Autor |
Wiadomość |
Adventure 13
|
Tytuł: ADV 1190R 2015 zmiana wysokości Zamieszczono: 10 listopada 2021, 14:54 |
|
Rejestracja: 23 lipca 2021, 08:24 Posty: 69
|
Witam,z racji iż już jestem posiadaczem Kata I mam dylemat z wysokością siedzenia. Mam 185cm wzrostu i jak przysłowiowo podwinę jajca,zedrę klin do samej góry to postawię normalnie obie stopy na asfalcie siedząc na Moto. Zastanawia mnie co mogę skręcić aby tego dziada jeszcze obniżyć. Tylny amor jest na zero skręcony pokrętłem i czy mamy gdzieś jeszcze jakieś pole manewru? Wymiana amora z wersji S wchodzi wogóle w górę gdzie siedzenie jest niżej? Są zestawy do obniżenia tylnej zawiechy ale to kosztuje kuriozalne sumy. Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc
|
|
Na górę |
|
|
marcinjunak
|
Tytuł: Re: ADV 1190R 2015 zmiana wysokości Zamieszczono: 10 listopada 2021, 16:22 |
|
Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58 Posty: 3373 Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
|
Najtaniej wychodzi obniżane siedzenie. Pokrętłem od napięcia sprężyny nie obniżasz moto, tylko powodujesz że sprężyna jest mniej albo bardziej napięta co w efekcie przekłada się na wysokość siedzenia ale całkowicie zmienia jazdę. Jak lagi z przodu wpuścisz bardziej w półki to też będzie niżej ale wtedy geometria moto będzie całkiem inna. Ale po co chcesz całą stopę stawiać na ziemi? Przecież to niebezpieczne
_________________ Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz WSK jest nadal
|
|
Na górę |
|
|
Adventure 13
|
Tytuł: Re: ADV 1190R 2015 zmiana wysokości Zamieszczono: 10 listopada 2021, 18:50 |
|
Rejestracja: 23 lipca 2021, 08:24 Posty: 69
|
Cała stopa na podłożu według mnie jest MUSOWYM WARUNKIEM. Wystarczy że pasażer się przechyli na postoju albo najnormalniej zacznie się wiercić w celu zmiany pozycji a ty masz za zadanie utrzymać Moto zapakowane z kuframi i pasażerem stojąc na palcach hahahahaha już to widzę jak gmole tulą się do asfaltu. Jechałem sam,dojechałem do bramy i jedną ręką trzymając Moto na sprzęgle na biegu aby mi się nie cofnął otwierałem skobelek aby otworzyć bramę i wjechać. Jak mi się ten ciul przechylił to łzy w oczach bo jak zacząłem drzeć z całej pary na drugą stronę właśnie na połowie stopy to nie że Moto wrócilo natychmiast do pionu tylko przestało lecieć i stanęło w pozycji przechylonej i weź tu dzida wypchaj do pionu. Jak wjadę w lekki teren to zwykłe podparcie może być konkretnym wyzwaniem. Poprzednia Pegaso 650 też miała środek ciężkości wysoko ale była lżejsza natomiast to ciele jak ruszy to pazory wywija na lewą stronę aby go utrzymać i jak dojdzie do 45* pochyłu to widzę że już nie ma bata i Moto idzie w glebę bez opcji ratunku.
|
|
Na górę |
|
|
marcinjunak
|
Tytuł: Re: ADV 1190R 2015 zmiana wysokości Zamieszczono: 11 listopada 2021, 10:22 |
|
Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58 Posty: 3373 Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
|
Więc albo się nauczysz jeździć albo zmienisz na eskę, innej opcji nie ma. Nie wiedziałeś wcześniej że to ciężkie moto?
_________________ Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz WSK jest nadal
|
|
Na górę |
|
|
Adventure 13
|
Tytuł: Re: ADV 1190R 2015 zmiana wysokości Zamieszczono: 11 listopada 2021, 20:57 |
|
Rejestracja: 23 lipca 2021, 08:24 Posty: 69
|
A amor z.eski nie jest "krutszy" że dupa siada niżej czy różnica wysokości jest związana z całkowicie inną budową Moto? Cholera powiem szczerze że nie sądziłem że jest aż tak ciężki a przy przymiarkę nawet nie wyjeżdżałem z tekstem czy mogę sobie Moto położyć na ziemi k spróbować podnieść. Cały czas przymierzałem się do dużego GS-a którego przeżucałem jak paczkę zapałek z boku na bok o odkrywałem od ziemi bez większego kłopotu no ale Gs ma niżej środek ciężkości,znacznie niżej. Gdy pierwszy raz wsiadłem na kata i nim pobujałem na boki stwierdziłem że na spokojnie bez problemu ale 1.mkto było bez kufrów i z prawie pustym bakiem,2. Miało obniżone siedzenie,3.ciul wie czy to nie była eska bo najnormalniej nie pamiętam. Wpuszczanie lag w półki raczej nie wyjdzie na dobre aczkolwiek zobaczę jak to będzie wyglądać i coś pokombinuję z tym dziadem aby go ugłaskać. Jedynie na 1290 z 19' w wersji R natychmiast po przymakrce miałem lampkę ostrzegawczą bo jak wsiadłem to na czubkach palców stałem i natychmiast wiedziałem że "Ło Panie ale koza!" no ale wrażenia z jazdy mnie tak nastawiłem na kata że zapomniałem o bm-ce No nic jak dojdę do porozumienia z nim to napiszę co zdziałałem i co zyskałem
|
|
Na górę |
|
|
marcinjunak
|
Tytuł: Re: ADV 1190R 2015 zmiana wysokości Zamieszczono: 12 listopada 2021, 22:42 |
|
Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58 Posty: 3373 Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
|
Amory z eski są elektryczne, całkiem inne niż w r-ce, jak wsadzisz taki krótszy na tył to będziesz jeździł jak choperem, musiał być cały kompletny zawias zmieniać, poczytaj sobie też w manualu, eska ma inny skok zawiasu i koło 19 cali z przodu i 17 z tyłu więc siłą rzeczy jest niższa.
_________________ Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz WSK jest nadal
|
|
Na górę |
|
|
Adventure 13
|
Tytuł: Re: ADV 1190R 2015 zmiana wysokości Zamieszczono: 13 listopada 2021, 12:34 |
|
Rejestracja: 23 lipca 2021, 08:24 Posty: 69
|
Kurde zmiana zawiasu,kół i amora to koszt wręcz kosmiczny. Pozostaje chyba oblatanie z dwa sezony i sprzedaż/zamiana na eskę. Jak narazie jestem poza krajem ale jak zjadę to zobaczę czy cokolwiek jest opcja podziałać i napiszę wyniki.
|
|
Na górę |
|
|
Michal
|
Tytuł: Re: ADV 1190R 2015 zmiana wysokości Zamieszczono: 15 listopada 2021, 12:05 |
|
Rejestracja: 12 marca 2012, 14:49 Posty: 441 Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
|
Cześć
Mam 185cm wzrostu i siedzenie podniesione o około 4cm, i jest idealnie, więc chyba po prostu coś musisz się przyzwyczaić i będzie dobrze.
_________________ Pozdrawiam
Michał KTM LC8 1190 ADV R '15, HUSABERG 570FE '09, WFM M06 '56, MB R107 '86, i inne
|
|
Na górę |
|
|
Adventure 13
|
Tytuł: Re: ADV 1190R 2015 zmiana wysokości Zamieszczono: 17 listopada 2021, 09:31 |
|
Rejestracja: 23 lipca 2021, 08:24 Posty: 69
|
Michał,chyba masz rację Wczorajszy dzień był poświęcony w całości dla Kata. Spuszczałem głębiej lagi w półki ale jakoś dziwnie się jechało i pozycja nieznacznie ale bardziej idzie na ręce więc powróciłem do org. ustawienia. Sprawdzałem ceny przekładki na eskę ale mnie z butów wyzuło. Jedyne co zostało to pójść za radą MARCINJUNAK i obniżyć siedzenie bo tutaj widzę że jest pole do manewru. Na dniach podjadę do Króla od siedzeń i posłucham co mi powie,ile możemy obniżyć,czym możemy obszyć,jakie mamy ceny takich imprez i jak to się przełoży na dłuższe trasy,w sumie wkładki żelowe chodziły za mną od zawsze,może to ten moment?
|
|
Na górę |
|
|
Michal
|
Tytuł: Re: ADV 1190R 2015 zmiana wysokości Zamieszczono: 17 listopada 2021, 15:20 |
|
Rejestracja: 12 marca 2012, 14:49 Posty: 441 Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
|
Hej
Ja napisałem, że mam podniesione siedzenie, nie obniżone. Moim zdaniem przy 185cm wzrostu zdecydowanie nic nie musisz zmieniać, kwestia wprawy. Chyba, że jesteś jakiejś nietypowej budowy.
_________________ Pozdrawiam
Michał KTM LC8 1190 ADV R '15, HUSABERG 570FE '09, WFM M06 '56, MB R107 '86, i inne
|
|
Na górę |
|
|
|
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|