|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 10 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
lukasz_vip
|
Tytuł: Napięcie w LC4 Zamieszczono: 02 kwietnia 2024, 14:08 |
|
Rejestracja: 05 października 2015, 17:04 Posty: 439 Lokalizacja: Lubliniec
|
Moja LC4 pali żarówki jak wściekła. Zarówno z przodu jak i z tyłu. Jak sprawdzam napięcie na żarówce to mam 2V ale żarówka świeci prawidłowo. Wystarczy, że wyjadę i spalona. Zakładam, że jest złe napięcie w instalacji, czyli padł regulator. Moto to LC4 620 bez aku na zapłonie Kokusana 4k3. Ma ktoś pomysł jak zmierzyć napięcie? Sprawdziłem nawet drugim miernikiem i też pokazuje 2V. Takiego moto jeszcze nie miałem aby takie głupoty pokazywał. Inne rzeczy działają prawidłowo: kierunki LED, sygnał itd.
|
|
Na górę |
|
|
marcinjunak
|
Tytuł: Re: Napięcie w LC4 Zamieszczono: 02 kwietnia 2024, 18:33 |
|
Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58 Posty: 3368 Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
|
Ja tak miałem w swojej sc. Tam jest jakiś przetwornik czy kondensator, taki prostownik ala, już nie pamiętam dokładnie, co zamienia prąd zmienny na stały. Tak samo było w 660 bez rozruchu. Jak on poleci to idzie całość na żarówkę. Kurde, ale to dawno było. Sprzedałem moto i koleś sobie sam już przerobił elektrykę bo z tym nie można było dojść do ładu
_________________ Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz WSK jest nadal
|
|
Na górę |
|
|
lukasz_vip
|
Tytuł: Re: Napięcie w LC4 Zamieszczono: 03 kwietnia 2024, 07:09 |
|
Rejestracja: 05 października 2015, 17:04 Posty: 439 Lokalizacja: Lubliniec
|
No to jest właśnie SC z kondensatorem z 1999 roku. Moto ma tylko 3200km nalotu i bardzo długo stało. Może faktycznie kondensator padł, ale po zgaszeniu jest w stanie przez 1sek zatrąbić
|
|
Na górę |
|
|
marcinjunak
|
Tytuł: Re: Napięcie w LC4 Zamieszczono: 03 kwietnia 2024, 07:51 |
|
Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58 Posty: 3368 Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
|
Nie znam się aż tak. Ogarnięty elektryk że schematem to ogarnie. Ale pamiętam że był kłopot z tym i w końcu taniej było to przerobić po nowemu.
_________________ Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz WSK jest nadal
|
|
Na górę |
|
|
rrolek
|
Tytuł: Re: Napięcie w LC4 Zamieszczono: 04 kwietnia 2024, 16:37 |
|
Rejestracja: 20 stycznia 2012, 14:17 Posty: 154
|
W starych huskach instalacja świateł była na prąd zmienny. Zapłon zasilała oddzielna cewka. W 620EGS z '95 który miałem ponad ćwierć wieku temu instalacja była już na prąd staly. W 350SC kumpla z 93 cyba tez. Przedstaw multimetr na AC i zobacz co zacz. Zauważ, że z prądu przemiennego po "wyprostowaniu" mamy napięcie niższe o połowę. Może jest tam jakiś mostek prostowniczy i mogła paść jedna dioda. Efekt może być jak odpisujesz.
|
|
Na górę |
|
|
tommyi
|
Tytuł: Re: Napięcie w LC4 Zamieszczono: 04 kwietnia 2024, 18:51 |
|
Rejestracja: 14 marca 2012, 22:51 Posty: 29
|
W exc 530 2008 też jest zmienny (a w zasadzie przemienny ale to szczegół ) na lampie z przodu. Więc sugestia rrolka do mnie przemawia. Może jest u Ciebie tak samo i masz złą zarówkę. Nie znam schematu ale wydaje mi się, że kondensator to tam może być jako uzupełnienie mostku gretza (wypełnia dziury w przebiegu sinusoid). Sam padnięty kondensator nie będzie skutkował wzrostem napięcia tylko "pływaniem" napięcia. Natomiast walniety mostek Gretza może powodować palenie żarówki. To w przypadku gdyby jednak to napięcie było prostowane przed żarówką inaczej niż przez regulator.
|
|
Na górę |
|
|
lukasz_vip
|
Tytuł: Re: Napięcie w LC4 Zamieszczono: 05 kwietnia 2024, 07:48 |
|
Rejestracja: 05 października 2015, 17:04 Posty: 439 Lokalizacja: Lubliniec
|
Właśnie sprawdziłem temat i faktycznie 620SC na Kokusane 4k3 ma cewkę prądu zmiennego AC a nie tak jak inne LC4 DC. Poradę jaką dostałem na niemieckim forum to sprawdzić kabel masowy, bo brak masy może powodować takie akcje.
|
|
Na górę |
|
|
rrolek
|
Tytuł: Re: Napięcie w LC4 Zamieszczono: 05 kwietnia 2024, 16:32 |
|
Rejestracja: 20 stycznia 2012, 14:17 Posty: 154
|
Nie ma cewek DC. Każda jest AC. Co innego prądnica, gdzie masz szczotki, co innego każdy inny generator. Sprawdź napięcie AC na lampie. Jak 22-30v i nie chce ci się grzebać kup żarówkę 24v. Coś mi się roi, ponad ćwierć wieku minęło, że przy główce ramy był mostek. I o ile pamiętam, pod srobe mocująca podłożone było oczko z jakimś kablem.... No nie pamiętam. Kumpel zakochany w tych zabawkach ma chyba serwisowke do '95 (sam mu ją dałem jak odkupił ode mnie motorek w '99). Jutro u niego będę, ce' pobaczym.
|
|
Na górę |
|
|
lukasz_vip
|
Tytuł: Re: Napięcie w LC4 Zamieszczono: 06 kwietnia 2024, 09:16 |
|
Rejestracja: 05 października 2015, 17:04 Posty: 439 Lokalizacja: Lubliniec
|
Teraz czytam swoją wypowiedź i faktycznie źle to napisałem. Chodziło mi o to, że są napięcia DC i AC w tym moto jednocześnie. Schematy wygladają tak, ale mostka nie widzę. Serwisówki to mam prawie wszystkie bo prowadzę dysk z serwisówkami do LC4. https://photos.app.goo.gl/S1usHqz9u264WWR36Lampa przednia i tylna zasilana jest bezpośrednio z generatora z tego co widzę. Kabel ge (żołty) idzie bezpośrednio z generatora na przełącznik (z niego na lampę przednią i tylną) oraz idzie na regulator napięcia (z niego na kierunki i sygnał). Z regulator wychodzi ge-r właśnie na kierunki i sygnał i na kondensator. Czyli kierunki i sygnał są na zasilaniu DC a lampa przednia i tylna na AC. Ale nie widzę co jest ogranicznikiem napięcia na zasilaniu AC. Jeżeli mostek to gdzie on jest. Poczytałem i wygląda na to, że to regulator napięcia odpowiada także za ogracznienie napięcia AC. Muszę sprawdzić konektory od masy, bo jak one są OK to zamówię chiński regulator bo to 30zł tylko.
|
|
Na górę |
|
|
lukasz_vip
|
Tytuł: Re: Napięcie w LC4 Zamieszczono: 08 kwietnia 2024, 14:37 |
|
Rejestracja: 05 października 2015, 17:04 Posty: 439 Lokalizacja: Lubliniec
|
Temat nieźle się rozwinął na niemieckim forum jak funkcjonuje zasilanie w Kokusanie 4k3, który w 620 był tylko w latach 99-01.
Zmierzyłem napięcie na lampie miernikiem ale tym razem V AC i mam 8V przy odcince. Coś tu nie gra ewidentnie. Wszystkie masy przemierzyłem i są OK. Zamówiłem nowy regulator chiński za 30zł, gdzie używki ori z ktm chcą po 100zł.
|
|
Na górę |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 10 ] |
|
|
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|