Dzisiaj jest 02 maja 2024, 13:15


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Lepsze światła mijania i długie Adventure 950 / 990
Nieprzeczytany postZamieszczono: 18 listopada 2019, 00:40 

Rejestracja: 17 listopada 2019, 23:12
Posty: 7
Lokalizacja: Częstochowa
Witajcie.
Temat rzeka, przerabiany przez wielu, w tzw.”Biblii” też poczytałem o różnych patentach.
Napiszę Wam jak ja podszedłem do problemu fabrycznych „super” świateł w Adv.
Jako że zawodowo siedzę w takich gadżetach to już po zakupie Kata miałem swoją koncepcję na poprawę światła bez przerabiania lampy na soczewkę itd.
Do rzeczy:

Światło mijania- najlepsze co obecnie można zamontować zamiast H7 (wydajność, trwałość, rozsądna cena) to porządny LED-owy zamiennik dający dużą moc ale i wykonany precyzyjnie tak by było ładne odcięcie, aby lampę dało się ustawić i nie oślepiać. Sprawdził się super u mnie w 950 i w 990 kolegi tak samo (identyczna lampa). W tym roku zrobiliśmy na tym trasę Częstochowa-Zakarpacie, trochę w górach po zmroku, jest dzień do nocy w porównaniu do żarówki.

Światło drogowe tzw. ”długie” - po zamontowaniu LED-a zamiast H7 na krótkich włączanie świateł długich prawie traciło sens bo zwykła żarówka H3 była na tyle słaba, że nie było widać różnicy :)
Niestety w 950/990 Adv zamiast żarówki H3 nie uda nam się zamontować dobrego LED-a bo się tam po prostu nie zmieści. W fabryce za kapturkiem uszczelniającym żarówkę pozostawili 2mm luzu, a LED wymaga sporo więcej miejsca. Dlatego tutaj wybór padł na starą i sprawdzoną technologię Xenon. Palnik Xenon z gniazdem typu H3 zmieścił się bez problemu, przetwornicę też gdzieś upchałem. Ale niestety Xenon ma swoje wady:
Pierwsza wada - długo się rozpala (dłużej niż zwykła żarówka) i z tego powodu mrugnięcie komuś „długimi” będzie utrudnione, ale jak przełączymy na stałe to po 2-3 sekundach odda pełną moc.
Druga wada - trudniejszy do ustawienia snop światła- dlatego bez mrugnięcia okiem założyłem go na „długie” -w końcu ich zadaniem jest jak najwięcej światła kiedy nie ma nikogo z naprzeciwka.

Xenon na długich testowałem na razie tylko w garażu. Napiszę opinię jak trochę na nim pojeżdżę albo kolega z 990, który za chwię będzie też zakładał xenon na długie :)

Ps. Żeby barwa światła w całej lampie się zgadzała założyłem też LEDowy zamiennik postojówki.

Niedługo dorzucę jakieś zdjęcia.

Jeżeli będzie ktoś zainteresowany to piszcie, prześlę linki do sklepu no i zrobię dla kolegów extra rabat :)

Pozdrawiam Tomek.

_________________
KTM 950 Adventure 2003r. Orange


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Lepsze światła mijania i długie Adventure 950 / 990
Nieprzeczytany postZamieszczono: 18 listopada 2019, 07:13 

Rejestracja: 06 października 2019, 20:13
Posty: 37
Cześć. Masz rację ilość światła z oryginalnej lampy jest niewielka. Mam 990 z ABS i za lampą jest sporo kabli i za bardzo nie wiem jak tam upchnąć radiator od diody. Aha jak wygląda kwestia prawna takiego zabiegu(badania ,drogówka itp.)?
Pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Lepsze światła mijania i długie Adventure 950 / 990
Nieprzeczytany postZamieszczono: 18 listopada 2019, 09:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 listopada 2017, 19:57
Posty: 93
Tomek Wildcar.pl pisze:
Światło mijania- najlepsze co obecnie można zamontować zamiast H7 (wydajność, trwałość, rozsądna cena)


Chce kupić żarówki na przód w barwie białej, proszę o potwierdzenie, czy w 990 adv fabrycznie były montowane H7 czy H3? Bo instrukcja mówi: Mijania H3 12V 55W (gniazdo PK22s)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Lepsze światła mijania i długie Adventure 950 / 990
Nieprzeczytany postZamieszczono: 18 listopada 2019, 10:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 grudnia 2011, 12:58
Posty: 3368
Lokalizacja: Dęblin, Wawa.
Low beam (krótkie,mijania) H7
High beam (długie) H3

_________________
Był Junak M10, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4620 sc, exc520, a teraz Obrazek
WSK jest nadal :)
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Lepsze światła mijania i długie Adventure 950 / 990
Nieprzeczytany postZamieszczono: 18 listopada 2019, 10:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 października 2015, 17:04
Posty: 439
Lokalizacja: Lubliniec
Ja założyłem Osram Nightbraker i uważam, że teraz światła są znośne.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Lepsze światła mijania i długie Adventure 950 / 990
Nieprzeczytany postZamieszczono: 18 listopada 2019, 11:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 listopada 2017, 19:57
Posty: 93
marcinjunak pisze:
Low beam (krótkie,mijania) H7
High beam (długie) H3

Hmm czyli wychodzi na to, że instrukcji, którą mam jest źle rozpisane...

lukasz_vip pisze:
Ja założyłem Osram Nightbraker i uważam, że teraz światła są znośne.

I jak barwa światła na tych żarówkach? Biała?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Lepsze światła mijania i długie Adventure 950 / 990
Nieprzeczytany postZamieszczono: 18 listopada 2019, 11:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 października 2015, 17:04
Posty: 439
Lokalizacja: Lubliniec
Bardziej biała jak żółta ale nigdy nie uzyskasz ksenonu ;)
Osram ma 3750K
Zwykła żarówka H7 ma 3200K
Białe OE w samochodach mają 4200-4300K:

https://www.ruhanirabin.com/userfiles/2 ... son-11.jpg

Ogólnie do wszystkich samochódw założyłem: Osram Nightbraker.
Największy efekt dały mi w Fabii 2, gdzie zamieniłem oryginalne H4 mające 8lat i 80tys. km. Tam efekt był wręcz piorunujący.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Lepsze światła mijania i długie Adventure 950 / 990
Nieprzeczytany postZamieszczono: 18 listopada 2019, 11:55 

Rejestracja: 17 listopada 2019, 23:12
Posty: 7
Lokalizacja: Częstochowa
Pietia pisze:
Cześć. Masz rację ilość światła z oryginalnej lampy jest niewielka. Mam 990 z ABS i za lampą jest sporo kabli i za bardzo nie wiem jak tam upchnąć radiator od diody. Aha jak wygląda kwestia prawna takiego zabiegu(badania ,drogówka itp.)?
Pozdrawiam


Odpowiadając na Twoje pytania:
- LED-a z radiatorami w postaci plecionki z drobnego drutu zmieścisz bez problemu (oczywiście jeżeli mówimy o H7 bo na "długich" nie ma szans).
ja mam założony dokładnie ten:
https://wildcar.pl/motocyklove/23607-za ... ilips.html

- kwestia zgodności z przepisami. Mówiąc wprost - jest to nielegalne. Można wmawiać sobie lub komuś, że ten led ma homologację i w związku z tym jest to zgodne z przepisami ale to NIEPRAWDA.
Nasz reflektor przewidziany i homologowany jest pod żarówkę halogenową H7 i H3 oraz postojówkę W5W i takie dokładnie muszą być zamontowane żeby być w zgodzie z przepisami.

Jeżeli decydujemy się świadomie na montaż takiego oświetlenia (w moim wypadku led + xenon) to polecam nie przeginać z kolorem, tj. barwą światła. W wypadku Xenonów mamy na rynku do wyboru barwy od 4300k do 8000k (bardzo rzadko nawet 12000k).
Montując wszystko powyżej 6000k zamiast polepszyć możemy pogorszyć sobie widoczność i oczywiście narażamy się na kontrolę z powodu oświetlenia z kilometra wyglądającego na "agro-tuning". Ja mam założony LED 6000k oraz Xenon na H3 5000k, do tego postojówkę też w zbliżonej barwie.
ps. Montaż jest na tyle bezinwazyjny, że w każdej chwili można założyć zwykłą żarówkę.

Obrazek

_________________
KTM 950 Adventure 2003r. Orange


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Lepsze światła mijania i długie Adventure 950 / 990
Nieprzeczytany postZamieszczono: 24 listopada 2019, 11:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 września 2016, 19:30
Posty: 155
Lokalizacja: Leszno Wlkp
Niedaleko mnie jest gość co zajmuje się profesjonalnie przeróbkami lamp. Wszystko z homologacją. Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Lepsze światła mijania i długie Adventure 950 / 990
Nieprzeczytany postZamieszczono: 24 listopada 2019, 17:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 września 2018, 20:52
Posty: 61
Niestety, ale mam obawę, że to tak nie działa. Pięknie to jest złożone ale, homologacja jest na kompletny element świetlny. Na zdjęciach widać, że jest zdjęty oryginalny klosz (szyba), jeżeli zostanie on założony po modyfikacji, to nie ma już homologacji. Na kloszu jest oznaczone źródło światła jako halogen, więc diagnosta polapie się od razu, a może nawet milicjant się zorientuje że coś nie gra.
Wygląda to bardzo ładnie, ale poziom legalności to to samo co hidy, zamienniki led i inne cuda.
Jedyne co można wg mnie zrobić, to zamontować jakiś gotowy led typu soczewka, w oryginalnym kloszu ale bez szyby, tak żeby numer homologacji był z nowej soczewki a z oryginalnej lampy została tylko baza w która zamontujesz nowy komplety reflektor. Hella ma takie coś, ale jest to wielkie, ciężkie i kosztuje kupę kasy.
(chyba że się mylę :roll:)
BTW jak zamieszczac zdjęcia, próbowałem i nie działa. Są jakieś ograniczenia rozmiaru albo inne cuda.???


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net