Dzisiaj jest 02 maja 2024, 00:26


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 1190 Adv 2015 licznik,obroty,nie gaśnie.
Nieprzeczytany postZamieszczono: 18 maja 2023, 22:12 

Rejestracja: 23 lipca 2021, 08:24
Posty: 68
Witać
Pozwólcie że po kolei bo jest i rada dla potomnych jak i zagadka!
W ubiegłym roku zaczęły wariować obroty w sensie odpalasz Moto,wszystko git wchodzi na ssanie i się grzeje do prawidłowej temperatury.
Wsiadasz na już zagrzane Moto,dotykasz gazu a Moto gaśnie i ma problem załapać,odpala,łapie wolne obroty i! CO KOLWIEK NIE ZROBISZ OBROTY SAME WALĄ POD 4K(a stoimy w miejscu) czyli naciskasz sprzęgło i wbijasz jakikolwiek bieg a obroty z automatu pod 4 tys/obr i w trakcie jazdy to samo raz normalnie a raz korba na komputerze niesamowita...rozwiązanie!
Komputer ma słabą masę więc musimy ją przeczyścić a w zasadzie to całą instalację a kompy mamy 2(jeden od silnika a drugi od zawieszenia a że to can no to troszkę trudniej).
Ok teraz problem :?
Moto po serwisie elektroniki i w zasadzie tematu nie powinno być ale może ktoś już wie co to.
Elektronika prze serwisowana i Moto poszło na serwis mechaniczny,mechanik rozłożył Moto,porobił i złożył.
Wszystko odpala ale...nie da się zgasić Moto!(tak wiem to jego problem ale może komuś się przyda info).
Mamy odpalone Moto i na odpalonym wyciągamy kluczyk ze stacyjki i...nic się nie dzieje poza tym że zaświeca się czerwona lampka na liczniku od immo.
Moto gasimy guzikiem ale licznik i fis wciąż pokazują wszystkie wartości jak by dopiero przekręcił zapłon i tutaj jest problem!!!???
Do tego doszedł komunikat ostrzegający o MTC że ma jakiś problem,jakieś pomysły?
Chcę pisać względnie o wszystkim bo bardzo mało info jest na ten temat a komuś może się przydać.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: 1190 Adv 2015 licznik,obroty,nie gaśnie.
Nieprzeczytany postZamieszczono: 19 maja 2023, 12:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58
Posty: 3368
Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
No pisz dalej,
kluczyk ma blokadę żebyś przy przekręconym na pozycję zapłon nie mógł go wyjąć, jeśli możesz wyjąć kluczyk w pozycji zapłon to chyba uszkodzona stacyjka, jeśli natomiast przekręcasz kluczyk w pozycję 0 to powinny rołączać się wszystkie styki w stacyjce i tym samym główne zasilania głównego przekaźnika rozrusznika, wiadomo, całego sterowania.
Stacyjka można powiedzieć oprócz immo jest mechaniczna więc co wynikło u Ciebie?

_________________
Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz Obrazek
WSK jest nadal :)
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: 1190 Adv 2015 licznik,obroty,nie gaśnie.
Nieprzeczytany postZamieszczono: 20 maja 2023, 19:19 

Rejestracja: 23 lipca 2021, 08:24
Posty: 68
Ogólnie stacyjka jest podpięta do komputera od nadwozia a ten z kolei jest podpięty do komputera od sterowania silnika i oba komunikują się ze sobą w systemie cyfrowym.
Wyciągnąć kluczyk można tylko z pozycji 0 ale mimo wszystko nic się nie dzieje Moto nadal pracuje tylko uruchamia się czerwona dioda od immo sygnalizująca że stracono zasięg z kluczykiem jak go wyciągamy).
Z tego co rozmawiałem z gościem od elektryki to najprawdopodobniej przy składaniu mechanik musiał spiąć coś na zwarcie przez co komp/utery przeszły w tryb awaryjny i dlatego po zgaszeniu i wyciągnięciu kluczyka wciąż idzie zasilanie na zegary i nie da się ich wyłączyć chyba że ściągniesz kleme z Aku.
Serio ja się zaczynam bać tego Moto przez skomplikowanie jego instalacji,przecież jak mu coś odbije na trasie np. od wody to AMEN nic nie zrobisz bo nawet nie wiesz gdzie szukać :o
Mechanik miał ściągnąć kleme na noc ale wątpię aby to coś dało bo to Moto jest za mądre na takie zabiegi...
Kazałem raz jeszcze wszystko rozebrać,sprawdzić dokładnie czy nic nie zostało luźne jakaś wtyczka,rozpinać to co było rozpinane i spiąć raz jeszcze powoli i uważnie aby wszystko do siebie pasowało.
Umieram z ciekawości i zarazem z nerwów co jest nie tak i czy to coś poważnego bo kacior zaraz ma ruszać w trasę na 7kkm a tutaj jest dramat :evil:
Fun jak cholera na tym Moto ale w łep się bije czy nie lepiej było pójść w jakiegoś Japońca co ma normalną prostą elektrykę a nie kody nuklearne do sterowania światłami :lol:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: 1190 Adv 2015 licznik,obroty,nie gaśnie.
Nieprzeczytany postZamieszczono: 21 maja 2023, 14:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58
Posty: 3368
Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
Zmień mechanika, to na pewno spowoduje dalszą radość z jazdy.

_________________
Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz Obrazek
WSK jest nadal :)
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: 1190 Adv 2015 licznik,obroty,nie gaśnie.
Nieprzeczytany postZamieszczono: 22 maja 2023, 05:29 

Rejestracja: 23 lipca 2021, 08:24
Posty: 68
Myślę że to jednorazowy incydent z racji że już kilka lat się znamy i zawsze było na 5+
Jestem bardzo ciekaw rozwiązania,jak coś się dowiem to dam znać


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: 1190 Adv 2015 licznik,obroty,nie gaśnie.
Nieprzeczytany postZamieszczono: 27 czerwca 2023, 10:57 

Rejestracja: 23 lipca 2021, 08:24
Posty: 68
Dobrze tak więc nastała jasność.
Mechanik niczemu nie zawinił tylko zwyczajnie doszło do nieszczęśliwego nałożenia się awarii z serwisem,już tłumaczę.
Winowajcą całego zamieszania jest stacyjka a dokładnie indukcyjny układ elektroniczny w stacyjce.
Układ który przesyła info po przekręceniu kluczyka o szczytami immo się sfajczył ale sfajczył się w pozycji zapłonu przez co motor zaczął żyć własnym życiem.
Część modułów się załadowała a część nie i niektóre miały pełne i formacje a niektóre miały ich mniej przez co zaczęło walić błędami na lewo i prawo np.abs,mtc,albo wywaliło błąd systemu którego nawet nie ma w tym Moto a dokładniej w tej wersji.
Rozwiązanie to wymiana stacyjki ale o ile sama wymiana nie jest skomplikowana to z częściami już nie jest tak kolorowo (ile to wyniesie?od 300 do pfff jakieś 2.5k:
-potrzeba samą stacyjkę i przełożyć z niej sam układ elektroniczny(wersja najtańsza pewnie coś około 300ziko)
-stacyjka+kluczyki+zamek do siedzenia z licznikiem i kompem(wersja najdroższa ale dostępna,w każdej części jest wpisany VIN Moto oraz przebieg i wszystko trzeba przerabiać,cena nie mniej niż 3000ziko)
-stacyjka z serwisu z kluczykami i zamkiem (2200 i około 3.tygodnie czekania ale może być i 2 msc)
Już mnie zaczyna wnerwiać ta pomarańcza pomału... i coraz bardziej przychylnym wzrokiem spoglądam na dużego Versysa z NORMALNĄ INSTALACJĄ a nie jakieś CAN i indukcje :roll:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net