Wydaje mi się, że problem jest rozwiązany. Poszperałem i pogadałem z magikiem
od tych przewodów. Poniżej spisuję to, co udało mi się ustalić (przepraszam za ew. niescisłości).
Przewód
USB-OBD2 musi być w standardzie VAG KKL, ale musi być dobrej jakości, a konkretnie
na ukadach scalonych, nie na tranzystorach. Mój dodatkowo ma diodę, która
świeci się po podpięciu do ECU w moto (a nie wskazuje zasilania z USB jak tańsze KKLe).
W ogólności sprawdza się to, co piszą na zachodnich forach - ,,przewód nie może być tani'',
ale to trochę przesada - ja swój kupiłem za ok. 30,-pln, sprawdziwszy, czy w środku nie ma
jakichś starych rupieci, tylko porządne scalaki.
Odpowiedni przewód VAG KKL po podpięciu do komputera będzie pokazywał w Menadżerze Urządzeń
DWA urządzenia i będzie próbował instalować DWA sterowniki: jeden do portu COM, drugi do portu USB.
Są to sterowniki FDTI, do których odpowiedni link jest na stronie producenta TuneEcu
http://www.tuneecu.com.
Od razu dodam, że połączenie z ECU w KTM wyszło mi TYLKO przez port USB, przez COM nie banglało.
Tańszego KKLa (tranzystorowego) rozpoznamy także po tym, że po podpięciu do kompa
emuluje tylko port COM (tzn. z poziomu TuneEcu możnaby połączyć się tylko przez COM).
Objawia się to instalowaniem (lub próbą zainstalowania przez WINDOWS) tylko JEDNEGO
urządzenia i JEDNEGO STEROWNIKA. Ten przewód nie będzie działał z ECU w KTM.
Dodatkowo:
- VAG COM to nazwa oprogramowania do przewodów VAG KKL, nie zaś standardu kabla, jak pisałem
w pierwszym poście.
- VAG k+can 1.4 i 3.6 to nowsze standardy tego samego kabla - jeszcze nie sprawdzałem.
- Kabel OBD2 VCDS nie działa ze sterownikami FDTI, musi mieć własne frmy Ross-Tech.
- Kabel OBD2 ELM327 współdziała ze sterownikami FDTI, wskazuje także - jak dobry kabel KKL - DWA
urządzenia (DWA porty), ale z ECU w KTM się nie łączy....