawowe regulacje Zamieszczono: 15 października 2012, 09:44 |
|
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 19:54 Posty: 1317 Lokalizacja: WARSZAWA
|
Użyłem skrótu ... nie wszyscy wiedzą że nowe zawieszenie WP 4CS które mają sixdays-y ma w jednej ladze com w drugiej rebound i wszystko od góry regulowane Ale tak jak piszesz zawsze było to upierdliwe żeby tam od dołu kręcić , mam tak w ADV i mnie to złości ... dobrze że choć w dużym jest kręcone śrubą napięcie wstępne sprężyny od góry , mam taki patent : wąski klucz rowerowy z blachy , chyba do kół , rozszlifowany tak by łapał tą śrubę , obcięty na jakieś 4 cm , na skręcenie twardości przed zabawami w piachu idealny . A twardość przodu wstępnie reguluję tak : znajduję bezpieczną hopę zakładam zipa na lagę i walę lądując na przód , zip zostaje tam gdzie dojdzie zawias popuszczam aż zostanie 1 cm zapasu , choć zawias jest tak skonstruowany że nie dobije nigdy piszę o WP Tak ustawiony zawias w górach koło Krakowa dawał radę dawał radę świetnie , na torze pod Warszawą , gdzie był piach było słabo ... dlatego tak ważne jest kręcenie twardością czyli sprężyną i tłumieniem wejścia .
|
|
Na górę |
|
|
PawelS
|
Tytuł: Re: Zawieszenie postawowe regulacje Zamieszczono: 15 października 2012, 12:42 |
|
Rejestracja: 12 stycznia 2012, 10:28 Posty: 91
|
Czyli na piach twardo na kamulce miękko. Jak wypadasz z zakrętów lub nie da się szybko przerzucać z winkla w winkiel to laga do góry a pólka niżej na lagu. Jak każdy zakręt to walący się motor na bok to laga w dół a półka wyżej na lagu.
Aby utwardzić zmieniamy COMP na + aby zmiękczyć zmieniamy COMP na -
Tutaj poproszę o instrukcje: Na kamieniach REB na -/+ Na piachu REB na -/+ REB to reakcja amora po kompresji - im bardziej na + tym bardziej wali w łapy (szybciej się wysuwa) po każdej pracy.
Domyślam się że błoto i piach mają zbliżone ustawienia i kamienie i twarde inne podłoża podobnie.
Czy tak ?
|
|
Na górę |
|
|
ex1
|
Tytuł: Re: Zawieszenie postawowe regulacje Zamieszczono: 15 października 2012, 12:53 |
|
Rejestracja: 25 listopada 2011, 14:11 Posty: 3703 Lokalizacja: Szczecin
|
ja tak jak pisałem na kamieniach REB daje na -, w piachu na + w błocie też na +
|
|
Na górę |
|
|
marcinjunak
|
Tytuł: Re: Zawieszenie postawowe regulacje Zamieszczono: 15 października 2012, 16:22 |
|
Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58 Posty: 3373 Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
|
PawelS pisze: REB to reakcja amora po kompresji - im bardziej na + tym bardziej wali w łapy (szybciej się wysuwa) po każdej pracy. Właśnie że nie, rebound to odbicie, jak kręcisz na + to zwiększasz tłumienie odbicia, czyli wolniej sprężyna podnosi moto w górę (wolniej rura wysuwa się z goleni po złożeniu), tak samo z Compresion, im badziej na + tym większe tłumienie dobicia, wolniej nurkuje. Ja zauważyłem ogromną różnicę w ustawieniu zawieszenia odnośnie oleju, już nigdy nie wleję do zawiasu innego oleju jak WP. Ma motulu albo motorexie w lc8 robi się kanapa, trzeba praktycznie skręcać zawias do maxa żeby osiągnąć taką samą pracę jak na WP. Nigdy więcej.
_________________ Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz WSK jest nadal
|
|
Na górę |
|
|
Piothrus
|
Tytuł: Re: Zawieszenie postawowe regulacje Zamieszczono: 15 października 2012, 20:50 |
|
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 19:54 Posty: 1317 Lokalizacja: WARSZAWA
|
Dzięki Marcin ))
|
|
Na górę |
|
|
micro
|
Tytuł: Re: Zawieszenie postawowe regulacje Zamieszczono: 15 października 2012, 21:08 |
|
Rejestracja: 09 lutego 2012, 08:11 Posty: 91 Lokalizacja: Józefów
|
marcinjunak pisze: Ja zauważyłem ogromną różnicę w ustawieniu zawieszenia odnośnie oleju, już nigdy nie wleję do zawiasu innego oleju jak WP. Ma motulu albo motorexie w lc8 robi się kanapa, trzeba praktycznie skręcać zawias do maxa żeby osiągnąć taką samą pracę jak na WP. Nigdy więcej.
To nie nazwa gra rolę tylko parametry oleju
_________________ KTM 990 Adventure DIESEL Husqvarna TE 510
|
|
Na górę |
|
|
ex1
|
Tytuł: Re: Zawieszenie postawowe regulacje Zamieszczono: 15 października 2012, 21:17 |
|
Rejestracja: 25 listopada 2011, 14:11 Posty: 3703 Lokalizacja: Szczecin
|
no właśnie pytanie co za parametry ma ten WP ? że taka różnica?
|
|
Na górę |
|
|
marcinjunak
|
Tytuł: Re: Zawieszenie postawowe regulacje Zamieszczono: 15 października 2012, 23:00 |
|
Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58 Posty: 3373 Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
|
ex1 pisze: no właśnie pytanie co za parametry ma ten WP ? że taka różnica? Nie wiem dlaczego, wlałem taki sam czyli 5W i zawiecha zrobiła się kondoniasta, musiałem bardziej dokręcać rebound i compresion żeby zachowywała się tak jak wcześniej, może komuś na asfalt by odpowiadało bo czułem się jak na varadero, wybierała wszystkie małe nierówności że na kierze nie było nic czuć ale w terenie była masakra, pływało wszystko góra i dół, jak nie to moto, nawet braciak na mztce się ze mnie śmiał , nigdy więcej, era jazdy na kondonach minęła bezpowrotnie
_________________ Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz WSK jest nadal
|
|
Na górę |
|
|
Piothrus
|
Tytuł: Re: Zawieszenie postawowe regulacje Zamieszczono: 16 października 2012, 09:24 |
|
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 19:54 Posty: 1317 Lokalizacja: WARSZAWA
|
Już kiedyś to pisałem , myślę że WP ma nie pełną 5-kę , to może być np.3,5 albo 4 i wtedy wszystko działa inaczej , chociaż to co piszesz Marcin sugeruje odwrotny wniosek , ale może ten olej który nalałeś miał jeszcze inne parametry . W przypadku dużych nie jest to tak istotne jak w przypadku exc . Więc w prosty sposób pokazują różnicę żeby wlewać tylko ich drogi ( fuck ) olej , a tak naprawdę gdyby znać prawdę o lepkości , można by lać każdy który trzyma parametry .
|
|
Na górę |
|
|
|
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|