Dzisiaj jest 13 lipca 2024, 23:47


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Napięcie w LC4
Nieprzeczytany postZamieszczono: 02 kwietnia 2024, 14:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 października 2015, 17:04
Posty: 441
Lokalizacja: Lubliniec
Moja LC4 pali żarówki jak wściekła. Zarówno z przodu jak i z tyłu. Jak sprawdzam napięcie na żarówce to mam 2V ale żarówka świeci prawidłowo. Wystarczy, że wyjadę i spalona. Zakładam, że jest złe napięcie w instalacji, czyli padł regulator. Moto to LC4 620 bez aku na zapłonie Kokusana 4k3. Ma ktoś pomysł jak zmierzyć napięcie? Sprawdziłem nawet drugim miernikiem i też pokazuje 2V. Takiego moto jeszcze nie miałem aby takie głupoty pokazywał. Inne rzeczy działają prawidłowo: kierunki LED, sygnał itd.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Napięcie w LC4
Nieprzeczytany postZamieszczono: 02 kwietnia 2024, 18:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58
Posty: 3381
Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
Ja tak miałem w swojej sc. Tam jest jakiś przetwornik czy kondensator, taki prostownik ala, już nie pamiętam dokładnie, co zamienia prąd zmienny na stały. Tak samo było w 660 bez rozruchu. Jak on poleci to idzie całość na żarówkę.
Kurde, ale to dawno było.
Sprzedałem moto i koleś sobie sam już przerobił elektrykę bo z tym nie można było dojść do ładu :)

_________________
Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz Obrazek
WSK jest nadal :)
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Napięcie w LC4
Nieprzeczytany postZamieszczono: 03 kwietnia 2024, 07:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 października 2015, 17:04
Posty: 441
Lokalizacja: Lubliniec
No to jest właśnie SC z kondensatorem z 1999 roku. Moto ma tylko 3200km nalotu i bardzo długo stało. Może faktycznie kondensator padł, ale po zgaszeniu jest w stanie przez 1sek zatrąbić :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Napięcie w LC4
Nieprzeczytany postZamieszczono: 03 kwietnia 2024, 07:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58
Posty: 3381
Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
Nie znam się aż tak. Ogarnięty elektryk że schematem to ogarnie. Ale pamiętam że był kłopot z tym i w końcu taniej było to przerobić po nowemu.

_________________
Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz Obrazek
WSK jest nadal :)
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Napięcie w LC4
Nieprzeczytany postZamieszczono: 04 kwietnia 2024, 16:37 

Rejestracja: 20 stycznia 2012, 14:17
Posty: 154
W starych huskach instalacja świateł była na prąd zmienny. Zapłon zasilała oddzielna cewka. W 620EGS z '95 który miałem ponad ćwierć wieku temu instalacja była już na prąd staly. W 350SC kumpla z 93 cyba tez. Przedstaw multimetr na AC i zobacz co zacz. Zauważ, że z prądu przemiennego po "wyprostowaniu" mamy napięcie niższe o połowę. Może jest tam jakiś mostek prostowniczy i mogła paść jedna dioda. Efekt może być jak odpisujesz.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Napięcie w LC4
Nieprzeczytany postZamieszczono: 04 kwietnia 2024, 18:51 

Rejestracja: 14 marca 2012, 22:51
Posty: 29
W exc 530 2008 też jest zmienny (a w zasadzie przemienny ale to szczegół :) ) na lampie z przodu. Więc sugestia rrolka do mnie przemawia. Może jest u Ciebie tak samo i masz złą zarówkę.


Nie znam schematu ale wydaje mi się, że kondensator to tam może być jako uzupełnienie mostku gretza (wypełnia dziury w przebiegu sinusoid). Sam padnięty kondensator nie będzie skutkował wzrostem napięcia tylko "pływaniem" napięcia. Natomiast walniety mostek Gretza może powodować palenie żarówki. To w przypadku gdyby jednak to napięcie było prostowane przed żarówką inaczej niż przez regulator.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Napięcie w LC4
Nieprzeczytany postZamieszczono: 05 kwietnia 2024, 07:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 października 2015, 17:04
Posty: 441
Lokalizacja: Lubliniec
Właśnie sprawdziłem temat i faktycznie 620SC na Kokusane 4k3 ma cewkę prądu zmiennego AC a nie tak jak inne LC4 DC. Poradę jaką dostałem na niemieckim forum to sprawdzić kabel masowy, bo brak masy może powodować takie akcje.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Napięcie w LC4
Nieprzeczytany postZamieszczono: 05 kwietnia 2024, 16:32 

Rejestracja: 20 stycznia 2012, 14:17
Posty: 154
Nie ma cewek DC. Każda jest AC. Co innego prądnica, gdzie masz szczotki, co innego każdy inny generator. Sprawdź napięcie AC na lampie. Jak 22-30v i nie chce ci się grzebać kup żarówkę 24v.
Coś mi się roi, ponad ćwierć wieku minęło, że przy główce ramy był mostek. I o ile pamiętam, pod srobe mocująca podłożone było oczko z jakimś kablem.... No nie pamiętam. Kumpel zakochany w tych zabawkach ma chyba serwisowke do '95 (sam mu ją dałem jak odkupił ode mnie motorek w '99). Jutro u niego będę, ce' pobaczym.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Napięcie w LC4
Nieprzeczytany postZamieszczono: 06 kwietnia 2024, 09:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 października 2015, 17:04
Posty: 441
Lokalizacja: Lubliniec
Teraz czytam swoją wypowiedź i faktycznie źle to napisałem. Chodziło mi o to, że są napięcia DC i AC w tym moto jednocześnie.

Schematy wygladają tak, ale mostka nie widzę. Serwisówki to mam prawie wszystkie bo prowadzę dysk z serwisówkami do LC4.

https://photos.app.goo.gl/S1usHqz9u264WWR36

Lampa przednia i tylna zasilana jest bezpośrednio z generatora z tego co widzę. Kabel ge (żołty) idzie bezpośrednio z generatora na przełącznik (z niego na lampę przednią i tylną) oraz idzie na regulator napięcia (z niego na kierunki i sygnał). Z regulator wychodzi ge-r właśnie na kierunki i sygnał i na kondensator. Czyli kierunki i sygnał są na zasilaniu DC a lampa przednia i tylna na AC. Ale nie widzę co jest ogranicznikiem napięcia na zasilaniu AC. Jeżeli mostek to gdzie on jest.

Poczytałem i wygląda na to, że to regulator napięcia odpowiada także za ogracznienie napięcia AC. Muszę sprawdzić konektory od masy, bo jak one są OK to zamówię chiński regulator bo to 30zł tylko.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Napięcie w LC4
Nieprzeczytany postZamieszczono: 08 kwietnia 2024, 14:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 października 2015, 17:04
Posty: 441
Lokalizacja: Lubliniec
Temat nieźle się rozwinął na niemieckim forum jak funkcjonuje zasilanie w Kokusanie 4k3, który w 620 był tylko w latach 99-01.

Zmierzyłem napięcie na lampie miernikiem ale tym razem V AC i mam 8V przy odcince. Coś tu nie gra ewidentnie. Wszystkie masy przemierzyłem i są OK. Zamówiłem nowy regulator chiński za 30zł, gdzie używki ori z ktm chcą po 100zł.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net