Sam bardzo lubię wątki o remontach, modach i przebudowach dlatego wklejam coś na zimowe wieczory. Moja ostatnia miłość – kwintesencja motocykla uniwersalnego, enduro – oczywiście z pomarańczowej stajni KTM 625 SXC – „ostatni Mohikanin”
Poniżej amatorska, druciarska próba, lekkiej modyfikacji SXC na ( w pełnym słowa znaczeniu) wyprawowe enduro. Coś miedzy EXC a otyłym LC4 Adventure.
Nie ma wiele SXC w Polsce dlatego brałem co było:
Z zewnątrz lekko zbity ale technicznie niczego sobie. Jak wszystkie pomarańcze lampa przednia była fikcją. Na początek więc Piothrusowa lampa i błotnik z EXC. Od razu jaśniej…
Mit o super stanie technicznym prysł po pierwszej wymianie oleju – na magnesie stalowo-opiłkowy jeżyk . Łożysko igiełkowe wałka zdawczego nie dało rady. Połowienie silnika i „nowa skrzynia”. Przy okazji pełna diagnoza pomarańczowego serducha. Poza wysypanym łożyskiem wszystko w ładnym stanie. Pozmieniałem profilaktycznie jeszcze kilka łożysk, nowe uszczelnienia i piecyk gotowy.
Po rozruchu i czyszczeniu okazało się że i tylna piasta do niczego się już nie nadaje. To częsta przypadłość odlewanych piast – pęknięcia. Tył więc z głowy. Przód – oryginał WP43 to inna epoka i inne prowadzenie. Decyzja zapadła już na jeździe testowej przed zakupem. W miejsce archaicznego zawiasu wstawiłem dwukomorowe WP48 na okazyjnie zdobytych kutych półkach. Chcąc czy nie chcąc czas już tylko na zestaw Exceli na grubych, frezowanych piastach Talona.
Zawias to jednak nie wszystko – do pełni szczęścia potrzebny jeszcze amorek skrętu. Trafił się okazyjnie wraz z frezowanym, bardzo wysokim mostkiem Rally Raid – w idealnym stanie amorek Scottsa. Pozostało wspawać sztycę do ramy i po sprawie. Miesiące poszukiwań i liczne próby z bakami do LC4 finalnie skończyły się 18 litrowym, akcesoryjnym bakiem KTMa.
W celu lepszego „oddechu” pomogłem mu Akrapovicem.
Podnóżki zamienione na zestaw po 2003 roku (te same co EXC) + poszerzenia we własnym zakresie.
Ostatnim krokiem przed rozbiórką stanowi dorobienie nowej kosy bocznej - dłuższej i bardziej wygiętej:
Dalej zostało:
- piaskowanie i lakier proszkowy ramy i innych elementów
- anodowanie Alu
-serwis amorków
- no i składanie do kupy
Cdn …