Autor |
Wiadomość |
Michal
|
Tytuł: Sprężyny a waga - jak dobierać Zamieszczono: 04 grudnia 2012, 11:28 |
|
Rejestracja: 12 marca 2012, 14:49 Posty: 441 Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
|
Cześć Pytam raczej z ciekawości, jak dopierać spręzyny pod wagę kierownika, czy istnieje gdzieś jakaś tabela ?
_________________ Pozdrawiam
Michał KTM LC8 1190 ADV R '15, HUSABERG 570FE '09, WFM M06 '56, MB R107 '86, i inne
|
|
Na górę |
|
|
Piothrus
|
Tytuł: Re: Sprężyny a waga - jak dobierać Zamieszczono: 09 grudnia 2012, 18:57 |
|
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 19:54 Posty: 1317 Lokalizacja: WARSZAWA
|
Tak , jest wszystko w instrukcji EXC ... generalnie jest robiony na 75 kg w ubraniu do jazdy
|
|
Na górę |
|
|
Michal
|
Tytuł: Re: Sprężyny a waga - jak dobierać Zamieszczono: 10 grudnia 2012, 09:26 |
|
Rejestracja: 12 marca 2012, 14:49 Posty: 441 Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
|
Piotr, w mojej instrukcji ani w manualu nic takiego nie ma. Możesz podpowiedzieć gdzie szukać.
_________________ Pozdrawiam
Michał KTM LC8 1190 ADV R '15, HUSABERG 570FE '09, WFM M06 '56, MB R107 '86, i inne
|
|
Na górę |
|
|
Piothrus
|
Tytuł: Re: Sprężyny a waga - jak dobierać Zamieszczono: 10 grudnia 2012, 10:10 |
|
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 19:54 Posty: 1317 Lokalizacja: WARSZAWA
|
O którym motocyklu mówimy ?
|
|
Na górę |
|
|
Michal
|
Tytuł: Re: Sprężyny a waga - jak dobierać Zamieszczono: 10 grudnia 2012, 16:01 |
|
Rejestracja: 12 marca 2012, 14:49 Posty: 441 Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
|
Piothrus pisze: O którym motocyklu mówimy ? O EXC, ale nie koniecznie o moim, chodzi mi generalnie o zasadę, jak dobrać spręzyny do wagi w enduro, przy zawieszeniu pds. Co tak naprawdę oznacza, np: 71-90/260, pewnie siła N potrzebna do ugiecie, przy spręzynie progresywnej, a jej długość to 260, nie wiem czy dobrze rozumiem. Jak ma to się do wagi ? Jaki zakres wybrać do danej wagi ?
_________________ Pozdrawiam
Michał KTM LC8 1190 ADV R '15, HUSABERG 570FE '09, WFM M06 '56, MB R107 '86, i inne
|
|
Na górę |
|
|
Piothrus
|
Tytuł: Re: Sprężyny a waga - jak dobierać Zamieszczono: 10 grudnia 2012, 23:34 |
|
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 19:54 Posty: 1317 Lokalizacja: WARSZAWA
|
Progresywna jest po to by się adoptować , tak mówią , pewnie w ktm rally Marek chętnie Ci odpowie , nikt kogo znam nie miał progresywnej .
|
|
Na górę |
|
|
Michal
|
Tytuł: Re: Sprężyny a waga - jak dobierać Zamieszczono: 11 grudnia 2012, 09:28 |
|
Rejestracja: 12 marca 2012, 14:49 Posty: 441 Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
|
Ok, dzięki za odpowiedz. Znalazłem stronę, gdziemożna sobie dobrać do moto i wagi, nie wiem na ile dobrze działa, ale możecie popatrzeć. http://www.moto-pro.com/mybike.asp
_________________ Pozdrawiam
Michał KTM LC8 1190 ADV R '15, HUSABERG 570FE '09, WFM M06 '56, MB R107 '86, i inne
|
|
Na górę |
|
|
Tarna
|
Tytuł: Re: Sprężyny a waga - jak dobierać Zamieszczono: 11 grudnia 2012, 10:23 |
|
Rejestracja: 06 grudnia 2011, 19:45 Posty: 153
|
Nie wiem czy w jakiś sposób pomogę - nie jestem guru od zawieszenia ale zbierając informacje na temat sprężyn w przednim zawieszeniu naszych motocykli i przymierzając się do wymiany ich przy okazji najbliższego serwisu, znalazłem takie informacje, że fabrycznie zostały tam zamontowane we wszystkich Adventurach lekkie sprężyny progresywne o oznaczeniu 48 przeznaczone dla kierownika o wadze 85-95 kg (w pierwszych modelach 2002-2003 były podobno twardsze sprężyny) jeśli chcesz wymienić sprężyny to maxymalne oznaczenie jakie możesz włożyć bez modyfikacji tego zawieszenia to 64. Wpływ na parametry zawieszenia twardość itd ma jeszcze kilka innych rzeczy np ilość oleju w lagach. Prawdą jest, że im dłużej się jeździ w terenie to tym częściej się reguluje zawieszenie i w pewnym momencie brakuje już możliwości usztywnienia standardową regulacją i zaczyna się myśleć co by tu zmienić aby było lepiej Dobrze było by oddać zawieszenie do profesjonalnej firmy która podpowie i zrobi co trzeba - ale kto podejmie się takiego serwisu do LC8 w Polsce ?? i ile to będzie kosztowało ?? Nie znalazłem tabelki do przeliczania masy kierownika ze sprzętem do twardości sprężyn w przednim zawieszeniu, powinno coś takiego być ale nigdy się z tym nie spotkałem do KTM Adventure. Ktm Twins sprzedaje sprężyny i indianie chwalą sobie te firmy Superplush. Ważę ze sprzętem tłusto powyżej 120 kg i ciągle szukam informacji na temat tego co i jak mogę zrobić aby polepszyć parametry i tak świetnego zawieszenia w swoim niebieskim Dziku z literką S z 2007 r.
_________________ KTM 990 Adventure „S” DZIK 21'BROTHERS -http://www.21brothers.eu
|
|
Na górę |
|
|
lasooch
|
Tytuł: Re: Sprężyny a waga - jak dobierać Zamieszczono: 11 grudnia 2012, 11:07 |
|
Rejestracja: 01 czerwca 2012, 12:41 Posty: 44 Lokalizacja: Pruszków
|
Tarna pisze: Dobrze było by oddać zawieszenie do profesjonalnej firmy która podpowie i zrobi co trzeba - ale kto podejmie się takiego serwisu do LC8 w Polsce ?? i ile to będzie kosztowało ?? Będę dziś w firmie, która od 25 lat zajmuje się serwisem i strojeniem zawieszeń enduro Dopytam co oferują i za ile Edit: Sprężyny w LC8 są stosowane takie same jak w kilku(nastu) innych, mniejszych KTMach, exc, sx, 125-450. Fabryczne sprężyny montowane do wersji S z 07r. są przedostatnimi jeśli chodzi o twardość. Najtwardsze jakie są dostępne (z oryginalnych) byłyby na wagę +10kg, jeśli chodzi o przednie zawieszenie. W tylnym zawieszeniu niestety oryginalnie jest już najtwardsza z dostępnych, można wymienić jedynie na mniej sztywne. Koszt przodu to ok. 500zł, koszt tyłu to też ok. 500zł. Są jeszcze zamienniki innych firm, które być może oferują większy zakres, ale akurat nie było możliwości sprawdzić ich asortymentu. Ceny zamienników +/- podobne.
_________________ LC4 640 SM/E <- bikepics
|
|
Na górę |
|
|
Piothrus
|
Tytuł: Re: Sprężyny a waga - jak dobierać Zamieszczono: 12 grudnia 2012, 22:19 |
|
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 19:54 Posty: 1317 Lokalizacja: WARSZAWA
|
Ważąc 115 kg we wszystkim , nawet z plecakiem narzędziami i ciuchami na trzy dni , piciem 1,5l i całą masą szpeju , latałem na 530 na najtwardszych i było git ( enduro ) jak wracałem do serii ( enduro ) kopał po łapach strasznie . Można jeszcze zapodać sprężynę od SX czyli crossową i tu jest już większy o jeden zakres wybór , czyli to co najtwardsze w enduro jest serią w cross . A progres tylny którego masz to cymesik , nie daj go sobie zabrać , najw. sprawa , czy zakres sagu mieści się ? jak tak nie kombinuj
|
|
Na górę |
|
|
|
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|