Autor |
Wiadomość |
slawko
|
Tytuł: Re: Regulator napięcia LC8 Zamieszczono: 19 sierpnia 2018, 20:48 |
|
Rejestracja: 16 czerwca 2014, 18:27 Posty: 100 Lokalizacja: IRL / Dolny Sląsk
|
Serwus, regulator napięcia poszedł do elektronicznego nieba Dotychczas był ori SHINDENGEN SH541SB - 62511034100 Poradźcie czy brać taki sam, czy zamiennik Tourmax RGU-601 albo ten https://www.electrexworld.co.uk/acatalog/RR990---Regulator-Rectifier.html
_________________ ______________________ KAT 990 SM XT 660 R DR 650 rse [ex]
Ostatnio zmieniony 21 sierpnia 2018, 00:35 przez slawko, łącznie zmieniany 1 raz
|
|
Na górę |
|
|
marcinjunak
|
Tytuł: Re: Regulator napięcia LC8 Zamieszczono: 20 sierpnia 2018, 10:17 |
|
Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58 Posty: 3368 Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
|
bierz taki sami, tourmax to siuwaks.
_________________ Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz WSK jest nadal
|
|
Na górę |
|
|
slawko
|
Tytuł: Re: Regulator napięcia LC8 Zamieszczono: 20 sierpnia 2018, 21:56 |
|
Rejestracja: 16 czerwca 2014, 18:27 Posty: 100 Lokalizacja: IRL / Dolny Sląsk
|
marcinjunak, dzieki zamówiłem ori.
_________________ ______________________ KAT 990 SM XT 660 R DR 650 rse [ex]
|
|
Na górę |
|
|
slawko
|
Tytuł: Re: Regulator napięcia LC8 Zamieszczono: 04 września 2018, 13:09 |
|
Rejestracja: 16 czerwca 2014, 18:27 Posty: 100 Lokalizacja: IRL / Dolny Sląsk
|
Regel siedzi na miejscu , ładowanie 14,5V jupii
_________________ ______________________ KAT 990 SM XT 660 R DR 650 rse [ex]
|
|
Na górę |
|
|
BLACK
|
Tytuł: Re: Regulator napięcia LC8 Zamieszczono: 06 września 2018, 23:01 |
|
Rejestracja: 06 lipca 2017, 16:03 Posty: 133
|
To żeście mnie pocieszyli. Ja mam 13,7V
|
|
Na górę |
|
|
hopkins
|
Tytuł: Re: Regulator napięcia LC8 Zamieszczono: 30 września 2018, 06:30 |
|
Rejestracja: 13 sierpnia 2016, 09:22 Posty: 93 Lokalizacja: Krynica-Zdrój
|
Podłączę się pod temat bo u mnie też chyba umarł właśnie regulator. Na świeżo naładowanym aku na klemach napięcie przy pracującym silniku to 13,5 V przy wzroście obrotów nic wiele się nie zmienia. Na wyjściu z regulatora na tym kablu co idzie do aku to mam napięcie 4,5 - 5V. Bardzo szybko się regulator nagrzewa. Po 20 sek. nie idzie go prawie dotknąć. Czy któryś z was potwierdzi diagnozę?
_________________ READY TO REPAIR
|
|
Na górę |
|
|
dziunek69
|
Tytuł: Re: Regulator napięcia LC8 Zamieszczono: 30 września 2018, 07:51 |
|
Rejestracja: 12 września 2017, 08:48 Posty: 227 Lokalizacja: Podkarpacie
|
Nie jestem jakimś tam super szpecem, ale zawsze mnie uczono, że ładowanie powinno być w zakresie pomiędzy 12,9V a 14,5V. Jeżeli mieści się w tym zakresie to jest wszystko w porządku i nie ma co szukać. Dopiero wszelkie odchyłki od tego zakresu należy traktować jako awarię lub uszkodzenie układu. Jeżeli się mylę to mnie poprawcie.
|
|
Na górę |
|
|
hopkins
|
Tytuł: Re: Regulator napięcia LC8 Zamieszczono: 30 września 2018, 08:14 |
|
Rejestracja: 13 sierpnia 2016, 09:22 Posty: 93 Lokalizacja: Krynica-Zdrój
|
Tylko dlaczego na samym kabelku wychodzącym z regulatora mam 4,5V a nie choćby 13V. Choć też się nie znam i dlatego pytam.Ale ładować nie ładuje bo pojadę do roboty i potem już ledwo kręci a aku mam nowe
_________________ READY TO REPAIR
|
|
Na górę |
|
|
dziunek69
|
Tytuł: Re: Regulator napięcia LC8 Zamieszczono: 30 września 2018, 14:38 |
|
Rejestracja: 12 września 2017, 08:48 Posty: 227 Lokalizacja: Podkarpacie
|
Wg mnie wolał bym aby padał Ci regler - ale... Z niego wychodzą trzy kable jednego koloru (żółty lub biały ale to nie jest reguła). Te kable to jest przyjście z prądnicy (alternatora) i jak byś na nich pomierzył napięcie to w zasadzie powinno być coś około 60V(chyba!!! a może 30V). Dopiero regulator ma to zbijać na nasze 12V, stąd też bierze się jego wysoka temperatura i to że może się spalić. Więc teraz masz dwie opcje - mierzysz na przyjściu i na wyjściu. Wyjście pomierzyłeś i masz 4,5V, teraz pomierz na przyjściu (co do tego napięcia, jedno jest pewne - ma być równe na wszystkich trzech kablach. W ten sposób lokalizujesz usterkę. Jeżeli z prądnicy jest ok to masz walnięty regulator. W innym przypadku pozostaje prądnica, a to już inna bajka. Zaznaczam - nie jestem elektrykiem, znam to tylko z praktyki i przygód w trasie. Pasuje aby ktoś kto siedzi lepiej w tym temacie potwierdził to co napisałem lub wyprostował jeżeli się mylę.
|
|
Na górę |
|
|
hopkins
|
Tytuł: Re: Regulator napięcia LC8 Zamieszczono: 01 października 2018, 08:11 |
|
Rejestracja: 13 sierpnia 2016, 09:22 Posty: 93 Lokalizacja: Krynica-Zdrój
|
Tak pomierzyłem na wejściu. Tam ma być prąd zmienny mierzę kabel każdy z każdym i w zależności od obrotów prąd był mocniejszy lub słabszy ale na każdym kablu mniej więcej taki sam. Wychodzi na to że to regulator. Zamówiłem właśnie z niemieckiej strony. Czekam aż przyjdzie
_________________ READY TO REPAIR
|
|
Na górę |
|
|
|
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|