Dzisiaj jest 17 maja 2024, 06:23


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Stopiona złączka alternator/generator <-> regulator napięcia
PostZamieszczono: 08 września 2015, 22:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 marca 2012, 21:24
Posty: 474
Lokalizacja: Lubuskie, Sulechów
Zmieniam sobie olej w dziku no bo niech ma na koniec sezonu.
I poza tym że pojawiło się więcej opiłków na siateczkach niż zwykle (też tak macie ?)
to nagle patrze na bok i bah co to za dziura na złączce.

Obrazek

Rozpadła się w rękach...

Okazało się że kompletnie stopiła się złączka alternator-regulator.
We wtyczce idą chyba 3 fazy i coś tam musiało chyba nie stykać bo się spaliło
Mam ten przewód też inaczej poprowadzony między ramą a puszką filtra powietrza
bo mam regulator nad popychaczem sprzęgła.
Może to pomogło złączce się stopić sam nie wiem...
Wiem że jeżdżę tak już ponad 2 lata ale dopiero teraz miałem dłuuugi wyjazd gdzie po autostradach robiłem czasem 10 godzin.

Kolejna rzecz że akurat tej pie.... złączki nie ma w spisie złączek do kata :)

Znalazłem już na ten temat kilka opinii, nie tylko mi się przytrafiło
http://advrider.com/index.php?threads/s ... or.804188/

Chłopaki na starszej aprilce tuono mają tę samą złączkę a możliwe że i ten sam regulator, to też silnik rotaxa

http://www.apriliaforum.com/forums/show ... e-affected
http://www.joe250.com/motorcycles/tuono ... ctors.html

Co radzicie ? jak spiąć te przewody żeby było git ? Zrobić zwykłe konektory dupka-blaszka i zaizolować ?

_________________
LC8 950 Adv 04 S


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Stopiona złączka alternator/generator <-> regulator napi
PostZamieszczono: 09 września 2015, 06:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58
Posty: 3372
Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
Przede wszystkim trzeba co sezon rozpinac i czyścić, tam robi się zielono po sezonie od wody więc ja na grubo zawsze wazeliną to traktuję. A po co przenosiłeś regler w inne miejsce? W adv on ma bardzo dobrze chłodzone miejsce przy osłonie razem z wtyczką przecież.

Poszukaj w sklepie z wtyczkami odpornymi na temperaturę, na pewno coś znajdziesz.

_________________
Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz Obrazek
WSK jest nadal :)
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Stopiona złączka alternator/generator <-> regulator napi
PostZamieszczono: 09 września 2015, 06:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 października 2014, 10:50
Posty: 174
Lokalizacja: SWD
Skoro wciska tam wodę to może założyć złącze hermetyczne? Do tego wazelina i powinno na luzaku sezon, a nawet więcej, wytrzymać.

_________________
XF650 -> LC4 -> Z1000 -> EXC400


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Stopiona złączka alternator/generator <-> regulator napi
PostZamieszczono: 09 września 2015, 06:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58
Posty: 3372
Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
RR pisze:
Skoro wciska tam wodę to może założyć złącze hermetyczne? Do tego wazelina i powinno na luzaku sezon, a nawet więcej, wytrzymać.


Ale tam jest większe napięcie i natężenie, przeważnie złącza hermetyczne nie wytrzymuja takich prądów i temperatury.
O takie mi chodzi

http://konektory.pl/category.php?id_category=172

_________________
Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz Obrazek
WSK jest nadal :)
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Stopiona złączka alternator/generator <-> regulator napi
PostZamieszczono: 09 września 2015, 09:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 czerwca 2013, 13:53
Posty: 405
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Hehe jakbym forum AT czytał :)
Tak jak piszą przedmówcy zaglądać trzeba co sezon do tej wtyczki, właściwe w każdym motocyklu.

_________________
KTM 1190 Adventure


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Stopiona złączka alternator/generator <-> regulator napi
PostZamieszczono: 09 września 2015, 10:11 

Rejestracja: 23 sierpnia 2015, 14:30
Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa
Borewicz pisze:
Hehe jakbym forum AT czytał :)


Na forum AT to połowa ma zalutowane te przewody na stałe :lol:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Stopiona złączka alternator/generator <-> regulator napi
PostZamieszczono: 09 września 2015, 11:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 października 2014, 10:50
Posty: 174
Lokalizacja: SWD
W sumie nie sprawdzałem na jakie parametry idzie dopaść taką złączkę, pewnie i z grubszymi stykami coś by się znalazło. Przyzwyczaiłem się, że w internetach jak się odpowiednio długo szuka to wszystko się znajdzie :P a przegląd zimowy musi być, w sezonie mniej problemów ;)

_________________
XF650 -> LC4 -> Z1000 -> EXC400


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Stopiona złączka alternator/generator <-> regulator napi
PostZamieszczono: 09 września 2015, 13:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 czerwca 2013, 13:53
Posty: 405
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Mat pisze:
Borewicz pisze:
Hehe jakbym forum AT czytał :)


Na forum AT to połowa ma zalutowane te przewody na stałe :lol:


Też miałem w RD04 zalutowane, ale nie wiem czy do Dzika pasuje takie porady dawać :lol:

_________________
KTM 1190 Adventure


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Stopiona złączka alternator/generator <-> regulator napi
PostZamieszczono: 09 września 2015, 18:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 marca 2012, 21:24
Posty: 474
Lokalizacja: Lubuskie, Sulechów
regulator mam w tym miejscu bo akumulator i przekaźnik mam pod siedzeniem, wszystko przeniosłem tak żeby nie ruszyć żadnego przewodu i nie mam syfu pod silnikiem.

Zarobiłem konektorami dupka-blaszka i hula , ładuje, zobaczymy czy się nie stopią. wygląda profesjonalnie

A ha i ja częściej niż co sezon czyszczę złączki a to jedna z głównych więc to nie nie powód albo wręcz czyszczenie i psikanie kontaktem to powód

_________________
LC8 950 Adv 04 S


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Stopiona złączka alternator/generator <-> regulator napi
PostZamieszczono: 10 września 2015, 07:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58
Posty: 3372
Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
Mi się zdaje jeśli wszystko było czyste oczywiście, że temp od silnika i regulatora tak zadziałały na wtyczkę.

_________________
Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz Obrazek
WSK jest nadal :)
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net