Dzisiaj jest 21 maja 2024, 10:17


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Opony LC4 / 690
Nieprzeczytany postZamieszczono: 07 czerwca 2013, 21:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lipca 2012, 18:21
Posty: 94
Lokalizacja: Puławy
No wlasnie kupilem s12xc bo to wg michelina opona na "podloze blotne i trawiaste" a w takim terenie sie glownie poruszam... niby ma 25% wieksza trwalosc od s12 ale u mnie po ok 500km na tyle kostki juz sie zaokraglają (ze 100km w tym po czarnym spokojne dojazdy), przod jeszcze spoko...

_________________
Enduro nie klęka !
KTM 400 EXC Racing '06
BMW R1100GS '99 - limonka z wódką :)
XTZ660,XTZ 750, LC4 640 - ex


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Opony LC4 / 690
Nieprzeczytany postZamieszczono: 11 czerwca 2013, 22:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 grudnia 2011, 12:28
Posty: 227
Piothrus pisze:
LC4 załatwi je w 600 km , oczywiście mówię o comp 3 i wszystkich enduro D908 , six days i pirelli scorpion , niestety moment tego motocykla niszczy wszystko , a miękkie gumy wykańcza ... bardziej niż 530 -ka ... tak przynajmniej działało się to w mojej SC . Stąd pomysł na jazdę na gumach twardych crossowych ... z wyższą kostką . To niestety jest drogi sport i nie ma w nim miejsca na kompromisy i duże przebiegi ... żywotność nie leży w interesie producenta.
Rozwiązaniem jest drugie koło tylne :D i szybkie zmiany :mrgreen:
A jak ktoś nie wierzy ... mogę odstąpić mały stosik ...
Obrazek
nie drogo ;)

Przerażasz mnie...

_________________
KTM 690


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Opony LC4 / 690
Nieprzeczytany postZamieszczono: 11 czerwca 2013, 22:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2011, 19:54
Posty: 1317
Lokalizacja: WARSZAWA
Dlaczego .... :mrgreen:

_________________
990 ADV "R" , HUSQA 300 TE 17 , 625 SXC , BETA EVO :)
http://www.enduro-tech.eu
https://plus.google.com/photos/10768877 ... banner=pwa


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Opony LC4 / 690
Nieprzeczytany postZamieszczono: 11 czerwca 2013, 23:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 marca 2013, 21:39
Posty: 64
Lokalizacja: Kraków
Pit ale nie ma crossowych na 140-18. :/

_________________
690R+Freeride 250R


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Opony LC4 / 690
Nieprzeczytany postZamieszczono: 12 czerwca 2013, 06:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lipca 2012, 18:21
Posty: 94
Lokalizacja: Puławy
Jak nie ma? Ja mam s12xc 140/80 18 na tyle...

_________________
Enduro nie klęka !
KTM 400 EXC Racing '06
BMW R1100GS '99 - limonka z wódką :)
XTZ660,XTZ 750, LC4 640 - ex


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Opony LC4 / 690
Nieprzeczytany postZamieszczono: 07 lipca 2015, 09:45 

Rejestracja: 21 kwietnia 2015, 12:42
Posty: 87
Witam.
Pozwolę sobie odgrzać wątek o oponach bo czasy się zmieniły i ceny. 690enduro przybyło kilkanaście, może jakieś nowe doświadczenia przez te 2 lata :)
W sam teren to niby wiadomo comp4+S12 albo comp3 czy coś podobnego jak kto woli.
Do lc8 „dual sport” też wiadomo D952+D908rr i nie ma alternatywy (jest o tym 30 stron :))
Ale co uniwersalnego do 690enduro ? Dla mnie uniwersalna opona enduro musi dobrze w terenie i na śliskim robić i musi dać się na niej spoko po asfalcie jechać, żeby nie zeszła za 1500km.
Nowe 690E fabryka ubiera w Metselery Sahara enduro3.
Kiedyś założyłem do dr650 komplet Sahar enduro 3 i muszę powiedzieć że są po prostu do dupy a nie do enduro. Ta opona dobrze trzyma tylko na asfalcie i ewentualnie twardym szutrze. Na mokrym zero trzymania, na piachu zero i na mokrej trawie zero. To pewnie dlatego jest enduro 3 (3 zera) Przy kolejnej glebie typu koło się uślizgło na mokrej trawce lub w kałuży o głębokości 2cm dałem sobie spokój z Saharą.
Ktm ma lepsze zawieszenie to trochę inaczej się opony zachowują, ale jakoś nie wyobrażam sobie 690enduro nawet w lekkim terenie na Saharach, TKC , K60 czy podobnych (na pewno się da szczególnie na filmach reklamowych – ale tam są zawodowcy , to po co sobie ciśnienie podnosić? :) )
Z mojego doświadczenia wynika (a jakieś wielkie nie jest) że z przodem problemu wielkiego nie ma. Jak dużo poza asfaltem się jeździ to np. Comp 4 jest spoko. Delikatnie tylko trzeba z hamulcem się obchodzić. Ja mam teraz z przodu motoz tractionator desert i w sumie jak na dual gumę to jakaś strasznie zła nie jest chociaż raczej źle o niej piszą. Na asfalcie wyje niemiłosiernie, ale jakoś mi nigdy się nie uślizgła. Po leśnych drogach i piachu trochę pływa ale daje radę. W błocie spoko radzi. Po 2500km prawie nie widać zużycia. Jak ktoś szuka „ekonomiczne kostki” to polecam.
Ale co na tył „ekonomicznego”? Wiadomo że rehabilitacja kosztuje minimum 10 razy tyle co najdroższa opona więc nie szukam taniej tylko dobrze trzymającej w terenie (głównie żeby na boki się nie uślizgiwała w koleinie czy mokrej trawie) ale też trochę „uniwersalnej” .
Ostatnio się napaliłem na Motoz tractionator enduro I/T. To nie to samo co Motoz tractionator desert (który na tyle ma raczej same złe opinie poza tym że wolno schodzi :)). I/T Jest podobno z miększej gumy i ma drobniejsze klocki. Wzór bieżnika nawet trochę S12 przypomina. W testach dobrze wypada , ktoś to może przetestował na 690E albo innym lc4?
Widziałem też D908rr za 350zł czy coś, ale czy ta opona w 690E robi?. Wygląda, że po lekkim zaokrągleniu kostki będzie robić jak 50% zużyty Mitas C02 - Na suchym jedzie na mokrej trawie lub czymś śliskim też jedzie tylko bokiem :)) Chyba, że jest z miękkiej gumy? To przynajmniej na asfalcie dobrze trzyma.
O mt21 na forach też piszą, że na śliskim słabo na boki trzyma. Po suchym i twardym to i na slikach można jeździć.

Podsumowując w jednym zdaniu: co polecacie na tył do 690E żeby w miarę na śliskim trzymało, bardzo szybko nie zeszło i dało się tym po asfalcie jechać ? Motoz tractionator I/T , D908rr czy może mt21?? Czy jeszcze coś innego?
S12 to pewnie i tak przed zimą założę ale teraz na dłuższe wycieczki czasami asfaltem to by mi pewnie serce bolało jak bym patrzył w jakim tempie ona schodzi :)

_________________
KTM 690 enduro (bez R)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Opony LC4 / 690
Nieprzeczytany postZamieszczono: 07 lipca 2015, 12:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 grudnia 2011, 14:05
Posty: 248
właśnie przyprowadziłem 690, 350 km., opona Karoo 3 - na asfalcie gitara, miękkiego nie testowałem
Pit z adv na Dziku bardzo polecał Karoo, nikt nie lubi a on tylko to kupował...

mam jeszcze mt21 tak z 60% - założę chyba na testy do Dziczka ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Opony LC4 / 690
Nieprzeczytany postZamieszczono: 08 października 2015, 08:42 

Rejestracja: 21 kwietnia 2015, 12:42
Posty: 87
Witam.
Czy jest jakaś duża różnica w przyczepności pomiędzy oponami S12 a competition4 na przodzie? One mają taką samą wysokość kostki?

Do 690 enduro na tył chcę założyć na zimę S12 a na przód co wybrać? Mam przegląd w marcu to mi pewnie S12 na przodzie jeszcze nie zejdzie :) brać comp4 ? Miałem ją w dr650 – zła nie była :)

Na razie na przodzie mam motoza deserta po 4tyś wyząbkowanego, do tej pory spoko radził, ale zaraz pewnie mocno ślisko się zrobi. Chyba lepiej dla zdrowia go nie zostawiać do kompletu z S12? :D

_________________
KTM 690 enduro (bez R)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Opony LC4 / 690
Nieprzeczytany postZamieszczono: 12 października 2015, 07:55 

Rejestracja: 21 kwietnia 2015, 12:42
Posty: 87
Wiedziałem że na Was zawsze można polegać :lol:


Jak by komuś przyszło do głowy jak mi żeby na tył Motoza tractionator enduro I/T zapodać to moje wrażenia:
(-) strasznie wyje na asfalcie
(-) rozmiar 140 w rzeczywistości ma 130, Mitas C02 120 w rzeczywistości też ma 130, jak bym szukał opony 130 to bym taką kupił a nie 140stke – oszustwo.
(-) opona FIM – kostka 13mm
(-) Po dynamicznym przejechaniu 50km głównie po szutrach i lesie kostki się zaokrągliły i przyczepność wyraźnie spadła, po 2000km – połowa asfaltem, zostało na środku 6mm kostki
(+) na asfalcie całkiem dobrze radzi, w zakrętach boczne kostki fajnie trzymają – i przestaje wyć :)
(+) fajne ułożenie kostek – prawie jak S12 – nie ma tendencji do niekontrolowanych uślizgów bokami
Na mokrym nie miałem okazji przetestować, w piachu bardzo słabo - grzęźnie i słabo napędza, na szutry może być, chociaż czuć że trochę pływa, w trawie całkiem dobrze radzi.
Podsumowując szukałem opony uniwersalnej, ale dobrze trzymającej w terenie i ta taka była. Jak by miała 140 a nie 130 to pewnie na piachu by tak nie grzęzła i był by pełen sukces.

Wczoraj przetestowałem ją w mokrym lesie.
Masakra :) nigdzie nie można podjechać , strasznie się uślizguje na boki, tylnego hamulca można nie używać bo i tak nie działa po za tym że od razu blokuje koło :) może temu tak słabo że mało bieżnika zostało. :D Czas wywalić na śmietnik i założyć to:

Obrazek

_________________
KTM 690 enduro (bez R)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Opony LC4 / 690
Nieprzeczytany postZamieszczono: 23 sierpnia 2016, 19:22 

Rejestracja: 21 września 2014, 12:40
Posty: 562
Lokalizacja: Marki
Dobra dawno tu nic nie bylo pisane a ja zaczynam szukac opon do lc4 640 adv 2004r. Kto podesle info o jakiejs porzadnej kostce? Asfalt tylko na dojazdowke wiec przede wszystkim w teren maja byc

_________________
Jest KTM 640 ADV 2004r
Byl KTM 950 ADV 2005r.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net