Autor |
Wiadomość |
igrek
|
Tytuł: Stopiona złączka alternator/generator <-> regulator napięcia Zamieszczono: 08 września 2015, 22:29 |
|
Rejestracja: 02 marca 2012, 21:24 Posty: 474 Lokalizacja: Lubuskie, Sulechów
|
Zmieniam sobie olej w dziku no bo niech ma na koniec sezonu. I poza tym że pojawiło się więcej opiłków na siateczkach niż zwykle (też tak macie ?) to nagle patrze na bok i bah co to za dziura na złączce. Rozpadła się w rękach... Okazało się że kompletnie stopiła się złączka alternator-regulator. We wtyczce idą chyba 3 fazy i coś tam musiało chyba nie stykać bo się spaliło Mam ten przewód też inaczej poprowadzony między ramą a puszką filtra powietrza bo mam regulator nad popychaczem sprzęgła. Może to pomogło złączce się stopić sam nie wiem... Wiem że jeżdżę tak już ponad 2 lata ale dopiero teraz miałem dłuuugi wyjazd gdzie po autostradach robiłem czasem 10 godzin. Kolejna rzecz że akurat tej pie.... złączki nie ma w spisie złączek do kata Znalazłem już na ten temat kilka opinii, nie tylko mi się przytrafiło http://advrider.com/index.php?threads/s ... or.804188/Chłopaki na starszej aprilce tuono mają tę samą złączkę a możliwe że i ten sam regulator, to też silnik rotaxa http://www.apriliaforum.com/forums/show ... e-affectedhttp://www.joe250.com/motorcycles/tuono ... ctors.htmlCo radzicie ? jak spiąć te przewody żeby było git ? Zrobić zwykłe konektory dupka-blaszka i zaizolować ?
_________________ LC8 950 Adv 04 S
|
|
Na górę |
|
|
marcinjunak
|
Tytuł: Re: Stopiona złączka alternator/generator <-> regulator napi Zamieszczono: 09 września 2015, 06:19 |
|
Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58 Posty: 3372 Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
|
Przede wszystkim trzeba co sezon rozpinac i czyścić, tam robi się zielono po sezonie od wody więc ja na grubo zawsze wazeliną to traktuję. A po co przenosiłeś regler w inne miejsce? W adv on ma bardzo dobrze chłodzone miejsce przy osłonie razem z wtyczką przecież.
Poszukaj w sklepie z wtyczkami odpornymi na temperaturę, na pewno coś znajdziesz.
_________________ Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz WSK jest nadal
|
|
Na górę |
|
|
RR
|
Tytuł: Re: Stopiona złączka alternator/generator <-> regulator napi Zamieszczono: 09 września 2015, 06:22 |
|
Rejestracja: 30 października 2014, 10:50 Posty: 174 Lokalizacja: SWD
|
Skoro wciska tam wodę to może założyć złącze hermetyczne? Do tego wazelina i powinno na luzaku sezon, a nawet więcej, wytrzymać.
_________________ XF650 -> LC4 -> Z1000 -> EXC400
|
|
Na górę |
|
|
marcinjunak
|
Tytuł: Re: Stopiona złączka alternator/generator <-> regulator napi Zamieszczono: 09 września 2015, 06:41 |
|
Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58 Posty: 3372 Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
|
RR pisze: Skoro wciska tam wodę to może założyć złącze hermetyczne? Do tego wazelina i powinno na luzaku sezon, a nawet więcej, wytrzymać. Ale tam jest większe napięcie i natężenie, przeważnie złącza hermetyczne nie wytrzymuja takich prądów i temperatury. O takie mi chodzi http://konektory.pl/category.php?id_category=172
_________________ Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz WSK jest nadal
|
|
Na górę |
|
|
Borewicz
|
Tytuł: Re: Stopiona złączka alternator/generator <-> regulator napi Zamieszczono: 09 września 2015, 09:29 |
|
Rejestracja: 28 czerwca 2013, 13:53 Posty: 405 Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
|
Hehe jakbym forum AT czytał Tak jak piszą przedmówcy zaglądać trzeba co sezon do tej wtyczki, właściwe w każdym motocyklu.
_________________ KTM 1190 Adventure
|
|
Na górę |
|
|
Mat
|
Tytuł: Re: Stopiona złączka alternator/generator <-> regulator napi Zamieszczono: 09 września 2015, 10:11 |
|
Rejestracja: 23 sierpnia 2015, 14:30 Posty: 46 Lokalizacja: Warszawa
|
Borewicz pisze: Hehe jakbym forum AT czytał Na forum AT to połowa ma zalutowane te przewody na stałe
|
|
Na górę |
|
|
RR
|
Tytuł: Re: Stopiona złączka alternator/generator <-> regulator napi Zamieszczono: 09 września 2015, 11:36 |
|
Rejestracja: 30 października 2014, 10:50 Posty: 174 Lokalizacja: SWD
|
W sumie nie sprawdzałem na jakie parametry idzie dopaść taką złączkę, pewnie i z grubszymi stykami coś by się znalazło. Przyzwyczaiłem się, że w internetach jak się odpowiednio długo szuka to wszystko się znajdzie a przegląd zimowy musi być, w sezonie mniej problemów
_________________ XF650 -> LC4 -> Z1000 -> EXC400
|
|
Na górę |
|
|
Borewicz
|
Tytuł: Re: Stopiona złączka alternator/generator <-> regulator napi Zamieszczono: 09 września 2015, 13:42 |
|
Rejestracja: 28 czerwca 2013, 13:53 Posty: 405 Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
|
Mat pisze: Borewicz pisze: Hehe jakbym forum AT czytał Na forum AT to połowa ma zalutowane te przewody na stałe Też miałem w RD04 zalutowane, ale nie wiem czy do Dzika pasuje takie porady dawać
_________________ KTM 1190 Adventure
|
|
Na górę |
|
|
igrek
|
Tytuł: Re: Stopiona złączka alternator/generator <-> regulator napi Zamieszczono: 09 września 2015, 18:43 |
|
Rejestracja: 02 marca 2012, 21:24 Posty: 474 Lokalizacja: Lubuskie, Sulechów
|
regulator mam w tym miejscu bo akumulator i przekaźnik mam pod siedzeniem, wszystko przeniosłem tak żeby nie ruszyć żadnego przewodu i nie mam syfu pod silnikiem.
Zarobiłem konektorami dupka-blaszka i hula , ładuje, zobaczymy czy się nie stopią. wygląda profesjonalnie
A ha i ja częściej niż co sezon czyszczę złączki a to jedna z głównych więc to nie nie powód albo wręcz czyszczenie i psikanie kontaktem to powód
_________________ LC8 950 Adv 04 S
|
|
Na górę |
|
|
marcinjunak
|
Tytuł: Re: Stopiona złączka alternator/generator <-> regulator napi Zamieszczono: 10 września 2015, 07:39 |
|
Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58 Posty: 3372 Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
|
Mi się zdaje jeśli wszystko było czyste oczywiście, że temp od silnika i regulatora tak zadziałały na wtyczkę.
_________________ Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz WSK jest nadal
|
|
Na górę |
|
|
|
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|