Dzisiaj jest 13 lipca 2024, 23:38


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Oznaczenie silnika, opiłki na filtrach
Nieprzeczytany postZamieszczono: 06 maja 2024, 13:28 

Rejestracja: 05 maja 2024, 16:10
Posty: 3
Witam mam dwa pytania

1. Czy idzie jakoś rozszyfrowac oznaczenie silnika, bo kupiłem motocykl z przekładka i nawet nie wiem z którego roku jest silnik, ani dokładnie z jakiego modelu a jedyne co znalazłem to przy zębatce zdawczej numer 40147. Szukałem informacje na ten temat ale nic nie znalazłem, może chociaż jaki rok produkcji?

2. Druga sprawa to przy spuszczaniu oleju znalazłem opiłki na śrubie od skrzyni korbowej, na tej górnej nie było nic, na filtrach siateczkowych też jakieś pojedyncze sztuki. Kawałki małe bardziej kwadratowe milimetr około i parę dłuższych takich jak nitka, teraz pytanie czy to mogło być coś starego czy nie ma takiej opcji? Filtr przejrzałem i wygląda na czysty, jeszcze olej przefiltruje i przejadę magnesem to może coś wyłapie. Nie wiem czy zacząc się tym martwić czy nie, moto dopiero co kupiłem i jest parę rzeczy do ogarnięcia, bo dławi się powyżej tak 4 tys obrotów i jakby mial nie dobór paliwa, moc z dołu ma, nie słyszę jakiś dziwnych dzwiekow w jego pracy, chociaż w tej v2 to i tak pracuje to wszystko jakby się miało rozleciec :shock: Zaznaczam że to.moj pierwszy KTM i może być ze czegoś nie wyłapuje po prostu w jego pracy, po przesiadce z suzuki i hondy 4 cyl to przepaść.

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Oznaczenie silnika, opiłki na filtrach
Nieprzeczytany postZamieszczono: 08 maja 2024, 15:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58
Posty: 3381
Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
To normalne, korek z dołu silnika to nie korek skrzyniekorbowej tylko skrzyni biegów, magnes ma wyłapać opiłki i tak właśnie zrobił, skor w filtrze oleju nie ma nic niepokojącego to jeździć dalej. Nie napisałeś co to za moto nawet więc trudno coś więcej powiedzieć. To gaźnik czy wtrysk? Skąd jesteś? Jak masz chwilę i będziesz w wawie to podjedź do mnie, zobaczymy co kupiłeś :)

_________________
Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz Obrazek
WSK jest nadal :)
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Oznaczenie silnika, opiłki na filtrach
Nieprzeczytany postZamieszczono: 08 maja 2024, 21:44 

Rejestracja: 05 maja 2024, 16:10
Posty: 3
A więc tak, jest to dokładnie 950 adv z 2003r, silnik zmieniony ponoć był na wtrysku, teraz dalej jest gaźnik, ale traktuje z dystansem informacje od poprzedniego właściciela.. Przebieg na liczniku 105 tys, stary silnik też leży ale nwm w środku w jakim stanie bo ponoć pompa olejowa siadła. To w takim razie na tych filtrach z siatki też mogą się znaleźć opiłki? Były ale nie mam pojęcia czy poprzedni właściciel tam w ogóle zaglądał :roll: No i jeszcze jedno, w zbiorniczku nie było plynu chłodzącego, jak odkręciłem korek od chłodnicy to pod korkiem może z 1 cm niżej już był, założyłem oryginalny korek na zbiorniczek wyrównawczy, ponieważ było tam coś w rodzaju nakrętki od butelki z olejem, całkowicie nieszczelne na gwincie i jeszcze pęknięte u góry :evil: Generalnie trochę druciarstwo, podejrzewałem wałek od pompy wody, ale w sumie filtr nie był pofalowany i nie widzę śladów plynu w spuszczonym oleju, jeszcze gdzieś widziałem jakbym ściągnął pokrywę od sprzęgła to tam też były by ślady od płynu. Podsumowując mam nadzieję że ten ubytek plynu to tylko wina tego korka, stary wałek i uszczelniacze dostałem w częściach więc coś było robione, a biorąc pod uwagę jak sprawdzilem po vin, to przez cały okres na latane było tylko 15 tys km przez ostatnie 6 lat więc chyba wałek by się nie wytarł tak szybko, o.ile nie puszcza jakiś uszczelniacz :roll

Następny temat do ogarnięcia to przerywanie tak powyżej 4-5tys jak odkręcę do końca to wrażenie jakby paliwa nie dostawał, na jedynce jakoś lepiej ale już 3-4 bieg i wyżej to masakra przyspiesza przeskokam. Na pewnie gaźniki przejrzę, no chyba że taki objaw daje już słaba pompa od paliwa :(

A co do podjechania do Wawy to z chęcią ale jestem z okolic trójmiasta, więc może kiedyś przejazdem to czemu nie :D

Cały czas przeglądam forum i wszystko co się da, więc dużo rzeczy do sprawdzenia, mimo że dużo potrzebuje opieki ten motocykl to do moich poprzednich japonczykow, nie było nawet 20% tyle przydatnych informacji co do lc8 :)

Mam nadzieję że odzyskam nadzieję na 950, bo to jest to czego zawsze szukałem pod względem frajdy z jazdy, spełnia wszystkie moje oczekiwania :D Chodź serwis po prostu dobija :cry:
Szkoda ze juz takich nie produkują nowych, wpislabym się na listę już :lol:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Oznaczenie silnika, opiłki na filtrach
Nieprzeczytany postZamieszczono: 09 maja 2024, 08:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 października 2015, 17:04
Posty: 441
Lokalizacja: Lubliniec
Można silnik od 990 włożyć do 950 i dać gaźniki. Dużo osób tak robi i jak dobrze dobierzesz dysze to masz jakieś 120KM.

Co do objawów braku paliwa sprawdź odpowietrzenia gaźników:
viewtopic.php?f=6&t=2300&start=50


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Oznaczenie silnika, opiłki na filtrach
Nieprzeczytany postZamieszczono: 10 maja 2024, 13:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58
Posty: 3381
Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
No niestety, ja cały czas mówię że najgorszym wrogiem lc8 jest jego właściciel żydujący na serwisie. Jak coś to pisz, jest trochę rzeczy do sprawdzenia jak sam widzisz, nie drutuj tylko kupuj czści dobre z aso albo ori używki. Zamienniki w tym moto nie sprawdzają się praktycznie wcale z małymi wyjątkami.

Co do pompy, podmień pompę i będziesz wtedy miał odpowiedź, ja stawiam na gaźniki i dobre ich strojenie, bo jak by paliwa brakowało to był by inny baw.

Do chłodnicy nalej stan płynu, dobrze odpowietrz i obserwuj co się dzieje. A jest czasem co robić w takim przypadku.

_________________
Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz Obrazek
WSK jest nadal :)
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Oznaczenie silnika, opiłki na filtrach
Nieprzeczytany postZamieszczono: 10 maja 2024, 18:49 

Rejestracja: 05 maja 2024, 16:10
Posty: 3
Trzeba wszystko posprawdzać, dobrze że jest serwisowka cała to powoli do.przodu :D
Dużo informacji jest na forum, także będę szukał. Dzięki za informację :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net