Markus7303 pisze:
Hej,
mam nadzieję, że piszę w dobrym dziale.
W środę odebrałem SA 1290 R. Motocykl-bajka, ale mam kilka zastrzeżeń.
Potrzebuję dobrych rad.
1) Wysokość. Do tej pory jeździłem na wysokim moto -Suzuki DR750. Jakoś nie miałem większych problemów przy wzroście 177cm. SA 1290 R jakoś mnie onieśmiela - nie czuję go w sensie wagi i wyważenia przy manewrach postojowych czy niewielkich szybkościach parkingowych lub filtrowaniu w korkach. Ogólnie ciężko go nawet przepchnąć na czubkach palców. Jedyną niższą kanapę jaką znalazłem to Kappa (1 cm mniej). Myślę o opuszczeniu go na lagach. Czy to pomoże?
2) manewrowanie w korkach to tragedia. DRka miała wieeeelkie kufry a mimo to śmigałem między samochodami jak na sporcie, Tu są kufry fabryczne KTM i mimo iż mniejsza pojemność to są chyba szersze. A może to kierownica węższa i stąd takie wrażenie. Ktoś ma spostrzeżenia w tym temacie?
3) Przy 160 z kuframi kierownica robi mi się jakby "miękka" tak jakby jeszcze trochę a miałoby się zrobić shimmy. Co z tym zrobić? Podciągać wstępne naprężenie amortyzatora z tyłu?
4) I na koniec tragedia z emisją ciepła, a właściwie ukropu. Szczególnie z prawej strony. Gorąc silnika + kolektorów + nawiew z chłodnicy - wszystko atakuje mi łydki powyżej buta (buty do połowy łydki) W trasie powyżej pewnych szybkości to wiadomo że problemu nie ma. Ale w mieście lub przy niewielkich szybkościach to tragedia. Jest na to jakiś sposób? Taśma na kolektory? Gdzieś ktoś pisał o deflektorze strugi powietrza z nawiewów chłodnicy... Jakieś osłony?
Proszę o pomoc dla nowicjusza w KTM
Ad.4. Ta temperatura wydechu to celowy zabieg dla lepszego dopalania spalin w związku z obecnymi normami ochrony środowiska. Katalizator bardzo mocno się grzeje na pewno i przy okazji reszta, np kolektor. Poprawcie mnie jeśli się mylę. Pewnie zmiana wydechu by pomogła nieco, ale diametralnej różnicy pewnie nie będzie.
_________________
Lubię kateemem jeździć, a jeszcze bardziej go rozbierać
i mam frajdę. I lubię tego gościa z avatara i jestem spoko.