Dzisiaj jest 18 kwietnia 2024, 20:13


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Silnik EXC RFS 450 -> 525
Nieprzeczytany postZamieszczono: 15 stycznia 2013, 12:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwietnia 2012, 06:29
Posty: 136
Lokalizacja: Gostyń - Górny Śląsk
WItam

próbuje rozgryźć temat podobieństw konstrukcyjnych silnika RFS z 2005 pomiedzy 450 a 525. Jakie części są wpólne? wał, głowica, gaźnik ? itd.

Mam wiele różnych opini.
Czy posiada ktoś informacje na ten temat - innymi słowy interesuje mnie co zrobić aby przerobić 450 na 525 czy to w ogóle ma sens finansowy?

Moja 450 wymaga juz remontu stąd moje rozważania.
Z góry dzięki za pomoc
pozdrawiam

_________________
http://hf-tech.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik EXC RFS 450 -> 525
Nieprzeczytany postZamieszczono: 15 stycznia 2013, 20:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2011, 19:54
Posty: 1317
Lokalizacja: WARSZAWA
Z tego co wiem ... dół jest ten sam ... więc tłok cylinder głowica itd. pamiętam że był kit 570 który można było zapodać nawet do 450-ki najlepiej zadzwoń do Mariana KTM Kraków i powiedz o co Ci chodzi ... sprawdzi Ci numery , a może wie z buta jak to się robi ... ale to dobry ruch . Albo Krywult w Bielsku , nie wiem gdzie zwykle kupujesz części ;)

_________________
990 ADV "R" , HUSQA 300 TE 17 , 625 SXC , BETA EVO :)
http://www.enduro-tech.eu
https://plus.google.com/photos/10768877 ... banner=pwa


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik EXC RFS 450 -> 525
Nieprzeczytany postZamieszczono: 15 stycznia 2013, 20:14 

Rejestracja: 13 grudnia 2011, 14:47
Posty: 90
na początek link: http://173.74.246.25/munnracing/catalog ... ?year=2005
różnią się tylko srednicą cylindra - 89 vs 95mm
450 ma uszczelke pod cylindrem 0,8mm a 525 0,5mm
wałek rozrządu ten sam 5521
jak masz cylka 450 rozwierć zatulejuj na tłoka 525 i ciesz sie mocą :)

_________________
400exc


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik EXC RFS 450 -> 525
Nieprzeczytany postZamieszczono: 16 stycznia 2013, 14:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwietnia 2012, 06:29
Posty: 136
Lokalizacja: Gostyń - Górny Śląsk
Któryś fachowiec z kolei podpowiada mi że jest jeszcze różnica w wale - inaczej przesunięte wykorbienie. Spotkął się ktoś z taką informacją?

_________________
http://hf-tech.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik EXC RFS 450 -> 525
Nieprzeczytany postZamieszczono: 16 stycznia 2013, 16:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58
Posty: 3365
Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
Fabian pisze:
Któryś fachowiec z kolei podpowiada mi że jest jeszcze różnica w wale - inaczej przesunięte wykorbienie. Spotkął się ktoś z taką informacją?


Sprawdź numery wałów i po sprawie, moim zdaniem są takie same bo skok jest ten sam.
Cylindra nie drutuj na żeliwo bo to nie ma sensu, kup cały nowy z tłokiem i po sprawie.

_________________
Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz Obrazek
WSK jest nadal :)
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik EXC RFS 450 -> 525
Nieprzeczytany postZamieszczono: 16 stycznia 2013, 16:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwietnia 2012, 06:29
Posty: 136
Lokalizacja: Gostyń - Górny Śląsk
marcinjunak pisze:
Fabian pisze:
Któryś fachowiec z kolei podpowiada mi że jest jeszcze różnica w wale - inaczej przesunięte wykorbienie. Spotkął się ktoś z taką informacją?


Sprawdź numery wałów i po sprawie, moim zdaniem są takie same bo skok jest ten sam.
Cylindra nie drutuj na żeliwo bo to nie ma sensu, kup cały nowy z tłokiem i po sprawie.



Jasna sprawa żadnego druciarstwa - planuje zakup nowego zestawu. Jak się żona dowie rozwód murowany :lol:

_________________
http://hf-tech.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik EXC RFS 450 -> 525
Nieprzeczytany postZamieszczono: 16 stycznia 2013, 18:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58
Posty: 3365
Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
Co do rozwodu to nie ma się czym martwić :) ja jestem w trakcie :)
A co do części to sprawdzałem numery, kompletny wał ma numer
1* 59030018500 CRANKSHAFT CPL. 520 RAC. 2006 STROKE 72MM, WITHOUT WASHER

zestaw naprawczy korby ma numer
2 59030015044 CON.ROD REP.SET 250/520 RAC.00 WITH WASHER

tłok to już inna sprawa, mały to 89 a duży 95mm średnicy

2 59430035000 CYLINDER BASE GASKET 0,8MM 04 uszczelka 450tki
2 59030035050 CYLINDER BASE GASKET 0,5MM uszczelka 525 albo 520tki

głowica taka sama, zawory też i wałek rozrządu,
trzeba jeszcze zmienić moduł bo
6 59039031500 CDI UNIT 400/525 EXC 2005
6 59439031000 CDI UNIT 450 EXC 2005

więc są różnice, z doświadczenia wiem że na module można wiele zyskać tak samo jak jest różnica na kolektorze z podwójnymi rurkami jak w 520 a jedną rurą jak ma 525. Te nowsze 525 całkiem spokojniej oddają moc i nie są tak narowiste jak wcześniejsze 520.

Wszystkie numery części silników 450 i 525 wziąłem z rocznika 06

_________________
Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz Obrazek
WSK jest nadal :)
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik EXC RFS 450 -> 525
Nieprzeczytany postZamieszczono: 16 stycznia 2013, 21:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwietnia 2012, 06:29
Posty: 136
Lokalizacja: Gostyń - Górny Śląsk
Dzięki Marcinie
Też posprawdzałem numery i dół silnika, głowica, gażnik, wałek rozrządu są takie same.
Złe wieści to, że cholerny moduł jest inny - stawia tp pod znakiem zapytania całe te szalone przedsięwzięcie :( - chyba ze się trafi jaka używka

_________________
http://hf-tech.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik EXC RFS 450 -> 525
Nieprzeczytany postZamieszczono: 16 stycznia 2013, 21:38 

Rejestracja: 20 stycznia 2012, 14:17
Posty: 154
Witam

Ale, że co? Mocy za mało?

Ależ kilerka teraz ujeżdża ;)

Pozdr
rr


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik EXC RFS 450 -> 525
Nieprzeczytany postZamieszczono: 16 stycznia 2013, 22:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58
Posty: 3365
Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
Fabian pisze:
Dzięki Marcinie
Też posprawdzałem numery i dół silnika, głowica, gażnik, wałek rozrządu są takie same.
Złe wieści to, że cholerny moduł jest inny - stawia tp pod znakiem zapytania całe te szalone przedsięwzięcie :( - chyba ze się trafi jaka używka



No fakt, moduł prawie 1tys kosztuje, ale przy koszcie za resztę gratów w granicach 5tys to pikuś :)
Na allegro dużo tego się poniewiera wiec powinno udać się trafić coś sensownego za połowę ceny serwisowej.

_________________
Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz Obrazek
WSK jest nadal :)
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net