Dzisiaj jest 18 maja 2024, 06:44


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: SA 1290R
PostZamieszczono: 01 czerwca 2018, 23:03 

Rejestracja: 26 maja 2018, 17:06
Posty: 3
Lokalizacja: Warszawa
Hej,
mam nadzieję, że piszę w dobrym dziale.
W środę odebrałem SA 1290 R. Motocykl-bajka, ale mam kilka zastrzeżeń.
Potrzebuję dobrych rad.
1) Wysokość. Do tej pory jeździłem na wysokim moto -Suzuki DR750. Jakoś nie miałem większych problemów przy wzroście 177cm. SA 1290 R jakoś mnie onieśmiela - nie czuję go w sensie wagi i wyważenia przy manewrach postojowych czy niewielkich szybkościach parkingowych lub filtrowaniu w korkach. Ogólnie ciężko go nawet przepchnąć na czubkach palców. Jedyną niższą kanapę jaką znalazłem to Kappa (1 cm mniej). Myślę o opuszczeniu go na lagach. Czy to pomoże?
2) manewrowanie w korkach to tragedia. DRka miała wieeeelkie kufry a mimo to śmigałem między samochodami jak na sporcie, Tu są kufry fabryczne KTM i mimo iż mniejsza pojemność to są chyba szersze. A może to kierownica węższa i stąd takie wrażenie. Ktoś ma spostrzeżenia w tym temacie?
3) Przy 160 z kuframi kierownica robi mi się jakby "miękka" tak jakby jeszcze trochę a miałoby się zrobić shimmy. Co z tym zrobić? Podciągać wstępne naprężenie amortyzatora z tyłu?
4) I na koniec tragedia z emisją ciepła, a właściwie ukropu. Szczególnie z prawej strony. Gorąc silnika + kolektorów + nawiew z chłodnicy - wszystko atakuje mi łydki powyżej buta (buty do połowy łydki) W trasie powyżej pewnych szybkości to wiadomo że problemu nie ma. Ale w mieście lub przy niewielkich szybkościach to tragedia. Jest na to jakiś sposób? Taśma na kolektory? Gdzieś ktoś pisał o deflektorze strugi powietrza z nawiewów chłodnicy... Jakieś osłony?

Proszę o pomoc dla nowicjusza w KTM

_________________
KTM Super Adventure 1290 R


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: SA 1290R
PostZamieszczono: 02 czerwca 2018, 18:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58
Posty: 3373
Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
1. Jak wpuścisz lagi to zmieni się geometria motocykla. Nie polecam ale działa.
2. Szerokość kufrów przez ten pojedynczy wydech to około 120-130 cm, kiera ma 80 więc na szerokość nogi wystają na boki, nie polecam na miasto, lepiej z sakwami.
3. Tylko amor skrętu pomoże, sprawdź bo powinieneś mieć taki zamontowany w serii. Najwyżej zmienić olej na gęściejszy.
4. Wyższe prędkości tylko, buty i ubranie motocyklowe a nie sandały, innego sposobu nie ma. Obwiniesz kolektory to na pewno pomoże ale po krótkim czasie zgniją.

_________________
Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz Obrazek
WSK jest nadal :)
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: SA 1290R
PostZamieszczono: 04 czerwca 2018, 07:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 września 2015, 19:29
Posty: 166
Lokalizacja: W-wa Praga Płd
1) Jest jeszcze TT -> http://www.twalcom.com/frame.php?key=L2NvbW1vbi9tZW51X3RvcF9ncmV5LnBocCMvbWVudS9tZW51X3Nob3BfZ3JleS5waHAjL3Nob3AvcHJvZHVjdC5waHA/SUQ9MjM3Mg==
Na AdvRider pisza, ze 2 cm nizej i weziej, wiec poczucie sie bardzo poprawia


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: SA 1290R
PostZamieszczono: 12 czerwca 2018, 17:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 maja 2015, 21:56
Posty: 160
Lokalizacja: Waw
Markus7303 pisze:
Hej,
mam nadzieję, że piszę w dobrym dziale.
W środę odebrałem SA 1290 R. Motocykl-bajka, ale mam kilka zastrzeżeń.
Potrzebuję dobrych rad.
1) Wysokość. Do tej pory jeździłem na wysokim moto -Suzuki DR750. Jakoś nie miałem większych problemów przy wzroście 177cm. SA 1290 R jakoś mnie onieśmiela - nie czuję go w sensie wagi i wyważenia przy manewrach postojowych czy niewielkich szybkościach parkingowych lub filtrowaniu w korkach. Ogólnie ciężko go nawet przepchnąć na czubkach palców. Jedyną niższą kanapę jaką znalazłem to Kappa (1 cm mniej). Myślę o opuszczeniu go na lagach. Czy to pomoże?
2) manewrowanie w korkach to tragedia. DRka miała wieeeelkie kufry a mimo to śmigałem między samochodami jak na sporcie, Tu są kufry fabryczne KTM i mimo iż mniejsza pojemność to są chyba szersze. A może to kierownica węższa i stąd takie wrażenie. Ktoś ma spostrzeżenia w tym temacie?
3) Przy 160 z kuframi kierownica robi mi się jakby "miękka" tak jakby jeszcze trochę a miałoby się zrobić shimmy. Co z tym zrobić? Podciągać wstępne naprężenie amortyzatora z tyłu?
4) I na koniec tragedia z emisją ciepła, a właściwie ukropu. Szczególnie z prawej strony. Gorąc silnika + kolektorów + nawiew z chłodnicy - wszystko atakuje mi łydki powyżej buta (buty do połowy łydki) W trasie powyżej pewnych szybkości to wiadomo że problemu nie ma. Ale w mieście lub przy niewielkich szybkościach to tragedia. Jest na to jakiś sposób? Taśma na kolektory? Gdzieś ktoś pisał o deflektorze strugi powietrza z nawiewów chłodnicy... Jakieś osłony?

Proszę o pomoc dla nowicjusza w KTM


Ad.4. Ta temperatura wydechu to celowy zabieg dla lepszego dopalania spalin w związku z obecnymi normami ochrony środowiska. Katalizator bardzo mocno się grzeje na pewno i przy okazji reszta, np kolektor. Poprawcie mnie jeśli się mylę. Pewnie zmiana wydechu by pomogła nieco, ale diametralnej różnicy pewnie nie będzie.

_________________
Lubię kateemem jeździć, a jeszcze bardziej go rozbierać :) i mam frajdę. I lubię tego gościa z avatara i jestem spoko.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net