Dzisiaj jest 17 maja 2024, 09:13


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 241 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Awarie w Lc8
Nieprzeczytany postZamieszczono: 08 lipca 2022, 21:20 

Rejestracja: 17 września 2018, 05:51
Posty: 42
Miałem ten błąd, wywaliłem te przepustnice i wyłączyłem w Tuneecu. Może jest trochę głośniej. Może silnik reaguje bardziej żywiołowo na ruch manetką.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Awarie w Lc8
Nieprzeczytany postZamieszczono: 09 lipca 2022, 09:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 kwietnia 2022, 09:47
Posty: 96
arkglo pisze:
Miałem ten błąd, wywaliłem te przepustnice i wyłączyłem w Tuneecu. Może jest trochę głośniej. Może silnik reaguje bardziej żywiołowo na ruch manetką.


Możesz trochę sprecyzować bo nie za bardzo rozumiem. Kupiłeś nowe przepustnice i wyłączyłeś silnik jałowych obrotów?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Awarie w Lc8
Nieprzeczytany postZamieszczono: 10 lipca 2022, 07:17 

Rejestracja: 17 września 2018, 05:51
Posty: 42
Kupiłem nigdy nieużywane przepustnice z jakiegoś magazynu. Okazało się, że te pomocnicze, drugie przepustnice poruszają się z dużym oporem, co powodowało błąd. Nie szukałem przyczyny, tylko wykręciłem motylki i wyłączyłem 2nd throttle w Tuneecu. Tu np. masz opisaną „procedurę”:

https://www.advrider.com/f/threads/990- ... al.753509/


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Awarie w Lc8
Nieprzeczytany postZamieszczono: 10 lipca 2022, 08:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 kwietnia 2022, 09:47
Posty: 96
arkglo pisze:
Kupiłem nigdy nieużywane przepustnice z jakiegoś magazynu. Okazało się, że te pomocnicze, drugie przepustnice poruszają się z dużym oporem, co powodowało błąd. Nie szukałem przyczyny, tylko wykręciłem motylki i wyłączyłem 2nd throttle w Tuneecu. Tu np. masz opisaną „procedurę”:

https://www.advrider.com/f/threads/990- ... al.753509/


Po wyłączeniu 2nd throttle przez tuneecu ustawia je automatycznie w pozycji otwartej czy trzeba się do nich dobierać i otworzyć manualnie?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Awarie w Lc8
Nieprzeczytany postZamieszczono: 10 lipca 2022, 09:27 

Rejestracja: 17 września 2018, 05:51
Posty: 42
Trzeba je wykręcić. To w sumie 4 śrubki. Możesz tez wcześniej przetestować działanie tych przepustnic za pomocą Tuneecu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Awarie w Lc8
Nieprzeczytany postZamieszczono: 12 lipca 2022, 06:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58
Posty: 3372
Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
Tak jestem pewien.
To błąd silnika drugich przepustnic.
Wyłączenie uch nic nie da jeśli ich nie wyjmiesz. Zamkną się same od drgań. Chyba że jakoś wydrutujesz żeby się nie zamykały.

_________________
Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz Obrazek
WSK jest nadal :)
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Awarie w Lc8
Nieprzeczytany postZamieszczono: 13 lipca 2022, 12:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 kwietnia 2022, 09:47
Posty: 96
marcinjunak pisze:
Tak jestem pewien.
To błąd silnika drugich przepustnic.
Wyłączenie uch nic nie da jeśli ich nie wyjmiesz. Zamkną się same od drgań. Chyba że jakoś wydrutujesz żeby się nie zamykały.


Błąd na razie skasowałem, odpaliłem moto i nie wrócił. Niestety nie miałem czasu pojeździć.
Zamówiłem już zmniejszone przepustnice żeby ich całkiem nie wywalać i dodatkowo zestaw do manualnej regulacji jałowych obrotów żeby pozbyć się silniczka jałowych obrotów.
Będzie dźwignia ssania jak w gaznikowcach :)

Domyślam się że błąd p0638 wyświetla się w trzech sytuacjach:
- uszkodzony silniczek,
- rozłąki rowane TPS'y,
- zanieczyszczone przepustnice, uszkodzone cięgna lub ich ciężka praca (nie mogą się w pełni otworzyć i zamknąć w trakcie kalibracji po włączeniu zapłonu).

W moim przypadku przepustnice są czyste, silniczek jeszcze nie wiem czy jest ok.
Co do tps'ow to mój od głównych przepustnic jest nastawiony na 0,79v. Gdy ustawiałem go z zaleceniami producenta (~0,6v) silnik wskakiwał na 5000 obrotów przez problem z silnikiem jałowych. Możliwe że przez tą rozbieżność napięć na tps'ach wywaliło błąd.

W związku z powyższym myślę, że po zainstalowaniu owalnych przepustnic, wyeliminowaniu silniczka jałowych obrotów i regulacji tps'ow zgodnie z serwisówką wszystko wróci do normy a motocykl będzie miał więcej wigoru w dolnym zakresie obrotów zaraz po odkręceniu manetki.

Dam znać jak wszystko do mnie dotrze i podkładam :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Awarie w Lc8
Nieprzeczytany postZamieszczono: 13 lipca 2022, 14:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58
Posty: 3372
Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
Jakie to są owalne przepustnice?

_________________
Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz Obrazek
WSK jest nadal :)
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Awarie w Lc8
Nieprzeczytany postZamieszczono: 13 lipca 2022, 15:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 kwietnia 2022, 09:47
Posty: 96
marcinjunak pisze:
Jakie to są owalne przepustnice?


https://s3.amazonaws.com/advrider-photo ... G_0998.jpg


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Awarie w Lc8
Nieprzeczytany postZamieszczono: 13 lipca 2022, 15:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58
Posty: 3372
Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
A to ciekawe, co one dają jeśli faktycznie są owalne a nie okrągłe.

_________________
Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz Obrazek
WSK jest nadal :)
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 241 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net