no z tymi kominami... mam Wingsy takie jak Krzychu KGT, ale zamówiłem bez emblematu
moje rozterki: jakiś czas temu rozmawiałem z fachurą od wszelkiej maści jednośladów, twierdzi on, że: - przelot powoduje wypalanie zaworów, co powoduje konieczność wzbogacenia mieszanki mapami, ale to powoduje inne negatywne skutki, i tak nie uchroni zaworów, bo cały układ jest liczony a w tym przypadku kluczowe znaczenie ma prędkość wylotowa spalin - przelot powoduje bardzo niekorzystną zmianę krzywych mocy i momentu, polepszenie właściwości jest w bardzo niewielkim, nieużytecznym zakresie obrotów - moto zaczyna brać olej (u mnie 1 litr na 7 tys.) i rośnie spalanie - jedyne plusy to zmniejszenie masy, mniejsze grzanie i dźwięk, jeżeli komuś na tym zależy
na moje pytanie jakie akcesoryjne puchy wstawić? odpowiedział, że takie, które są legalne na drodze, mają homologację, w praktyce nie powinien to być pełny przelot, tylko pucha z komorami, które hamują prędkość wylotową spalin
moje pytanie: czy znacie takie puchy do 990 Adv, które dawałyby taką samą prędkość wylotową spalin jak oryginalne puchy z katalizatorem?
Rejestracja: 25 listopada 2011, 14:11 Posty: 3703 Lokalizacja: Szczecin
hymmm, raczej takich nie znajdziesz. Bo takich nie ma nie jestem też do końca przekonany co do samej idei którą głosi Twój znajomy. jeżeli tak jest to pomyśl ewentualnie o układzie 2w1, wtedy napewno zwolnisz prędkość wylotową spalin
nie zgadzam się z opinią twojego doradcy. ja mam w swoim 990 s zmienione mapy i przeloty leony. zmiany były od razu zauważalne ' moto nie szarpie na niskich obrotach, lepiej się wkręca na obroty. nie grzeje sie , co miało miejsce przy orginalach. a już to ze musi spełniać normy i być legalne na drodze to przesada moje maja certyfikat wiec są legalne na terenie UE co do puszek , to polecam ci leony nowy desing chodzą pięknie i są w miarę tanie na ebay 440 euro pozdr.
No ja muszę powiedzieć że nie mam zielonego pojęcia - i więcej się dowiaduję o wydechach tym wiem mniej, niby teoria o wypalaniu się zaworów i spadku mocy oraz braniu oleju trzyma się kupy i trzeba przyznać fachowcowi rację. Efekty falowe w układzie wydechowym które to wysysają część spalin razem z czystym powietrzem i paliwem z cylindrów przy przelotowym wydechu i zmniejszają jego moc i powodują wypalanie zaworów... itd Ale ja opieram się na subiektywnym wrażeniu że jeżdżąc na otwartych akrapach swoim Dziczkiem mocy jest znacznie więcej co wyraźnie czuć, jak jeżdżę na 2w1 mam maksymalny moment obrotowy dostępny przy niższych obrotach co sprawia dużo frajdy przy jeździe w terenie. Mam sportowy filtr powietrza i zmieniam sam mapy zapłonu w zależności od konfiguracji układu więc nie przejmuję się tą teorią. Dla czystego sumienia w tym roku będę testował na hamowni różne konfiguracje map zapłonu i wydechów a może uda mi się nawet skonstruować nieco inaczej poprowadzony cały układ wydechowy. Tak więc pewnie podzielę się rezultatami testów.