Dzisiaj jest 14 maja 2024, 05:24


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: problem z dostarczaniem paliwa
Nieprzeczytany postZamieszczono: 15 marca 2017, 22:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 czerwca 2015, 22:02
Posty: 178
Lokalizacja: Wrocław, PL
czesc, mam problem z dawką paliwa.

Zrobiłem sobie ostatnio serwis gaźnika w mojej 950adv. Wcześniej było wszytsko dobrze jesli chodzi o oddawanie mocy ale zawsze strzelał w wydech (przy schodzeniu z obrotów), świece były mokre i czarne. Wskazywało mi to na zbyt bogatą mieszanke - stąd pomysł zabrania się za ten temat.

- Przeczysciłem wszystkie dysze,
- sprawdziłem membrany (były jak nowe).
- Ustawiłem poziom w komorze pływakowej używając zrobionego przez siebie przyrządu opisanego tu: http://www.ktm950.info/how/Orange%20Gar ... gauge.html .
Jak sie okazuje pozom był zbyt wysoki (pływak był o ok 2-3 mm za gleboko w komorze) więc ustawiłem wg serwisówki.
- śruba mieszanki była wykręcona na ponad 3.5 obrotu, ustawiłem na 2 i 1/4 obrotu
- TPS sprawdzony, napięcia dobre.

Dodatkowo usunąłem SAS i EPC (mam akcesoryjne wydechy 2w2 przelotowe).

Podczas jazdy testowej o ile jeździłem po mieście/osiedlu to było OK (moc jest, chodzi płynnie, idzie na gume jak trzeba) to przy wyjeżdzie na trase po osiągnięciu 100kmh silnik zaczął się dławić tak jakby właśnie kończyło sie paliwo i jechał na oparach. Turlałem się tak kilka km do zjazdu (bez mocy do przyspieszania). Gdy sie zatrzymałem i silnik pochodził na wolnych to po 2-3 sek można już było iść na gume... do następnej szybkiej i jednostajnej jazdy. Ewidentnie dostaje za mało paliwa. Wężyki sprawdziłem i nie widze żeby gdzieś były zgięte czy przyciśnięte.. Pompa działała do tej pory, styki jak nowe, kostkę elektr przeczyściłem. Dodatkowego filtra paliwa nie mam.

Pytanie:
Gdzie szukać problemu? Ustawić poziom w komorze tak jak było? A może wykręcić bardziej śrube mieszanki?
Nie zwróciłem uwagi na to jakie mam dysze (seryjne czy nie) - może ktoś tam ustawiał inne parametry ze względu na zmiane dysz - możliwe to?

pomocy :(


Ostatnio zmieniony 15 marca 2017, 22:16 przez Stolek, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: problem z dostarczaniem paliwa
Nieprzeczytany postZamieszczono: 15 marca 2017, 22:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 stycznia 2015, 11:49
Posty: 673
pompa


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: problem z dostarczaniem paliwa
Nieprzeczytany postZamieszczono: 15 marca 2017, 22:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 czerwca 2015, 22:02
Posty: 178
Lokalizacja: Wrocław, PL
Tylko jak to sprawdzić? Nie mam na podmiankę. Nie było przed serwisem z nią problemów a styki wyglądają jak nowe. Psiknąłem jakimś elektro-sprayo-kontaktem i przedmuchałem dla spokojności tylko. Przy włączeniu zapłonu tryka jak zawsze trykała.

Moge zalać pod korek (bo teraz mam moze 1/4 baku) - moze zadziała grawitacja i przynajmniej sprawdze jak sie zachowuje?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: problem z dostarczaniem paliwa
Nieprzeczytany postZamieszczono: 16 marca 2017, 07:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58
Posty: 3372
Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
Zobacz czy bak się nie zasysa i na próbę omiń pompę. Jak mada pisze, też myślę że to pompa.

_________________
Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz Obrazek
WSK jest nadal :)
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: problem z dostarczaniem paliwa
Nieprzeczytany postZamieszczono: 16 marca 2017, 08:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 czerwca 2015, 22:02
Posty: 178
Lokalizacja: Wrocław, PL
Dzieki panowie! Sprawdzę.

Myślałem że cos spartoliłem z ustawieniami w gaźniku, ale pewnie miałbym tez problemy na wolnych obrotach i na spokojnej jeździe.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: problem z dostarczaniem paliwa
Nieprzeczytany postZamieszczono: 16 marca 2017, 08:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 stycznia 2015, 11:49
Posty: 673
Po takiej jeździe otwórz wlew paliwa, może być zatkane odpowietrzenie jak Marcin piszę.
Gorszą opcją może być zużyta pompa która nie nadąża już pompować.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: problem z dostarczaniem paliwa
Nieprzeczytany postZamieszczono: 16 marca 2017, 09:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 listopada 2011, 14:11
Posty: 3703
Lokalizacja: Szczecin
też bym obstawiał odpowietrzenia, kraniki i pompe

_________________
www.21brothers.eu - Wytwórnia ROGALI oraz innych wypieków
www.ADVD.PL - Łowcy Niewygód
https://www.facebook.com/pages/21brothe ... 21?fref=ts
https://www.youtube.com/user/21brothers ... _as=public - Oficjalny kanał wyprawowy!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: problem z dostarczaniem paliwa
Nieprzeczytany postZamieszczono: 19 marca 2017, 17:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 stycznia 2015, 22:29
Posty: 47
Lokalizacja: Racibórz
A jeżeli nie pompa i nie odpowietrzenie możesz spróbować wrócić do poziomu pływaków. Masz właśnie trochę objawy za niskiego poziomu, na mieście wystarcza, ale jak idziesz pełną kitą za szybko komory opróżnia i nie nadąża uzupełnić. Ustawiłeś tak, że sprężynka zaworka była skompresowana, czy tylko lekko ją naciskało? Bo z tego właśnie mogą wyniknąć 2-3 mm różnicy. Śruba od składu mieszanki w tym wypadku aż tak dużego znaczenia nie ma.

_________________
Ave 950 SM
https://www.migus-motocykle.pl/
Oleje/filtry/akumulatory/zestawy napędowe/akcesoria/akumulatory/kanistry na paliwo/części - dla forumowiczów rabaty :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: problem z dostarczaniem paliwa
Nieprzeczytany postZamieszczono: 21 marca 2017, 08:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 czerwca 2015, 22:02
Posty: 178
Lokalizacja: Wrocław, PL
Hej
Ustawiłem poziom tak że pływak zatrzymał się przy pierwszym oporze. Jak sie przechyliło gaźnikiem mocniej to pływak zagłebiał się jeszcze bardziej o ok 2mm.

Spróbuje dziś ominąc pompę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: problem z dostarczaniem paliwa
Nieprzeczytany postZamieszczono: 22 marca 2017, 18:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 czerwca 2016, 14:49
Posty: 97
Lokalizacja: Jelenia Góra Dolnośląskie
Ja miałem podobną sytuację okazało się że wężyk był zagięty :roll:

_________________
KTM 950 Adventure Orange.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net